Avatar billede mightysquall Nybegynder
11. januar 2004 - 19:50 Der er 26 kommentarer

Læse fat32??

Ok, jeg har et lilel problem.. har lige idag installeret windows2k engelsk version på min nye 120 giga, men så kommer problemet.. inde i W2K kan jeg godt se min gamle 20 giga hdd .. men npr jeg vil læse den spørger den om jeg vil formatere den... den gamle hdd er fat32 .. er der noget jeg kan gøre.. har opdateret alle service paks og sådan.. men den driller stadig..

giver max points ud til den som kan hjælpe mig :)

på forhånd tak ;)
Avatar billede resten Nybegynder
11. januar 2004 - 19:55 #1
Du er sikker på det ikke er omvendt ?

Ment på den måde at din nye disk er fat32 og din gamle er ntfs.
Avatar billede mightysquall Nybegynder
11. januar 2004 - 19:57 #2
formaterede min nye hdd med win2k cd'en det eneste jeg kunne vælge der var ntfs .. så det er det ikke.. :) og er 100 på den gamle er fat32
Avatar billede -bom- Nybegynder
11. januar 2004 - 20:05 #3
Kan du se den i diskhåndteringen ????
H.klik denne computer --> administrer --> Disk håndtering
Avatar billede zhark Nybegynder
11. januar 2004 - 20:07 #4
Er der (gl/andet) OS på den disk, og er den evt. delt?
Avatar billede mightysquall Nybegynder
11. januar 2004 - 20:08 #5
ja, men man kan ikek se hvad for et system der er på.. der står ikke noget der hvor der f.eks på den anden står ntfs ... og er ret sikker på den er fyldt op til randen med software.. så det er ikke fordi den er blevet formateret siden eller noget .... der er noget på.. men tak for den lille ide der ;) vidste jeg ikke man kunne :)
Avatar billede mightysquall Nybegynder
11. januar 2004 - 20:10 #6
det er kun software der er på den gamle hdd .. intet OS .. er der nogle måder man kan teste om den er blevet beskadiget på nogen måde eller andet uden at formatere ?? .. tænker det kan være det??
Avatar billede -bom- Nybegynder
11. januar 2004 - 20:13 #7
kan du boot på den hvis du fjerner den nye ???
du kan evt. sætte en w98 startdiskette i og kører en FDISK /MBR
den lægger boot recorden tilbage.
!!!!! gør du dette vil jeg råde dig til at tage den nye disk ud så du ikke laver balade på den.
Avatar billede -bom- Nybegynder
11. januar 2004 - 20:14 #8
Glem min sidste var ved at skrive  imens du skriver.
Avatar billede -bom- Nybegynder
11. januar 2004 - 20:15 #9
Du kunne måske bruge Lost and found fra PowerQuest
Avatar billede mightysquall Nybegynder
11. januar 2004 - 20:16 #10
hvad er det nøjagtigt?? (evt. et lille link :D)
Avatar billede mightysquall Nybegynder
11. januar 2004 - 20:26 #11
ledte efter det på google, men der stod der var lukket, men anbefalede så et andet prog.. ( http://www.binarybiz.com/marketing/win/index.lasso?KBID=1044&kw=powerquest ) og er så igang med at teste det, hvis det virker får du pointsne bom .. :) tak for det indtil videre ihvertifald
Avatar billede peet-49 Novice
11. januar 2004 - 20:31 #12
Er næsten sikker på, at jumper ikke er sat rigtig på den gamle.
Avatar billede mightysquall Nybegynder
11. januar 2004 - 20:38 #13
er igang med et køre testen igennem med det der program som jeg nævnte, den siger den kan se der er filer og sådan på drevet.. nå ja.. kan også godt se den som slave når jeg genstarter min com..
Avatar billede -bom- Nybegynder
11. januar 2004 - 20:40 #14
Det kan godt være at --> peet49 har en pointe der
Står den gamle disk stadig som master og sidder det to diske på samme kabel
Gør de det skal den nye sidde som master og den gamle som slave.

Bare lidt under ligt at den så kommer frem i diskhåndteringen og at den så gidder at starte hvergang.
Avatar billede -bom- Nybegynder
11. januar 2004 - 20:51 #15
Det var her jeg havde det fra men den er lidt gammel :-/
http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=9470
Avatar billede mightysquall Nybegynder
11. januar 2004 - 21:12 #16
det link virker ikke ... og til det der virtual lab.. hvis man vil redde filerne skal man betale ca. 200$ for at redde de 20 giga ... >.< .. er der ikek andre progs der kan det?? eller er der nogle der har link til et sted at downloade lost & found henne.. det link du gav bom virkede ikke helt.. altså jeg kunne intet hente der. . >.<
Avatar billede peet-49 Novice
11. januar 2004 - 21:15 #17
Get Data Back findes også i en fri version.
Avatar billede -bom- Nybegynder
11. januar 2004 - 21:49 #18
Det var også det jeg skrev fandt bare et html doc hvor jeg gemmer links.

men hvad med at prøve det der Get Data Back (kender det ikke) men det gør vel som alle andre.
Man anbefale bare det man har prøvet og har gode erfaringer med.

http://www.runtime.org/gdb.htm
Avatar billede -bom- Nybegynder
11. januar 2004 - 22:01 #19
Avatar billede -bom- Nybegynder
11. januar 2004 - 22:06 #20
Avatar billede resten Nybegynder
11. januar 2004 - 22:08 #21
Avatar billede -bom- Nybegynder
21. januar 2004 - 22:19 #22
Hvordan er det gået ???
Avatar billede zhark Nybegynder
21. januar 2004 - 22:42 #23
Har du en win98 start disk, kan du jo prøve at boote på den og se om du kan komme ind på disken (dit drev)  X:\ dir/w
Avatar billede mightysquall Nybegynder
22. januar 2004 - 13:17 #24
altså.. jeg har prøvet med de der programmer som er skrevet ovenover... alle sammen kan se der er nogle data på disken, og hvilke.. men man skal enten betale pr. gigabyte man vil have "reddet" eller have det fulde program... ... ... og det er ikke ligefrem sagen ... har ikke gjort noget videre.. skal nok se på det .. havde faktisk glemt spørgsmålet, undskyld!
Avatar billede zhark Nybegynder
22. januar 2004 - 14:18 #25
På et tidspunkt skrev du der VAR system på disken! Egentlig burde du vel så få 2 muligheder ved start - 2K eller ?
Jeg har endnu ikke haft 2 OS, men kan da nemt forestille mig man ikke kan sidde og rode på en anden disk (med sit EGET - og anderledes os), har du prøvet at tage cablerne af din ny HD og bootet?
Avatar billede -bom- Nybegynder
22. januar 2004 - 18:17 #26
Prøv lige linket fra mig d.11-1-04 22:06