Avatar billede tommyf Nybegynder
08. januar 2004 - 17:04 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

DVDzone.dk røvrender deres kunder ( spmtegn )

DVDzone.dk røvrender deres kunder (?)

Jeg har tegnet et ét månedes abonnemet hos www.dvdzone.dk, hvor man tilgengæld for de 200 kroner, får tilsendt nye film, så snart man har retuneret dem man lånte sidst.

Kort tid efter jeg har bestilt mit abonnement, og indbetalt de 200 kroner, bestemmer de sig så for at holde en uges ferielukket (Postdanmark har åbent i hele perioden, så de stiller ingen forhindringer).

Da jeg så spørger, om de så ikke ligger en uge til i den anden ende, får jeg et klart "nej" - fra deres meget uhjælpsomme supportere.

Synes I at det i denne situation er i orden, eller sammenling med andre køb, at sælgeren pludselig skærer 25% af den aftalte ydelse?

I kan nok regne ud, at jeg ikke har tænkt mig at forny abonnementet - tør jo ikke pludselig have betalt 200 kroner, og så finde ud af, at de holder en 4 ugers sommerferie :$

Nogen af jer andre der benytter dem, og måske studsede over det eller andet? Hvis man har købt for længere tid, overstiger ens køb de 500 som er forbrugerombudsmandens bagatelgrænse - kunne være sjovt, hvis nogen fik dem til, at tjekke den :)

(til eventuelt tvivlende, er dette mere en debat der forsøges startet, end ét "korrekt" svar der søges... alle spm. tildeles derfor point efter vurdering)
Avatar billede keysersoze Guru
08. januar 2004 - 17:22 #1
er ikke selv medlem men;

- vil du udmeldes skal du ifølge deres betingelser gøres da de ellers automatisk trækker penge til næste måneds medlemsskab!

- ifølge deres betingelser står der "Du vil, i de 30 dage der følger efter betalingsdatoen, kunne leje ubegrænset antal film" og det vil jeg da betragte som om de har åbent samtlige dage om året da de ellers ikke yder den service de lover. Selvfølgelig er der helligdage (de dage posten ikke kommer frem) som man ikke kan klantre dem for - men ellers...

Derfor syntes jeg helt klart at de på ingen måde holder hvad de lover da de så vidt jeg kan se ikke tager forbehold for egne feriedage etc. I sidste ende mener jeg derfor at de bryder den aftale de har indgået med køber - og så må de enten erstatte det tabte eller opsige aftalen med erstatning af det tabte
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2004 - 19:27 #2
Man skal acceptere visse betingelser:

"Prisen for medlemskab af Dvdzone.dk er DKK 199,00 inkl. Moms, inkluderet i denne pris er udgifter til forsendelse af Dvd-film i de 30 dage, der følger efter betalingsdato. (Dog ydes der rabat ved forudbetaling for en længere periode) - KOMMENTAR: dette punkt kan de ikke selv overholde hvis dvdzone.dk holder en uges ferielukket!

"Dvdzone.dk benytter Post Danmark til al forsendelse. En typisk forsendelse er fremme dagen efter, vi har behandlet ordren. Hvis ikke du har modtaget en forsendelse 3 hverdage efter, vi har bekræftet afsendelsen, er du forpligtet til straks, at kontakte vores kundeservice, så vi hurtigst muligt kan få rettet op på fejlen.

Informeres DVDzone ikke senest 5 dage efter modtagelse af bekræftet afsendelse, antages filmen som modtaget." KOMMENTAR: sig mig... de sender forhåbentligt filmene som pakker, så de kan bruge Track And Trace???? Det lyder ikke sådan....
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. januar 2004 - 19:35 #3
(kort kommentar: dvd'erne sendes som alm. brevpost, i alm. kuverter)
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. januar 2004 - 19:36 #4
(+husk at smide et svar, medmindre det er mod jeres politiske og/eller religiøse overbevisning ;o))
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2004 - 19:38 #5
alm. brevpost kan ikke bruges - hvad hvis posten klumrer? Hvad hvis man pludselig skal forlade sit hjem i 3 dage? Så har man jo INTET at sige... :(
Avatar billede buch78 Novice
08. januar 2004 - 20:19 #6
Hejsa.. jeg syntes at du skulle prøve at skrive til Kontant på DR

Da jeg syntes de tager mange fine/sjove sager op. se selv på deres HP

http://www.dr.dk/nyheder/tv/kontant/
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. januar 2004 - 16:17 #7
I får lige udsnit af mailen:

"Åbningstider i julen
For at være sikker på, at have film hjemme det meste af tiden, her i julen, skal du lige være opmærksom på følgende åbningstider hos Dvdzone.dk:
Der modtages og pakkes film d. 22. december, d. 29. december og d. 30. december. I det nye år starter vi igen d. 2. januar. Husk at der kan være forsinkelser hos postvæsnet pga. juletravlhed og ferie!"

