Avatar billede venenzo Nybegynder
14. januar 2004 - 13:13 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Skal jeg afinstallere IE før jeg installerer Mozilla Firebird?

Hey derude.
Jeg vil gerne gå over til at bruge Mozilla Firebird som min webbrowser. Men skal jeg afinstallere Microsoft IE? Jeg vil gerne have en begrundelse for hvorfor/hvorfor ikke. Ikke bare et ja eller et nej! *S* Jeg er lidt en blondine til det her pc-halløj, så jeg ville sætte stor pris på et svar i et ikke alt for teknisk sprog.
Mange venlige hilsener fra Rikke
Avatar billede anuseren Nybegynder
14. januar 2004 - 13:16 #1
Du behøver ikke afinstallere IE før du installerer mozilla

Det er 2 selvstændige programmer.

Du skal jo heller ikke afinstallere word for at installere et spil...

:o)
Avatar billede venenzo Nybegynder
14. januar 2004 - 13:28 #2
Jamen! Så ligger IE jo bare på min pc og fylder, kan man sige! Jeg har jo ikke noget at bruge IE til, når jeg har en anden webbrowser!?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. januar 2004 - 13:30 #3
Du kan ikke afinstallere IE (hvis du kører XP) - den er integreret i systemet. Det du kan gøre er at fjerne div. henvisninger og links m.m. men fjerne det fra systemet det kan du ikke (altså igen, hvis det er XP:))
Avatar billede anuseren Nybegynder
14. januar 2004 - 13:32 #4
venenzo

det er rigtigt... men dit spørgsmål gik heller ikke på om det var for at spare plads... du spurgte om det var nødvendigt at afinstallere IE før du installere mozilla, og det er det ikke.

men hvis du føler IE bruger for meget plads, så kan du afinstallere den fra kontrol panelet (bemærk kun  hvis du har opdateret din windows med nyeste service pack)
Avatar billede anuseren Nybegynder
14. januar 2004 - 13:32 #5
john_stigers

John stigers... der tager du nu fejl... du kan godt afinstallere IE fra XP, hvis bare du har installeret service pack 1.
Avatar billede venenzo Nybegynder
14. januar 2004 - 13:39 #6
Nå, nu har jeg læst lidt rundt omkring, og nu vil jeg så udvide spørgsmålsbombardementet! *GG* Jeg tror, jeg beholder IE, for det ser ud til, at det i sjældne tilfælde er smart at have den som backup, hvis Mozilla strejker! MEN: Hvordan ved min pc, hvilken webbrowser, jeg vil bruge? Altså, jeg mener, hvordan kan man skifte mellem de to browsere? Og kan man sætte et flueben et sted, så Mozilla er standardbrowseren, og IE blot ligger gemt i tilfælde af krise? *S*
Avatar billede anuseren Nybegynder
14. januar 2004 - 13:41 #7
du kan jo lægge 2 genveje på skrivebordet

1 til mozilla
1 til internet explorer

når du stater henholdsvis IE eller mozilla, så kommer den formentlig frem og spørger om den skal være din standard browser... så trykker du JA til den du gerne vil have som standard.
Avatar billede venenzo Nybegynder
14. januar 2004 - 13:44 #8
Jamen, så siger jeg mange tak, folkens! Så vil jeg så gå i gang, og så kommer jeg sikkert hylende lige om lidt, hvis det er gået galt! *GG* Mange venlige hlsener fra Rikke.
Avatar billede anuseren Nybegynder
14. januar 2004 - 13:45 #9
Det var så lidt.

Du kan altid vende tilbage.

:o)
Avatar billede venenzo Nybegynder
14. januar 2004 - 13:45 #10
takker
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. januar 2004 - 13:46 #11
anuseren> ja ok - men hvordan? det er ikke via tilføj/fjern windowskomponenter.
Og ja, jeg kører SP1
Avatar billede venenzo Nybegynder
14. januar 2004 - 13:47 #12
øhm, har anuseren fået point? *GG*
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. januar 2004 - 13:48 #13
ja: Accepteret svar: anuseren
Point: 200,00
Avatar billede venenzo Nybegynder
14. januar 2004 - 13:50 #14
Cool, kan bare ikke se det, synes jeg, ville jo lige være sikker, inden jeg gik videre for at lege med Mozilla! C ya!
Avatar billede anuseren Nybegynder
14. januar 2004 - 13:52 #15
John stigers...

På min XP pro derhjemme med SP1, der kan jeg vælge at afinstallere IE... Kan afinstallere det hele... messenger, outlook express, media player osv...

burde du nu også kunne...
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. januar 2004 - 14:22 #16
Det kan jeg sikkert også - men hvordan...?
Avatar billede anuseren Nybegynder
23. januar 2004 - 11:03 #17
i kontrol panelet... tilføj fjern programmer... under windows installation...

skal jeg sende screenshot?

:o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. januar 2004 - 19:51 #18
hehe - nej det er nemlig IKKE der - det fjerner kun genveje og links til IE - har skam selv prøvet det, og IE ligger stadig på maskinen bagefter, for klikker man på et link i en mail, jamen så starter IE lige så fint op :)