Avatar billede grise_bassen Nybegynder
14. januar 2004 - 15:51 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

hjæpl til asp forum

jeg har download et forum i asp..
er forum.mdb ikke databasen??
og hvis ja hvilket program skal man åbne den med??
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. januar 2004 - 15:56 #1
Jo det er databasen.
Du kan åbne den med Misrosoft Access.
Mener også at Openoffice (freeware) kan redigere den, men er dog ikke helt sikker.
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
14. januar 2004 - 16:01 #2
tak ligger Misrosoft Access eller Openoffice ligger det ikke på computeren i forvejen
og hvis ikke hvor kan man download dem henne
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. januar 2004 - 16:04 #3
MS Acess følger med Office pakken, så den har du kun hvis den fulgte med computeren.
Jeg installerer lige Openoffice og der om du kan åbne med den, der er ingen grund til at du henter den hvis det ikke er tilfældet, øjeblik.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. januar 2004 - 16:05 #4
Men prøv lige at dobbelklik på forum.mdb - så ved du om du har noget der kan åbne den
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. januar 2004 - 16:05 #5
Du kan bruge ASPAdmin som er ASP koder der skal køre på en web-server. Så har du IIS installeret på din PC kan du prøve det: http://www.netsrac.dk/netsrac-dk/
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. januar 2004 - 16:11 #6
Desværre kan du ikke åbne den med Openoffice, så ingen grund til at hente den.
Jeg ved ikek om andre freewareprogrammer kan.

Følg eagleeyes forslag i stedet for.
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
14. januar 2004 - 16:13 #7
man kan ikke klikke på den
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
14. januar 2004 - 16:14 #8
det kan godt være det lyder lidt dumt jeg forstår ike helt hvad du mener
eagleeye
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. januar 2004 - 16:39 #9
Har du brug for at redigere databasen?

Ellers skal du bare uploade den til din database mappe på serveren og angive stien i den rette asp-fil.  Hvad er det for et forum?  Med mange forums kan du rette i databasen fra admin-delen.

Så altså, du behøver kun et program til at redigere mdb-filen med hvis du har brug for at ændre den.
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
14. januar 2004 - 16:44 #10
jeg skal redigere i databasen?
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
14. januar 2004 - 16:52 #11
okay hvor kan jeg download sådan et henne
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. januar 2004 - 16:52 #12
Jeg kender ikke andre muligheder end at anskaffe dig Ms Acsess.

Ellers skal du som Eagleeye foreslår få tilgang til den mens den ligger på serveren, men der kan jeg ikke hjælpe.

Hvis det er en mindre ændring som tabeller der skal omdøbes o.l. kan du sende den til mig med en forklaring om hvad der skal ændres, ellers har jeg ikke flere bud.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. januar 2004 - 16:56 #13
Hvad er det helt nøjagtig du vil lave i den database - jeg har en fornemmelse af at vi snakker forbi hinanden?

Hvis du har hentet et komplet forum skulle det være sat op så det virker.

Ellers kan du hente Snitz forums - det er køreklart fra starten af.
http://forum.snitz.com/
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
14. januar 2004 - 16:59 #14
det er også køre klart men der noget tekst som er på engelsk som jeg vil lave om til dansk
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. januar 2004 - 17:01 #15
OK, er du sikker på at den tekst står i databasen?
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
14. januar 2004 - 17:05 #16
næsten når jeg sletter denne her forsvinder teksten så det går jeg ud fra
<%= rsForums ("Description")%>
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. januar 2004 - 17:09 #17
For at rette i Access database filen skal du havde programmet MS Access installeret, hvis ikke så har jeg et alternativt og det er koden i det link jeg har vist før.

For det virker skal koden køre på en web-server, hvis du har en web-server til at køre på din egen maskine (IIS eller PWS) kan du bruge det til at redigere i Access fílen..
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. januar 2004 - 17:12 #18
Det kunne jo godt tyde på at den henter en vejledning eller andet fra databasen. Har du en fornemmelse af hvor mange det drejer sig om? Er det 10-20 stykker kan du sende den til mig og jeg vil rette dem for dig - er det flere 100 bliver det vist for meget.

