Avatar billede hero_jee Nybegynder
13. januar 2004 - 19:30 Der er 2 kommentarer

Acess to mssql

Jetg har en access database, med tabeller, relationer, forespørgelser, rapporter og forme.
Er det muligt at konverter denne database til en MSSQL-databse. I så fald, hvilken ting kommer så med i MSSQL.
Jeg vil helst gerne have at, tabellen, med værdier, og relationer skal med.
Og hvis det kan lade sig gøre, så også forespørgelserne.

Der findes et program access-to mssql, men den tager kun tabellen og indholdet tabellen med. Og IKKE relationerne, og heller ikke forespørgelserne
Avatar billede phpwiz Nybegynder
13. januar 2004 - 19:31 #1
og luk denne også ...
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2004 - 21:34 #2
Access upsize wizard var vel et oplagt valg.

Den tager tabel struktur og relationerne med.

Queries kommer næppe med. Der er ikke queries i MS SQLServer. Der er Views og
Stored Procedures. Men der kan næppes laves en automatisk oversættelse.