Avatar billede tcolsen Nybegynder
08. januar 2004 - 20:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

dvd : hvad for en?

hej
jeg har læst en del af trådene ,da jeg står for at skulle købe en ny dvd.
Det jeg søger er :
god dvd = ingen larm fra drev +godt billede (jeg har læst at der faktisk er forskel på kvaliteten )

mp3 fra cd/dvd  og der læste jeg at kiss ikke havde god lyd ,det var ellers en jeg måske kunne bruge .

bibliotek til mp3 filer .

måske harddisk - kan man kopiere filer fra cd/dvd over på harddisken , eller hvad skal man bruge harddisken til (hvor langt kan det trådløse netværk række , dvd skal stå på en anden etage end pc
findes der en sådan vidunder maskine ?
på forhånd tak
Avatar billede fathat Nybegynder
08. januar 2004 - 20:31 #1
jeg vil da helt klart anbefale en Kiss dvd... Hvis du kigger på dem, understøtter de divX - og Xvid... btw. kan man opgradere firmwire i det!

Køb kiss...
Dårlig lyd? hvor har du hørt det henne?
Avatar billede tcolsen Nybegynder
08. januar 2004 - 20:42 #2
hi fathat
Kommentar: norbert
08/01-2004 12:24:55    http://www.fi.dk/test/avudstyr/dvd_2003/billedkvalitet/
Har læst lidt her om dvd-afspillere, og det fremgår tydeligt, at du skal undgå f.eks. kiss, fordi den har for dårlig lyd. De anbefaler på lydsiden at du køber en panasonic. Men det kan du selv læse dig til. Jeg leder videre :-)
Norbert.

jeg spørger også bare fordi jeg gerne ville købe Kiss , men !!
Avatar billede norbert Nybegynder
08. januar 2004 - 21:53 #3
Jeg vil lige notere til fathat, at min kommentar, som tcolsen har gengivet her, er taget fra denne tråd
http://www.eksperten.dk/spm/448294
der netop handler om DVD som lydafspiller. Hvis du har digital forstærker og kører lyden digitalt til forstærker, har det vel ikke den store betydning, eftersom at lyden bliver konverteret i digitalforstærkeren.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
08. januar 2004 - 22:22 #4
Du kan se her fra forbrugerinformationen om diverse DVD-tests.
http://www.fi.dk/test/avudstyr/dvd_2003/
Norbert.
Avatar billede tcolsen Nybegynder
09. januar 2004 - 20:25 #5
Hej igen
tak for kommentarerne
norbert et spørgsmål- du siger digital forstærker skal det være lyslederkabel eller er coaxial godt nok til digital lyd ?
Jeg har en sony 920 reciever med hele pivetøjet .
forøvrigt,det er vist ikke helt nemt at bruge dvd til alm. cd !!
Hvad gør man hvis man kun har dvd ? får man pengene tilbage for sin kopibeskyttede cd eller ?
ang købet !!
Hvis man ikke er interesseret i divx ,xvid og alt det der(dårlig billede og lyd og for besværligt),hvad vil anbefalingerne så være?
tco
Avatar billede norbert Nybegynder
09. januar 2004 - 23:48 #6
"Hvis fx en cd med kopispærring ikke kan afspilles på en cd-afspiller, er der tale om en mangel ved det pågældende produkt, og man kan kræve at få varen byttet. Her er det reglerne i købeloven, der gælder. Ophavsretsloven har intet med en sådan situation at gøre." http://www.kum.dk/sw5335.asp

Jeg bliver nok banket i hovedet af virkelige lyd-entusiaster, hvis jeg fremhæver den ene frem for den anden (lysleder/koaxial). Jeg vil nok sige, at hvis din afspiller står ved din forstærker, så vil jeg bruge et godt lyslederkabel, men hvis du skal trække den langt, ville jeg nok foretrække en god skærmet coaxial, da ledningen er lettere at lægge. Jeg kan sgu ikke høre den store forskel ggg.
Hvis du kigger på http://www.fi.dk/test/avudstyr/dvd_2003/ så er panasonic'en ifølge deres test den bedste, men om den er kodefri og alt det der, ved jeg ikke. Men kig på siderne, panasonic'en er vist også god til at afspille både CD-musik og mp3 med god lyd. Og den skulle vist også kunne klare de kopibeskyttede CD'er
Norbert.
Avatar billede tcolsen Nybegynder
10. januar 2004 - 14:51 #7
jeg har læst http://www.kum.dk/sw5335.asp, men der jeg kan ikke fortolke cd`er afspillet på dvd !!!
nå men jeg tror jeg køber Kiss og trækker lysleder
tak for svarene norbert
Avatar billede norbert Nybegynder
10. januar 2004 - 14:53 #8
Velbekomme :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
10. januar 2004 - 14:55 #9
En dvd-afspiller i dag er vel en kombineret CD- og DVD-afspiller, så hvis du ikke kan afspille din kopisikret CD på din DVD-afspiller, må du vel kunne få CD-en byttet eller pengene tilbage.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
10. januar 2004 - 16:21 #10
Det var da godt at du kunne bruge nogle af min råd.
Norbert.
Avatar billede tcolsen Nybegynder
10. januar 2004 - 20:40 #11
jeg ved sgu ikke hvad der gik galt med pointene , hvordan gik det lige til at jeg blev accepteret , undskyld :)
Avatar billede avlund Nybegynder
10. januar 2004 - 20:48 #12
Nej. Kopisikrede CD'er kan generelt ikke byttes hvis de ikke kan afspilles i CD-spilleren. Ja, det er noget værre svineri.
Avatar billede norbert Nybegynder
10. januar 2004 - 21:16 #13
>> AVlund :Kommentar: norbert
"Hvis fx en cd med kopispærring ikke kan afspilles på en cd-afspiller, er der tale om en mangel ved det pågældende produkt, og man kan kræve at få varen byttet. Her er det reglerne i købeloven, der gælder. Ophavsretsloven har intet med en sådan situation at gøre." http://www.kum.dk/sw5335.asp
Linket er til Kulturministeriets egen hjemmeside, så de skal kunne byttes, ellers overtrædes loven. De må vel vide, hvordan loven skal tolkes :-)
Norbert.

tcolsen: Pyt med det, vi begår allesammen fejl :-))
Norbert :-)
Avatar billede tcolsen Nybegynder
11. januar 2004 - 15:23 #14
en kommentar til avlund : jeg har aldrig hørt om problemer med en cd afspiller ,det skulle selvfølgelig lige være på pc , men efter hvad jeg har hørt , kan man ikke få pengene tilbage.Men det her drejer sig om cd`er afspillet på dvd. !!
tco