Avatar billede jesperomnibus Nybegynder
21. januar 2001 - 19:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Netværk med problem

Jeg har et RUGBYtech og et Compaq netkort, de er sat sammen med et kryds kabel. Der næsten aldrig forbindelse gennem, og hvis der er, er det kun fra Compaq netkortet til RUGBYtech netkortet der er forbindelse. Der er win98 på computeren med RUGBYtech, og win98SE på den anden. Jeg bruger windowses \"oprettelse af hjemmenetværk\" til at lave forbindesle. Foresten er det 10/100 Mbit netkort begge to.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig?? for jeg er bare gået helt sur i det.
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
21. januar 2001 - 19:37 #1
Har du installeret TCP- og IPX-protokollerne og indstillet dem rigtigt?
Avatar billede jesperomnibus Nybegynder
21. januar 2001 - 22:45 #2
Jep. hvad skal IP adressen være??
Avatar billede handmade Nybegynder
22. januar 2001 - 00:17 #3
kort 1:192.168.0.1
kort 2:192.168.0.2
blot exempler, men formatet skal være sådan
Undernetmaske for begge: 255.255.255.0
Husk at installere fildeling samt at dele drevene der skal være fælles
Husk fælles arbejdsgruppe

Prøv derefter at pinge maskinerne (start-kør- ping 192.168.0.1 og omvendt)
Avatar billede jesperomnibus Nybegynder
22. januar 2001 - 14:46 #4
Nu har jeg gjort som handmade sagde. Og det virker næsten også, nu er der ihvertfald forbindelse fra 1 til 2, men ikke omvendt. Jo foresten en gang, der stod navnet på den anden computer men den sagde at computernavnet var forkert eller den ikke var tilsluttet, da jeg trykkede på det. Er der andre foreslag??
Avatar billede jesperomnibus Nybegynder
24. januar 2001 - 14:27 #5
Jeg kan godt bruge fx Winpopup til at skrive til den anden computer, og omvendt men jeg kan stadig ikke finde den i \"Andre Computere\". Skal jeg stille begge IPX-protokollerne(der to på samme comp.) til det samme adresse?
Avatar billede jesperomnibus Nybegynder
24. januar 2001 - 17:52 #6
Jeg installerede et par IPX protokoller, så nu kører jeg hele svinderiet over dem. Nu virker det bare perfekto.

Avatar billede nomiz Nybegynder
03. februar 2001 - 20:50 #7
Spm. no. 45000 iøvrigt
Avatar billede bbs Nybegynder
30. marts 2001 - 23:05 #8
Tillykke med Spørgsmål nr. 45000 !
Avatar billede wanger Nybegynder
04. juli 2002 - 00:27 #9
WANGEREN var her.. .,'¨´,.

TILLYKKE MED DE 45000