Avatar billede martin181 Nybegynder
22. januar 2001 - 09:56 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Replica Conflict - hvordan løses denne?

Hejsa!

Jeg er ved at lave en Replication af min Access DB - men jeg får en fejl - en af tabellerne bliver ikke repliceret - men kommer i stedet til at hedde Kunde_conflict - hvordan får jeg løst denne conflict?
Avatar billede powell Nybegynder
22. januar 2001 - 10:56 #1
Avatar billede martin181 Nybegynder
22. januar 2001 - 12:41 #2
Der står en hel masse gode ting - en af de ting jeg faldt over var:

\"Why do I get a conflict when I synchronize my replicas?
Because more than one replica has updated data in the same record since the last synchronization. \"

Det lyder jo meget rigtigt - men jeg kan ikke rigtigt finde noget der kan hjælpe mig når jeg skal have rettet mine konflikter - der står kun hvad man, på udviklerniveau, skal gøre for at de ikke opstår.

Problemet er at det er en database, som bliver brugt af et program, som igen bliver brugt af ca. 20 personer i netværk, der skal repliceres - for at få det til at fungere optimalt.
Avatar billede martin181 Nybegynder
22. januar 2001 - 12:51 #3
Jeg kunne selvfølgelig gå ind og oprette en ny tom database og så starte forfra - men så vil de gamle data gå tabt og kundeoplysningerne skal genskabes.
Avatar billede martin181 Nybegynder
24. januar 2001 - 12:22 #4
jeg lukker spørgsmålet - men giver dog lidt point - da jeg fik lidt hjælp men spørgsmålet blev ikke besvaret fuldt ud
Avatar billede jgc Nybegynder
30. januar 2001 - 00:31 #5
Hej martin.

Du løser konflikter ved at gå i menuen Funktioner\\Replikering\\Løs konflikter. Men er der mere end ~50 konflikter er det så godt som umuligt at klare i hånden. Hvis du ikke har ændret noget siden du lavede din replika-master, kan du bare lave den igen (du har vel en backup). Ellers kan du benytte en un-replicator. MS har en til Access97, bruger du Access2000 findes der en udgave fra Trigeminal - http://www.trigeminal.com.

Trigeminals websider kan i det hele taget klart anbefales.

Der er desværre en del bugs i Access-replikering. Jeg har arbejdet både med A97 og A2000-replikering, og kan kun sige: sørg for at have backup - og lær proceduren at genskabe et replikasæt - det er desværre nødvendigt.