Du må kunne se de engelske ord der optræder og lave en slags oversættelses liste.
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
14. januar 2004 - 17:12 #19
min side ligger på frip
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. januar 2004 - 17:14 #20
Vil da lige sige at eagleeyes løsning må være at foretrække så du selv kan redigere i den senere. (havde ikke lige opdageret før jeg skrev)
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
14. januar 2004 - 17:19 #21
med eagleeyes løsning skal jeg så oplaod det hele til min hjemmeisdie og så åbne den på frip.dk
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
14. januar 2004 - 17:27 #22
eller hvad??????
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. januar 2004 - 17:30 #23
du kan også upload filerne ja, bare husk at slå password protection til så. Eller kan alle rette i din database.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. januar 2004 - 17:31 #24
Det må eagleeye hellere selv kommentere jeg kender ikke den løsning.

Har du haft den oppe og køre på serveren? Det kunne jo være at du via en admin del selv kan rette i indholdet i tabellerne.
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
14. januar 2004 - 17:31 #25
og det betyder???
det er en fil uploader og ikke ftp bare så i ved det
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. januar 2004 - 17:32 #26
Jeg skal vist opdatere lidt tiere :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. januar 2004 - 17:41 #27
det betyder man i filen adgang.asp skal rette denne linje:
CONST PasswordBeskyt = 2
Til:
CONST PasswordBeskyt = 1
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
14. januar 2004 - 18:57 #28
okay det prøver jeg vender tilbage senere
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
14. januar 2004 - 19:16 #29
hmm så har jeg oplodet  ASPAdmin hvordan retter jeg så min forum.mdb fil
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. januar 2004 - 19:27 #30
Så skal du gå ind på side default.asp i aspadminv20 folderen hvis du har beholdt det navn

www.xx.dk/aspadminv20/default.asp
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
15. januar 2004 - 12:01 #31
når min side ligger inde på frip.dk skal jeg så skrive www.frip.dk/grisen/aspadminv20/default.asp
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
15. januar 2004 - 12:06 #32
for hvis jeg skal det så kommer der en boks op hvor jeg skal skrive brugernavn kode men  når jeg har skrevet det siger den at jeg ikke har tilladelse til at bruge denne side eller noget i den stil
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
18. januar 2004 - 14:17 #33
reklamefridk smid et svar
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
18. januar 2004 - 16:40 #34
Det kommer så her, du bør nu efter min mening give eagleeye de fleste point, hans løsning kan du jo bruge fremover i modsætning til mit svar. Medmindre du da investerer i MSAccess.
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
18. januar 2004 - 16:53 #35
ok selv om jeg ikke kunne find ud af hans svar

eagleeye  smid lige et svar
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
18. januar 2004 - 17:04 #36
Ok - det var jo ikke så godt - mit tilbud om at rette den for dig står stadig ved magt hvis det kan bringe dig videre med dit forum.
Avatar billede eagleeye Praktikant
18. januar 2004 - 17:07 #37
Det går nok, og hvis det ikke virker..
Så bare giv dem til reklamefridk ;)
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
19. januar 2004 - 16:48 #38
grise_bassen > Tak for points - håber du kom videre med dit forum

eagleeye > når du nu ikke vil have point får du noget karma i stedet for, så er du selv ude om det :)
Avatar billede things Nybegynder
28. januar 2004 - 18:52 #39
Du kan registrere MS Access databaser som ODBC-datakilde. For at bruge databasen i OpenOffice.org skal du derfor først registrere den som en ODBC-datakilde i dit styresystem.

Når det er gjort skal du tilføje dernæst give OpenOffice.org adgang til ODBC-datakilden. Åbn OpenOffice.org -> 'Funktioner' -> 'Datakilder' -> 'Ny datakilde' -> Vælg 'ODBC' som Databasetype -> Klik på '...' -> Vælg den ODBC-datakilde du har oprettet i første skridt og vælg OK.

Så kan du taste F4 og bruge OpenOffice.org til at læse og redigere i din database.