Avatar billede majumbo Nybegynder
08. januar 2004 - 19:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor vælger min Internet browser en forkert opkobling?

Min Internet Explorer (IE6) vælger at bruge en Internetopkobling gennem en server der står i Silkeborg fremfor at gå direkte på nettet gennem min lokale opkobling. Min forbindelse til serveren i Silkeborg er en VPN via Internettet (skabt af en Zywall 2 mod en Zywall 10)

Hvad kan jeg gøre for at undgå det?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. januar 2004 - 19:31 #1
Funktioner -> internetindstillinger -> forbindelse -> vælg den forbindelse du vil bruge
Avatar billede majumbo Nybegynder
08. januar 2004 - 19:41 #2
Hej Jacob

Gid det var så enkelt. Jeg kører jo ikke via en dialup, men via en VPN, der bruger min internetopkobling.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. januar 2004 - 20:05 #3
Du opretter en ny vpn forbindelse og vælger den ip adresse (host) du skal forbinde dig til.
Avatar billede squashguy Nybegynder
08. januar 2004 - 20:06 #4
prøv at gå i indstillinger for din vpn->netværk->tcp/ip->avanceret og fjern flueben i brug default gateway...
Avatar billede majumbo Nybegynder
09. januar 2004 - 10:38 #5
Løsningen med at fjerne fluebenet giver ingen forskel.

Måske har jeg ikke været tydelig nok: min VPN kører ikke via en dial-up og den skabes heller ikke af Windows XP, men skabes mellem to Zywalls, der står henholdsvis her og på remote-lokationen.
Avatar billede majumbo Nybegynder
18. august 2010 - 14:12 #6
Der er gået laaaang tid - og der kom aldrig et brugbart svar. I mellemtiden har jeg helt andre løsninger, og har ikke længere brug for et svar. Men tak for hjælpen til alle ... hvis I da ellers følger med her endnu.