Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 17:50 Der er 41 kommentarer og
3 løsninger

acrobat reader til Word

Hej alle...

Jeg sidder med et pdf dok som jeg gerne vil indsætte i et word dokumment.

pdf skal ikke sættes ind som billede, men som en tekst jeg kan ændre og redigere... Kan dette lade sig gøre???

Da spørgesmålt er svært er jeg villig til at give 100 point...
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
13. januar 2004 - 18:03 #1
hvad med screendump
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
13. januar 2004 - 18:06 #2
du kan også med Acrobat Reader 6 gå i værktøjer>>standard>>marker tekst
og på den måde kopierer det som tekst.

hvis det PDF indeholder billeder som du også vil have med over så skal du klippe og klistre lidt før det bliver helt godt
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
13. januar 2004 - 18:06 #3
Du er nok nødt til at få fat i Adobe Acrobat http://www.adobe.com/products/acrobat/main.html

Så kan du få lov at "kopierer" teksten fra et .pdf dokument,
og så efterfølgende indsætte det i Word.
Avatar billede dana Nybegynder
13. januar 2004 - 18:13 #4
Kopiering af tekst til indsættelse i Word kan der ikke redigeres i. Det er jo det farius gerne vil.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
13. januar 2004 - 18:17 #5
jeg kan nu godt rette i min tekst i word.
Avatar billede dana Nybegynder
13. januar 2004 - 18:20 #6
Så har du købeversionen af Acrobat, ikke? Eller et andet købeprogram af Adobe's der kan konvertere eller gemme til Word format fra PDF.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
13. januar 2004 - 18:23 #7
nej det har jeg ikke jeg har lige henter acrobat reader d.4/1-2004 fra deres hjemmeside http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html på dansk og det er sådanne set det hele.
Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 18:23 #8
doctor6000-> har lige prøvet dit forslag. kunne godt markere teksten, men når jeg sætter det ind i Word får jeg: _______#_% ____ _________ ___________$_________________&_________________
&_________________ ___________________________________________ __________________
__ _______ _________#_______________________________________________________)_
___ ___ $(____ og dette er vel ikke meningen
Avatar billede fangel Nybegynder
13. januar 2004 - 18:25 #9
allier dig med en ven der bruger linux og få ham til at køre det gennem pdf2html - så kan du få det som en HTML fil ;) (med mindre der er kode på pdf eller andet fusket)

kan godt gøre det for dig hvis du linker til pdf filen

Morten
Avatar billede dana Nybegynder
13. januar 2004 - 18:27 #10
Doctor6000> Det lyder interessant. Vil du forklare hvordan du har gjort det?
:)
Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 18:28 #11
dea pg-> tak for tilbudet, problemet ligger dog i at jeg har fået filen af en ven... derfor ved jeg ikke hvor den ligger på nettet og kan ikke sende dig et link...
Avatar billede fangel Nybegynder
13. januar 2004 - 18:30 #12
du kan også maile den til mig

mfa@desi-dev.dk

Morten
Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 18:33 #13
dea pg-> her lige sendt en mail...
Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 18:34 #14
Doctor6000-> kan du ikke lige smide en forklaring ind... Vil gerne vide hvordan jeg ordner det en anden gang...
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
13. januar 2004 - 18:38 #15
Acrobat Reader 6 gå i værktøjer>>standard>>marker tekst
og på den måde kopierer det som tekst. Ctrl+C (kopier) Ctrl+V (indsæt i word)
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
13. januar 2004 - 18:38 #16
prøv da at hente den og giv det et forsøg.
Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 18:41 #17
Doctor6000-> Har hentet A.R 6 og fuldt din vejledning... men virker ikke... resultatet er:
_________    _________________
_________    ________________
________________________    ______________________________________ _!_____ _
__________ ___________"_#_____
__  _____  ____ ______ ____ _________ ____ ____ ____ ___ ____________ __ ____ ______ ___
___ _______ __ ___ ___ __ ___ _ ______ ___ __ __ _________________$_ __ __ ___ ___
_____ ____#______
Avatar billede bb_maze Nybegynder
13. januar 2004 - 18:43 #18
Prøv evt. at sætte teksten ind i notepad først, og så herefter kopiere den over i word...

