Avatar billede cselmann Nybegynder
11. januar 2004 - 09:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Pop up i Dreamweaver

Jeg har lavet et photo album med den indbyggede funktion i Dreamweaver. So far so good.......

Hvordan styrer jeg størrelsen på de pop up's (lavet med funtkionen "creat web photo album" under commands) ?

Jeg ønsker ligeledes en funktion der lukker pop up når man klikker på billedet.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
11. januar 2004 - 12:06 #1
sp 2. luk vindue

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.2">
function luk() {
window.close() ;
}
</script>

<a href=java script:luk()>luk</a>

:-) karsten_larsen
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
11. januar 2004 - 12:11 #2
sp 1.: størrelse af pop-ups

Create web photo album laver ikke et pop_up, men linker til en nye side, hvor dit billede er i fuld format.

:-)  karsten_larsen
Avatar billede cselmann Nybegynder
11. januar 2004 - 13:57 #3
Har du evt. en anden løsning til spm. 1 ?

Jeg er ikke en haj til asp (har aldrig leget med det.....)
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
11. januar 2004 - 22:53 #4
Hvad er det du helt præcist ønsker?
Avatar billede cselmann Nybegynder
11. januar 2004 - 23:08 #5
Jeg ønsker at lave en række thumbnails som popper up når der klikkes på dem. Ganske som med Create web photo album. Jeg ønsker bare en pop up uden menu linie og ikon bar osv. Samtidig skal pop up'en kun lige være på størrelse med selve billedet. se evt. http://www.staunlarsen.dk/view.asp?id=3&act=gallshow&cat=Endelig_jul

Men der er der vist rodet med asp og så er jeg tabt bag en vogn ;o)
Avatar billede eksplayer Nybegynder
12. januar 2004 - 12:35 #6
En måde at lave thumbnails med popup uden asp osv. (kræver lidt arbejde)

1. lav en side med alle dine thumbnails på
2. lav en ny side til hver af de store billeder (popup-billederne). Evt i samme størrelse som billedet selv, og sæt billederne helt oppe i venstre hjørne.
3. derefter gå ind på siden med dine thumbnails og marker én af thumbnails'ne og gå så ind i 'behaviours' og vælger 'add behaviour' og derefter 'Open browser window' her vælger du så følgende:
- url to display: siden med dit store billede (popup-siden/billedet)
- og så sætter du bare størrelsen i width/height til det samme som dine billeder (eller lidt større hvis der skal være luft omkring)

4. det var det - hvis ellers det var det du spurgte om :)

ps. jeg har oplevet at thumbnails'ne ofte får pålagt en behaviour der hedder 'on Load' - denne kan du selvfølgelig bare ændre til 'on mouseup' - ellers popper de alle op når siden loades - måske ikke så ønskværdigt ;)
Avatar billede cselmann Nybegynder
13. januar 2004 - 00:28 #7
1000 tak for hjælpen !