Avatar billede joe54 Nybegynder
11. januar 2004 - 16:48 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Spørgsmål om internettet!

Hej eksperter.

Jeg søger svar på nogle spørgsmål om internettet, håber på en masse svar! Uddyb gerne godt. Jeg ser gerne links, men mest jeres egne holder/erfaringer!

1.Hvordan tror I folks forbrug har udviklet sig? I Forskellige aldersgrupper…?

2.Hvorfor/hvordan udvikler det sig? Hvilke konsekvenser har det?

3.Har vi brug for det? Hvad hvis hele internettet pludselig gik ned? (Er det muligt?)

4.Hvordan bliver det om 20 år?

5.Bliver folk isoleret? Hvordan/Hvorfor bliver de isoleret? Hvilke konsekvenser kan det have?

6.Løsning på muligt isolationsproblem??? (stor uddybning)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2004 - 16:57 #1
1. Generelt tror jeg forbruget er steget i alle aldersgrupper - Dog nok stadig flest under 40 (rent gæt) - De ældre dog godt på vej.
2. Næsten alle arbejdspladser vil med tiden kører en eller anden form for net og dermed gøre sig afhængige.
3. Ja vi har brug for det. Det har lettet adgang til oplysninger og vil kun blive endnu bedre integreret i forhold til køb/salg/offentlige insitutioner o.s.v. Internettet gå helt ned = næppe, men vi kan jo bare se hvad der sker hvis strømmen går et par timer og hvad det ikke koster....
4. der har vi allesammen siddesår og sondemad med and-órange-smag bestilt ved at flytte lillefingeren lidt til højre.
5. Ja nemt - Det siger næsten sig selv at de sociale relationer forsvinder og folk vil blive ensomme.
6. Let røven for at sige det mildt. Der er ingen der kan nøjes med "net-oplevelser"
Avatar billede joe54 Nybegynder
11. januar 2004 - 17:04 #2
Tak...

Jeg vil gerne have et mere uddybende svar! Måske nogle links... Især på de to  sidste spm.
Avatar billede roenving Novice
12. januar 2004 - 01:00 #4
1. Jeg ved, at vi lokalt har haft en enorm udvikling i indernet-forbruget efter at 10 Mb/s blev standarden ...

Pakistanernettet (xdsl, modem mm.) har også udviklet sig, men ikke helt så meget ...

Aldersgruppen, som vores gratisuddannelse har ramt, er primært 50+ !-)

2. Voldsomt !-)
Jvnf. ovenstående kan det ikke undgås, at når 'alle' kommer på, så vil forbruget ændre sig til en helt anderledes tænkemåde, det bliver simpelthen 'normalt'.

Og konsekvensen er den samme, som andre fjernkommunikationsformer har givet -- har du ikke en telefon har du ikke en 'normal' kontakt-mulighed ...

3. Jeg bruger det kun en 14-18 timer hver dag, og jeg kunne sagtens undvære det, hvis biblioteket havde lige så opdaterede oplysninger -- og havde åbent mellem 20 og 04 !-)

-- Tænk hvis bibliotekarerne strejkede ...

4. 20 år ?-)

-- så ringer du hjem ved middagstid og beder fryseren om at sætte din middag over kl. 17.45, for derefter at fortryde kl. 17.48, så du er nødt til at ringe til din mikro-ovn, og fortælle den, at du først er hjemme kl. 18.23 ...

5. Øeh, har det noget med computeren at gøre ?-)

-- isolation har noget med menneskers egen fornemmelse af omverdenen at gøre, og jeg anser TV for et større problem i den sammenhæng ...

-- Internet-brug har et aspekt omkring aktion, som er helt fraværende, når man taler om tv, derfor er det kun i forbindelse med psykopatiske træk, der er et problem omkring egentlig isolation som følge af højhastigheds-forbindelser  ...

-- en hel anden ting er så, at de fleste psykopatiske træk i de fleste mennesker naturligt undertrykkes i sociale sammenhænge, så mulighederne for at de vises vil stige ...

6. Kan ikke uddybes uden ovenstående !o]
Avatar billede joe54 Nybegynder
19. januar 2004 - 18:44 #5
Tak for kommentarene, læg et svar!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2004 - 19:31 #6
oki doki, desværre ikke så mangge svar - vent på roenving.
Avatar billede joe54 Nybegynder
19. januar 2004 - 19:34 #7
Jeg venter...
Ville også lige høre... Er det okay hvis jeg selv tager nogle af pointene da jeg synes at 200 måske var lidt meget og så jeg kan oprette et nyt spørgsmål i samme stil som dette?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2004 - 20:41 #8
Det er fint med mig - Jeg ville også have forventet en bunke svar med meninger og fremtidsdrømme
Avatar billede joe54 Nybegynder
19. januar 2004 - 22:37 #9
roenving -> Jeg havde ikke nok point til at oprette et nyt spørgsmål og ville gerne oprette spørgsmålet idag så nu accepterede jeg bare.
For at få nogle point kan du smide et svar her:
http://www.eksperten.dk/spm/454125