HYGGE
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
13. januar 2004 - 18:44 #19
argh det kan ikke passe jeg sidder her og gør det uden probs. Prøv at sende acrobat filen til mig på eksperten@doctor6000.dk
Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 18:45 #20
bb_maze-> har prøvet... virker heller ikke...
Avatar billede dana Nybegynder
13. januar 2004 - 18:46 #21
Jeg har den sidste version og det virker heller ikke.
Doctor6000> Har du andre Adobe programmer installeret?
Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 18:47 #22
Doctor6000-> har lige sendt den afsted...
Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 18:50 #23
Doctor6000-> Jeg har lige prøvet med at andet pdf dokument og der virkede det... det ser ud til at det er filen der ikke virker, dette er dog lidt mystisk...
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
13. januar 2004 - 18:52 #24
ja har du mulighed for at gemme din nuværede pdf som 6.0 format og så derefter prøve igen
Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 18:57 #25
Doctor6000-> prøver lige
Avatar billede fangel Nybegynder
13. januar 2004 - 18:59 #26
jeg får også følgende output af programmet
http://mfa.ath.cx/pdfsjov/s.html

(en masse fuckede tegn)

Morten
Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 19:01 #27
Doctor6000->kan ikke. den siger: I DETTE DOKUMENT KAN DU IKKE GEMME DINE ÆNDRINGER, MED MINDRE DU ANVENDER A.R.6.0 STANDART ELLER PROF. DU GEMMER KUN EN KOPI...."
Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 19:02 #28
dea_pg-> det samme her... sikke noget lort...
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
13. januar 2004 - 19:03 #29
hos mig siger den at filen er beskadiget
Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 19:05 #30
doctor6000-> dvs at du ikke kan åbne den???? MYSTISK, jeg kan godt....
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
13. januar 2004 - 19:07 #31
nej kan ikke åben
Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 19:12 #32
doctor6000->jeg forstår det ikke... Jeg har lige hentet en anden fil fra samme sted og åbnet den... virkede fint (at åbne) dog fik jeg en masse firekanter der jeg kopierede det til word....
Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 19:16 #33
doctor6000-> kan det være at dem (stedet jeg har hentet det fra) har gjort noget ved den...
Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 19:24 #34
jeg lader spørgesmålet stå åbent lidt endnu... det kan være at der er andre der har mod på at prøve... ;)
Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 19:28 #35
Men det ser ud til at jeg skal til at taste manualt... NEJ hvor jeg glæder mig...
Anyway... Tak for hjælpen... Pointene bliver delt ud i morgen (det kan være at en anden kan)...

PS... Hvis i finder på noget så hold jeg ikke tilbage, er her endnun og tjekker med jævne mellemrum...
Avatar billede dana Nybegynder
13. januar 2004 - 19:32 #36
Jeg kan få det til at virke på et andet PDF dokument. Der må åbenbart være forskel på filerne, men kan ikke lige gennemskue hvad. Jeg søgte alle PDF filer op på min PC og prøvede et par af dem. Mystisk....
Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 19:37 #37
dana-> det samme skete for mig... Jeg prøvede også med en anden pdf fil og vupti så virkede det... EDB er noget underligt noget... man siger af fejlen befinder sig ½ meter fra skærmen, men i dette tilfælde er det den der fejler et eller andet *g*...

Men endnu en gang tak for jeres hjælp...
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
13. januar 2004 - 19:46 #38
takker for points :-)
Avatar billede farius Nybegynder
13. januar 2004 - 22:52 #39
Jeg har da ikke uddelt nogle point... Hvad fan er der sker?????
Avatar billede dana Nybegynder
14. januar 2004 - 05:56 #40
Jeg har set det samme på et andet spørgsmål. Det må have noget at gøre med alt det nye de laver ved Eksperten.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
14. januar 2004 - 17:21 #41
okay
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
14. januar 2004 - 17:22 #42
du må sige til hvis du skal have points tilbage så finder vi da også ud af det. men synes jeg har fortjent dem LOL
Avatar billede farius Nybegynder
14. januar 2004 - 19:36 #43
jeg har ikke noget imod at du har fået dem mener dog at <dea_pg> også skulle have nogen der han forsøgte at konvertere den... men tak for hjælpen...
Avatar billede crashtest Nybegynder
13. februar 2004 - 19:59 #44
Gal i har brugt lang tid på et så lille problem få fat i følgende program
Adobe Acrobat 6.0 Professional så er der ingen problemer. ( heller ikke når du skal lave et Word doc om til en pdf.