Avatar billede cselmann Nybegynder
11. januar 2004 - 09:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

"Mouse over effekt" i Dreamweaver

Jeg har en række små billeder i venstre kolonne.

I højre kolonne har jeg et enkelt billed i stort format.

Jeg ønsker følgende effekt:
Når musen føres over  / eller et klikker på et af de små billeder i venstre kolonne, vises det i stort format i højre kolonne.

Er løsningen noget med frames ??
Avatar billede eksplayer Nybegynder
11. januar 2004 - 10:09 #1
En måde at gøre det på (i tabeller):

1. I properties navngiver du alle dine billeder i venstre side unde 'Image' for senere at kunne kende forskel på dem.
2. Navngiv dit sorte billede i højre side
3. klik på det billede i venstre side der hvor effekten skal ligge på
3. Under behaviours vælger du 'swap image'
4. Her efter finder du 'navnet' på den knap der skal ske noget med og browser dig frem til det billede der skal skiftes ud
5. Herefter gør du det samme igen -> gå ind i behaviours og vælg 'swap image' MEN vælg nu det sorte billede og brows så frem til det billede de skal skiftes ud med
6. Nu skulle du gerne have et rolleover hvor der både skiftes billede få dine knapper i venstre side og på billedest i højre side
Avatar billede cselmann Nybegynder
12. januar 2004 - 00:38 #2
Kanon !!!

1000 tak for hjælpen !

BTW: Du har vel ikke nogen idéer til mit ande spm. i dette link: http://exp.dk/spm/450005