Avatar billede lippe Nybegynder
08. januar 2004 - 11:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Lidt blandet

Hejsa der ude.

Jeg er en ung gut der har fået en ide som jeg tror der er fremtid i. Jeg har købt et design som er færdig i løbet af denne uge, og derefter går min koder i gang med at kode selve sitet, alt dette er købt og betalt men nu har jeg fået lidt bange anelser.

Nu kommer vi så til det jeg er lidt bange for, nemlig det at oprette et firma. Jeg må indrømme jeg absolut intet ved om dette, andet end hvad jeg har læst mig til på diverse sites så som E osv.
Derfor må jeg indrømme at jeg er lidt bange for at tage selve skridtet pga. 3 ting,
1) Det ville være temmelig surt at få en efter regning på fks. forkert afregnet moms eller ligende.
2) Tiden, er det måske for krævende i forhold til hvad man tjener i starten.
3) Hvad nu hvis man mister sit rigtige arbejde, og skal på a kasse, der vil nemlig ikke være mulighed for at leve af det på fuld tid i starten.

Derfor har jeg tænkt lidt over nogle valg muligheder, og er kommet på følgende som kunne være en mulighed.

1)  Jeg sælger min ide hvor efter jeg evt. selv får lov til at være med til at bygge den op, dette er noget jeg allerede har fået 2 tilbud på, som jeg dog takkede nej tak til da jeg ikke mente de var højre nok, når nu der var færdig udviklet HP med i prisen.

2)  Jeg giver op og lader min ide ligge i skuffen

3)  Jeg finder en partner som har styr på alt vdr. firma stiftelse/regnskab og deler ejer skabet med ham.

Som jeg ser det er der fordele og ulemper ved alle 3.

Ved mulighed nummer 1, er ulempen at jeg mister kontrollen med min ide, men på den anden side får jeg jo noget for min ide og evt. deltagelse i det videre forløb og jeg slipper for besværet med at starte firma og styre regnskab og skat.

Mulighed nummer 2, er jo lidt trist, men tanken om alle de regler der er ved op start af firma skræmmer mig faktisk lidt.

Ved mulighed nummer 3, er ulempen hvor finder man en partner man kan stole på, og som ikke røvrender en, så man selv står med en stor regning bagefter ? fordelen er selvfølgelig at hver mand ved noget om sit område og på måde styrker man måske hele sit foretagende.

Nu var det jeg så gerne ville have lidt input af jer, hvad ville i vælge af de 3 løsninger hvis i var mig ?
Er det muligt at finde en seriøs køber til sin ide ?
Skal man give op ?
Kan man virkelig finde en partner der er til at stole på ?

Håber i kunne hitte ud af mine tanker, på forhånd tak for jeres svar ;>
Avatar billede exellenze Nybegynder
08. januar 2004 - 11:52 #1
Det er vist kun dig der kan beslutte hvilken af de 3 løsninger der er bedst - hver person sin mening.

Selvfølgelig kan man godt finde en seriøs køber, ligesom man også kan finde en partner der er til at stole på. Hvis projektet er noget som du virkelig brænder for og der er chance for at kunne tjene nogle gode penge på det, så vil jeg da råde dig til at give det en chance istedet for enten at sælge idéen videre eller helt droppe den.

Held og lykke med det.
Avatar billede ricky Nybegynder
08. januar 2004 - 12:17 #2
Lad være med at være bange men brug din sunde fornuft. Jeg har selv smidt flere projekter på gulvet fordi at jeg så spøgelser overalt - og hvad godt er det, hvis projektet så aldrig bliver til noget fordi at tiden løber fra det.

Du kan lave skriftlige aftaler med evt. partnere, der også indkludere hvad en evt. viden må bruges til når/hvis samarbejdet ophører - men det kan være svært at forfølge.

Det med tiden kan du ikke bruge til noget. Hvis du brænder for din idé og ved inde i maven at det er det rigtige - så gør du det og finder tiden/mulighederne efterhånden.

Min anbefaling: 3 - men sørg for at finde en som rent faktisk kan tilføje noget til projektet.. det nytter ikke noget hvis det bare gør livet en anelse lettere her og nu.
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. januar 2004 - 14:06 #3
Jeg kunne evt. være interesseret i at blive den partner, hvis du kan overbevise mig om ideen - samt forklarer hvad du ønsker fra mig :)
Mail kan sendes til: partner213(a)wexo.dk

2'eren må vel frarådes, som minimum burde man vel sælge og tage de håndøre man kunne få den vej ;)
Avatar billede lippe Nybegynder
09. januar 2004 - 09:43 #4
exellenze
det er ikke så nemt at finde en seriøs køber til min ide såfremt jeg skulle beslutte mig for at gå den vej, da min ide kræver en vis viden inden for området, desuden aner jeg ikke hvor man skulle finde en sådan.

ricky
skriftlige aftaler er som sådan godt nok, men altså hvis man får en til at styre det økonomiske, risiker man stadigvæk at man bliver røvrent uden at man kan gøre noget ved det.

tommyf
hvad baggrund har du ?
vil gerne vide lidt mere om dig inden en entlig kontakt bliver taget.
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. januar 2004 - 09:58 #5
Lippe >> Vil gerne give dig noget mere info om mig selv, men foretrækker at sende det per mail. Hvis du skriver en mail til mig, med et link til dette spørgsmål, vil jeg sende en beskrivelse af mine kvalifikatiover og mig selv tilbage.
Avatar billede lippe Nybegynder
09. januar 2004 - 10:49 #6
mail sendt
Avatar billede ricky Nybegynder
09. januar 2004 - 11:01 #7
lippe>> tag dig sammen og lad være med at sidde og pive. Det er klart at hvis du finder en partner som ønsker at tage røven på dig, ja så prøver han formentlig at tage røven på dig og det uanset om der er skriftlige aftaler eller ej. Det er nøjagtigt det samme med ansatte - men det tør du måske heller ikke ?

Hvis du ikke ligger din paranoia på hylden med det samme, vil jeg anbefale at du vælger 2 og glemmer alt om at være iværksætter.
Avatar billede lippe Nybegynder
09. januar 2004 - 11:11 #8
Rolig nu, piver man nu fordi man er forsigtig ?
Jeg prøver blot at få et andet syn på mine tanker, troede at det var noget dette forum bla. var lavet for ;)
Avatar billede nse Nybegynder
11. januar 2004 - 17:19 #9
Hvad med at vente med at blive momsregistreret til du har nået en omsætning på 50000kr, så kan du altid vurderer om, det er det værd på dette tidspunkt..
Avatar billede lippe Nybegynder
11. januar 2004 - 19:12 #10
den når jeg hurtig s
Avatar billede lippe Nybegynder
11. januar 2004 - 19:12 #11
den når jeg hurtig så nej, kan lige så godt gøre det fra starten af
Avatar billede lippe Nybegynder
11. januar 2004 - 19:13 #12
har lukket den her da der ikke kom det ud af den som jeg havde regnet med