Avatar billede cybermouse Nybegynder
10. januar 2004 - 15:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvilket program bruges som standard til at åbne .js filer?

har fået installeret en editor som synes det er sjovt at åbne mine .js filer til redigering, men ville hellere at windows kørte dem ved dobbeltklik, men hvad program er standard i windows til dette?, er der ikke en som lige kan smutte ind og kigge ? i finder det i en engelsk version inde i tools > folder options > File Types > og så .js filer
Avatar billede popsy Novice
10. januar 2004 - 15:10 #1
Bruger notesblok til mine, mener ikke der er en standard
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
10. januar 2004 - 15:12 #2
Højreklik på filen, vælg properties og vælg så change ud for programmet der angives til at åbne denne type fil med.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. januar 2004 - 15:13 #3
Du kan åbne js filer i de fleste editore, frontpage, nodepad, stones web writer, emacs osv osv. Der er ingen standard program
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
10. januar 2004 - 15:15 #4
Jo der er så - hvis man gør som jeg beskrev, åbnes filen med det "rigtige" program via et dobbeltklik.
Avatar billede popsy Novice
10. januar 2004 - 15:23 #5
pelkjaer> Der er ikke et standardprogram i windows!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
10. januar 2004 - 15:32 #6
Nej, men nu er windows jo heldigvis konfigurérbar - således at man selv kan vælge sit "standard program".
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2004 - 15:41 #7
I min version af winxp står js filer til at blive åbnet med C:\WINDOWS\System32\WScript.exe "%1" %* (er ikke sikker på om * skal med...)

Altså: js script skal åbnes med WScript.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2004 - 15:41 #8
og svar :)
Avatar billede cybermouse Nybegynder
10. januar 2004 - 15:47 #9
skal ikke bruge editoren men enginen, som john_stigers rigtigt nok fandt, thx anyway
Avatar billede zhark Nybegynder
10. januar 2004 - 15:57 #10
Jeg vil mene du ved install af det pågældende prg. fik "valgmuligheden" - om det skulle være std. prg. mener ik' det er så nemt at ændre (tilbage) som pelkjaer skriver. Men lykkes det vil jeg da gerne høre det!
Hos mig står det (tilsyneladende) et win åbnins prg. har aldrig brugt den type fil :)
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/js-a.jpg
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2004 - 23:51 #11
zhark> det er korrekt - du var det rigtige sted - du var bare ikke gået dybt nok ned i systemet ;)
http://frip.dk/hotpop/js-fil.JPG