Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
09. januar 2004 - 10:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan findes gamle og ubrugte Computere i Active Directory?

Er der noget smart filter til at tagge og derefter slette ubrugte PC'er under Computers i AD?
Jeg har 493 Items, men vi har kun 200 PC'er på netværket, men vores navne metode til PC'erne er INITIALER,MÅNED,ÅR

Eksempel: Min PC hedder HJ0202 fordi jeg fik den i februar måned i år 2002, men den gamle PC jeg havde hed måske HJ0700, og denne er sammen med mange andre ikke blevet slettet.

Jeg leder efter den absolut nemmeste metode til at få ryddet op, og der er 200 Points til den der kan fortælle mig det :-)
Avatar billede ptracy Nybegynder
09. januar 2004 - 12:05 #1
lytter med.....
Avatar billede webcon Nybegynder
09. januar 2004 - 23:51 #2
Der findes efter min opfattelse ikke noget smart filter til at få fjernet de gamle computere fra din AD, der er kun "the hard way", manuel sletning.
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
10. januar 2004 - 11:51 #3
Det var da en skam, men det skal du alligevel have mine points for, da det jo så må være svaret :-) (The hard way)
Avatar billede webcon Nybegynder
10. januar 2004 - 15:30 #4
takker
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2004 - 07:51 #5
Du kan prøve denne script løsning: http://www.jsiinc.com/subl/tip5600/rh5615.htm
:-)
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
13. januar 2004 - 13:41 #6
Det ser ud til at være den bedste metode, men hvordan giver jeg dig points herfor?
Jeg syntes at du fortjener dem, så er der en metode?

HJ