Avatar billede thorolf15 Nybegynder
14. januar 2004 - 14:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Byg selv puter, til inst. i bil!

Har bikset lidt med tanken om at indbygge en puter i min bil, koebe en lille LCD skaerm, en GPS, og dermed kunne hoere mp3, se en film og bruge GPS til forholdshvis fornuftig pris...

er ikke i tvivl om at det kan lade sig goere, spoergsmaalet er hvordan det er smart...

Ved godt jeg kan koebe en transformer, saa jeg faa 220V i bilen, men det ville vaere smartere og mere stroemsparende at koble direkte paa bilens forsyning, nogen der kender noget til en 'dims' der kan give mig de rette spaendinger til en puter?

Nogle der har erfaring med en puter og de temperaturer man kan udsaette den for i en bil?

Evt. links til smaa LCD skaerme, eller anden erfaring :)

Paa forhaand tak!

Jesper Nielsen
Avatar billede powerade Nybegynder
14. januar 2004 - 14:51 #1
Hej du, der er flere i verden der har tænkt som dig.. Så her er lige gyldent link du kan kigge på... ;o)
http://www.ryanspc.com/carmp3
Avatar billede powerade Nybegynder
14. januar 2004 - 14:55 #2
Her er også en god side med forum hvor folk beskriver hvad de gør og hvad de har brugt osv osv.
http://www.mp3car.com/
Avatar billede powerade Nybegynder
14. januar 2004 - 14:58 #3
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
14. januar 2004 - 15:15 #4
check evt. Via's Mini-ITX bundkort, som kører på 12 volt.
læs mere her: www.mini-itx.com
Avatar billede thorolf15 Nybegynder
14. januar 2004 - 16:22 #5
Takker mange gange for de gode links, begge 2! Har brugt det meste af min arb. dag idag paa at studere det :)

Har nu faaet endnu mere lyst til at gaa igang! Selvom mit projekt bliver langt fra saa omfattende, saa er der meget god info, og det ser ud til at kunne goeres for et fornuftigt budget!

Lader lige andre faa chancen for at komme med mere info...