Så selvom de her gør opmærksom på, at de holder 8 dages fri, kommer dette i efterfølgende afsnit:

"Nye kunder?
Hvis du modtager dette nyhedsbrev og endnu ikke er betalende kunde, anbefaler vi, at du straks logger ind og prøver vores introtilbud! Her kan du prøve Dvdzone.dk i 15 dage for KUN 29,- (Gælder kun nye kunder og ved betaling på Dankort/andet betalingskort. Ved girokort betaling betaler du altid min. 2 måneder forud af gangen.)"

Der er forhåbentlig ingen der er så dumme, at tilmelde sig, når de lige har gjort opmærksom på at de de næste 8 ud af 15 dage holder fri?

Mon ikke Kontant synes at sagen er for lille? Som minimum skulle man nok være nogle flere.
Andre der benytter deres service, må gerne melde kulør... eller hvad man nu siger ;)
Avatar billede buch78 Novice
10. januar 2004 - 16:55 #8
Hejsa. igen..
Du kan måske godt have ret i at din sag er for lille.. men du ved jo ikke hvor mange andre der har samme oplevelse.
Avatar billede elmer66 Nybegynder
26. januar 2004 - 13:43 #9
Vil gerne fortælle om mine erfaringer med DVDzone.

Jeg lavede et 15-dages prøveabb for 29.-

Det gik godt. Filmene kom dagen efter jeg havde betalt, og jeg sendte dem retur samme dag jeg havde set dem. De blev modtaget dagen efter, og jeg fik sendt 2 nye.

Jeg nåede at se 6 film, og jeg sendte brevet med film 5 og 6 retur en søndag. Den blev afleveret på postterminalen i kbh, så den skulle kunne nå st være hos dvdzone dagen efter. Men den kom ikke. Jeg blev nervøs tirsdag da den endnu ikke var modtaget, og skrev til dem. Fik at vide at jeg skulle skrive efter 5 dage hvis den stadig var forsvundet. Onsdag var den stadig forsvundet, og torsdag fornyede de mit medlemsskab automatisk, da jeg jo stadig "havde film", og derfor ikke kunne opsige det.

Fredag skrev jeg igen til dem, men uden at de gad at reagere. Mandag var filmen pludselig dukket op!!! og jeg fik 2 nye tilsendt. Den ene var desværre bare ikke en fra min ønskeliste.

Hver gang jeg modtager film fra dem kommer de dagen efter, men når jeg sender film retur, tager det nu mindst 2-3 dage før de er fremme.

Er det mon DVDzone der spekulerer i at trække tiden, eller er jeg bare extremt uheldig med PostDanmark??

Er der andre der har erfaringer i denne retning??

Hilsen Elmer
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. januar 2004 - 16:38 #10
Velkommen i klubben - De er hvis ikke helt fine i kanterne :o/

Jeg oplevede også, at det pludselig tog 1-2 ekstra dag(e), før de havde modtaget mine film. Det er en let måde at nedbringe omkostningerne på - men næsten lidt for oplagt...
Jeg tror ikke på, at de er uheldige med PostDanmark (selvom folk ofte giver dem skylden).

www.digitarian.dk er lidt mere fair på det område. Når man opsiger sit abonnement, skal de blot have filmene tilbage indenfor 2-5 dage.
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. februar 2004 - 20:16 #11
Søgte lidt i deres FAQ, og kunne ikke forstå, at et så simpelt spørgsmål som proceduren vedr. fejl på dvden ikke var besvaret. Jeg endte med at finde nedenstående:

"Spørgsmål: Kan man medsende billeder i sine breve?

  Svar: Ja, men kun hvis man er PlusProfil. Bemærk dog at man ikke kan sende HTML koder. Dette har vi vedtaget for at begrænse trafikken på serveren og sikre systemet imod de fejl der måtte opstå ved at indsætte HTML koder i breve."

HELE  deres faq består af FAQ'en fra dating.dk. Jeg er ikke specielt imponeret af dem i forvejen, men hvis de tror at faq'en for et dating site kan bruges til dvdudlejninger, er de da dummere end forventet :D

Samtlige de spm. jeg kunne finde, omhandlede dating...

Nå, men med disse ord vil jeg sige tak for jeres deltagelse. Fik ikke noget endegyldigt, men det er formegentlig heller ikke muligt i sådanne sammenhæng :)