Avatar billede don_nigger Nybegynder
09. januar 2004 - 17:22 Der er 3 kommentarer

Sætter jeg parenterserne rigtigt i min søge streng?

Hejsa...

Sætter jeg parenterserne rigtigt i min søge streng?

sql:

"SELECT PostID, ForumID, Subject, Post, Publisher, PostDate " & _
                        "FROM tblForums_Customers_Posts " & _
                        "WHERE (Subject LIKE '%" & Library.Format.CleanUpInput(searchString).ToString & "%' " & _
                        "AND Post LIKE '%" & Library.Format.CleanUpInput(searchString).ToString & "%' " & _
                        "AND Publisher LIKE '%" & Library.Format.CleanUpInput(searchString).ToString & "%' " & _
                        "AND PostDate LIKE '%" & Library.Format.CleanUpInput(searchString).ToString & "%') " & _
                        "AND ForumID=@ForumID " & _
                        "ORDER BY PostDate DESC;"

Min søgning virker, men den viser langt fra alt!

:-(

Mvh

DN
Avatar billede trer Nybegynder
09. januar 2004 - 18:27 #1
Din query i nuværende form kræver at subject, post, publisher og postdate alle indeholder samme streng - det er nok ikke helt tilsigtet?

Du bør beholde de nuværende parenteser og udskifte AND'erne indenfor parentesen med OR
Avatar billede don_nigger Nybegynder
11. januar 2004 - 13:11 #2
også her "OR ForumID=@ForumID " istedet for AND ForumID=@ForumID  ???
Avatar billede trer Nybegynder
11. januar 2004 - 16:34 #3
nej, kun indenfor parenteserne. Så finder den de forekomster hvor enten subject, post, publisher eller postdate indeholder det søgte indenfore et bestem t forum