Avatar billede jfup Nybegynder
10. januar 2004 - 01:08 Der er 2 kommentarer

Link til. E: drevet

Håber i kan hjælpe.

jeg er ved at sætte en ftp server op. med IIS 6, jeg har lavet et link til E: drevet i ftproot, men når jeg går på ftp'en fra en anden maskine så kender den ik filen (fil.lnk). Hvad gør jeg ????
Avatar billede todort Nybegynder
10. januar 2004 - 05:38 #1
Klik (hvad de nu hedder på dansk):
Start -> Programs -> Administrative Tools -> Internet Services Manager
Vælg i træet til venstre:
Internet Information Services -> <Servernavn> -> <FTP Sitenavn>
Højreklik og vælg:
New -> Virtual Directory
Kald den (alias feltet) f.eks.: Edrev
Sæt stien til: E:\
Vælg adgangstype: Read/Write

Afslut guiden. Det skulle være det. Nu har du mulighed for at få adgang til dit E drev vha. ftp://<servernavn>/Edrev/
Avatar billede jfup Nybegynder
10. januar 2004 - 16:26 #2
Jeg vil gerne have at der er et lint til e: fra ftp://servername (uden /e:). Så man kan trykke på et link til e: drevet.