Avatar billede hell_keeper Nybegynder
14. januar 2004 - 14:48 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Windows XP og 120 GB HDD

Hey

Sidder med en PC, hvor jeg har installeret en Windows XP HOME, hvis jeg montere en 120 GB HDD genstarter Windows XP, slog så genstarte automatisk fra og vil en fejl meddelse : PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA og
0x00000050 (0xFFFFFFE8, 0x00000001, 0x80515FF4, 0x00000000)
Jeg kan ikke finde noget på Knowledge Base hos Microsoft, på nogle af de to, med den fejl jeg har.
Hvis jeg montere en 40 el. 80 GB HDD er der ingen fejl, men montere jeg en anden 120 el. en 60 GB HDD kommer samme fejl igen, jeg har haft ringet til Microsoft, men nægter at betale 8-900.- for at de kan fortælle mig hvad fejlen ligger i, jeg har ikke geninstalleret windows XP, da jeg har noget data der ikke må forsvinde, og ville gerne have lagt det over på den 120GB HDD alle HDDs er Maxtor.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
14. januar 2004 - 15:08 #1
Har du hentet sercicepack 1 ???

Jeg har hørt at der er problemer med større diske hvis ikke der hentes nogle servicepacks hos win-update (microsoft update)...
Avatar billede freekyzone Nybegynder
14. januar 2004 - 15:08 #2
Servicepack 1 (det var det der skulle stå) :-)
Avatar billede tf-uno Nybegynder
14. januar 2004 - 15:09 #3
lyder underligt.. men prøv og opdater win.. der skulle være nogle fejl hvis man ikke havde sp1...
Avatar billede freekyzone Nybegynder
14. januar 2004 - 15:15 #4
Spør mig ikke, jeg har ikke selv købt over 80 gb hdd endnu.
Jeg har bare hørt og læst at man visk skulle hente/opdaterer win for det...
Avatar billede halifax Nybegynder
14. januar 2004 - 15:54 #5
freekyzone - Det du er inde på gælder kun diske større end 137GB. Når du ikke har viden nok er det for "tyndt" til at lave som Svar.  .-)
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
14. januar 2004 - 16:01 #6
Ja, der må jeg give dig ret halifax, men det er underlig at den heller ik vil med en 60 GB HDD. Når den vil med en 80 GB.
tf-uno, jeg sidder der hjemme med 2 120 GB HDD med en XP Pro UDEN SP1, og der er intet problem.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
14. januar 2004 - 16:13 #7
halifax -> TAG DIG SAMMEN!!!

Jeg kom med er forslag! Hvis du er utilfreds, så kom med løsningen - eller fid dig et andet spørgsmål at irritere. Nogle her på Eksperten prøver at hjælpe - er det forkert?

Godt! Det er det ikke, og da jeg skriver "jeg har hørt" må det være ok.

Desuden var jeg inde på noget af det rigtige, havde ikke hørt at det skulle være over 137 GB... Men havde hjulprt, så havde det været et svar...

Så vær venlig at luk arret næste gang!
Avatar billede zhark Nybegynder
14. januar 2004 - 16:18 #8
Tør man spørge om muligheden for at de 2 nævnte HDer (som ikke virker) skulle være jumpet forkert? :)
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
14. januar 2004 - 16:35 #9
zhark, det er de ikke, de er alle sammen jumpet som de skal være. MASTER/SLAVE. Har tjecket 2 gange, ellers tak.
Avatar billede halifax Nybegynder
14. januar 2004 - 17:20 #10
Har du mere en én RAM blok i, så prøv at tage den ene ud. Prøv oss at bytte rundt på dem og hvad mulighed der nu er, så fremt du har mere end en.

Antivirus software can also trigger this error, as can a corrupted NTFS volume.
Resolving a corrupted NTFS volume problem: Run Chkdsk /f /r to detect and repair disk errors.  -  Evt. fra en anden maskine.
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
14. januar 2004 - 20:19 #11
halifax, prøvet at skifte ram, men maskinen vil jo stadig gerne køre, uden den 120 GB el. med en 80 el. 40 GB. alle HDDs er tomme, og har aldrig været formateret. Har prøvet af skifte RAM/Lydkort/netkort/CPU og nej det er ikke bundkortet.
Avatar billede halifax Nybegynder
14. januar 2004 - 22:22 #12
En oversigt over tidl spørgsmål vedr. PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA finder du her
http://www.eksperten.dk/spm/?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&status_3=on&spm_creator=&spm_part=&spm_answer=&find=PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA&method=and&catid=0&htsort=score

Ved ikke om nogle af disse kan lede dig på sporet. Ofte bliver der peget på defekte RAM. Men et underligt problem efter alt, hvad du har prøvet.
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
15. januar 2004 - 09:13 #13
Jeg kan ikke finde noget på Knowledge Base hos Microsoft, på nogle af de to, med den fejl jeg har. Og i de svar du har her hos eksperten, er de fleste svar taget fra Mircosoft Knowledge Base
Avatar billede zhark Nybegynder
15. januar 2004 - 12:03 #14
Hvis du søger på "nonpaged area" kan du så ikke finde noget (brugbart)? Har ikke været igennem de forskelleige, men der er da en del om emnet!
http://www.jsiinc.com/SUBE/tip2100/rh2142.htm
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
15. januar 2004 - 14:30 #15
Det er som et badeland, med en badering, som der er glemt. Og ingen kan finde den, altså. Jeg beklager, jeg har søgt på det, jeg har søgt på meget, men intet der svare bare lidt til det som jeg har brug for.
Avatar billede powerade Nybegynder
15. januar 2004 - 14:35 #16
Findes en forklaring her.. Kan dog ikke lige udrede en løsning til dig..
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/winxppro/reskit/prmd_stp_ccgm.asp
Mht. SP1 har jeg dårlige erfaringer med installation af denne.. Gjorde mit system meget langsomt. Derfor nøjes jeg med hotfixes..
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
15. januar 2004 - 14:42 #17
Nej, desværre ikke noget jeg ik vidste, eller har set før!!!! Ellers tak.
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
15. januar 2004 - 16:17 #18
Da jeg desværre ik har ret meget mere tid til denne sag, og jeg desværre ikke har fået et godt svar, bliver jeg desværre nød til at lukke dette spørgsmål. Jeg vil sige tak til jer der prøvede. Håber i kan hjælpe mig en anden gang. Hilsen Michael