Avatar billede snoop_x Nybegynder
08. januar 2004 - 18:44 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Min Første side !

Så fik jeg lavet min første hjemmeside !
www.rocknation.dk
Så jeg ville da gerne høre jeres mening !
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. januar 2004 - 19:47 #1
ok - mit umiddelbare første indtryk når jeg henter din side:

- der er for stor forskel på de skrifttyper du bruger

- under nyheder henviser du til et forum der erstatter din gæstebog, og anbefaler at man kigger forbi. Her savner jeg et link til dit forum

- du skal passe på med understrengninger, da de fleste brugere med det samme opfatter en sådan tekst som værende links.

- lidt forvirrende at du vælger at åbne dit forum i et nyt vindue. Du kunne evt. vælge at åbne siden i en frame i stedet for

- din side er meget grå. Savner nogen flere farver og lidt mere liv. Evt. lidt flere info kunne også være en god ide.

- du anvender en meget stor skrifttype - men er selvfølgelig ok så behøver man ingen lup ;) Men du kunne godt sætte den lidt ned i pkt størrelse. Brugerne vil stadig kunne læse hvad der står på dine sider......
Avatar billede googolplex Novice
08. januar 2004 - 21:10 #2
Meget kedeligt design - kedelige farver og tekst.

Fjern den PEAK-counter, sådan noget er ikke til at holde ud at se på!!

Når man trykker på ABCDE... så kommer der en sort bjælke oppe i toppen, den skal væk.

'Tilføj CD' siden ser meget uoverskuelig ud, sæt det pænt op :)

Men man skal jo starte et sted ;-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. januar 2004 - 12:16 #3
eh du har ikke nogen DOCTYPE på dine sider?!?
F.eks:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Læs her http://www.w3.org/QA/Tips/Doctype
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. januar 2004 - 12:30 #4
Ud over det syntes jeg siden er meget mørk og kontrast løs.
Tænk over kontrast i størrelser og farver. Gælder både layout elementer og tekst. Se evt. http://www.echoecho.com/dzine007.htm
Det vigtiske er så'n set at du i det hele taget gør dig nogle tanker om hvordan det er sat op. Spørg sig selv: Hvorfor skal knapperne være blå? osv. Dessuden så er så'n nogle knapper der afskyeligt grimme. Jeg vil råde dig til bare at bruge tekst links.
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. januar 2004 - 12:36 #5
Prøv også at sætte nogle regler op for dig selv. Det kommer der altid noget godt ud af. Det behøver ikke være lige så ekstremt som Von Triers dogme regler. Men husk at skrive dem ned.
For at få løst kontrast problemet kunne du feks lave reglen:
1) Brug ikke grå-toner imellem #333333 og #EEEEEE
Avatar billede silaswh Nybegynder
11. januar 2004 - 19:26 #6
hmmmmm.. ok. meeenn ikke helt i top