Avatar billede fjorbak Forsker
07. januar 2004 - 23:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvor megen ram skal en win 2000 server have

Hej gutter

Jeg har en ældre server kørende med nt 4, men vil godt have win 2000 server på hvor megen ram er nødvendigt for at kunne arbejde på et "lille INTRANET", evt med idt website ? og post og hvad skal man bruge, jeg har læst et sted at dem maks kan forvalt 60 Gb ram så jeg er lidt forvirret
jan
Avatar billede Spotgun Seniormester
07. januar 2004 - 23:41 #1
Jeg vil minimum putte 512 MB i - alt efter hva' den skal lave, så vil 1-2 GB nok være passende i dit tilfælde.
Avatar billede cortex2k Nybegynder
07. januar 2004 - 23:49 #2
Hejsa Jan I Microsoft Windows 2000 server bogen står der at 128 er minumskravet men i dit tilfælde vil jeg også sige at min 512 MB er mere passende. Jeg har dog selv haft en W2K server kørende med IIS og Exchange server kørende med 256 MB, men det kan ikke anbefales.
Avatar billede jnissen Nybegynder
07. januar 2004 - 23:50 #3
Jeg har længe kørt med 256 ram på en windows 2000 server. Der var slet ingen problemer. Den blev primært brugt som web og mailserver samt print og filserver.
Avatar billede webcon Nybegynder
08. januar 2004 - 00:05 #4
Jeg vil klart tilslutte de 256 MB RAM. Jeg har selv en W2K-server (P4 - 2,4 GHZ) kørende med IIS + RAID + DIV., hvor der ingen problemer er rent performance.
Avatar billede kdn Nybegynder
08. januar 2004 - 10:03 #5
Jeg startede med 256 i min W2K-server, som kører IIS, Exchange, print og filserver, - kørte udmærket! Satte så 256 mere i, og den blev meget kvikkere.
Så minimum 512 efter min mening...;-)

//kdn
Avatar billede fjorbak Forsker
08. januar 2004 - 13:01 #6
Hej gutter

Min ældre server har 96 mb så jeg vil da lige gå ud og købe noget andet, hvis jeg da ikke kan finde noget selv, NT 4 kører fint men kan ikke alt det nye som jeg kan på, er der nogen der ved hvor man evt. kan få en brugt server??
Avatar billede fjorbak Forsker
08. januar 2004 - 13:03 #7
Lige en ting til har i også ca 4-10 reklamer oppe hvergang i svarer eller kigger på eksperten

Jan

NB det er meget kedligt at man skal lukke alle de reklamer ned, havde det været post ville jeg anmelde vedkommende
Avatar billede kdn Nybegynder
08. januar 2004 - 13:26 #8
fjorbak>> Ja, det er p.... irriterende :-(
Avatar billede cortex2k Nybegynder
08. januar 2004 - 14:46 #9
Jan hvis du giver mig nogle specifikationer så kan jeg muligvis finde en brugt server til dig da jeg har arbejdet i en IT afdeling som jeg stadig har god kontakt til, hvis det har interesse
Avatar billede cortex2k Nybegynder
08. januar 2004 - 14:47 #10
desuden så kan du med fordel installere popup-killer eller webwasher hvis du vil slippe for alle de reklamer, for ja de er nemlig p.... irriterende ;-)
Avatar billede fjorbak Forsker
08. januar 2004 - 16:57 #11
cortex2k
Det lyder dejligt, mine krav er såmænd ikke så svære, der skal være mulighed for at kunne indsætte nogle pci kort men også gerne ISA kort, men da man idag anvender pci kort bør der være nogle slots af den type, hastigheden på cpu ja det ved jeg faktisk ikke men er der 256 mb ram i så er det jo fint, til kabinettet har jeg ikke de store krav heller ikke skærmkort, kabinettet behøver ikke at være de små da jeg har megen plads. Hvad vil du tro at priserne ligger på.

Jan
Avatar billede anddk Praktikant
10. januar 2004 - 14:47 #12
cortex2k -> Hvis du har nogle gode tilbud på "gamle" server vil jeg da gerne høre nærmere. Har ikke de vilde krav, P2/2 256 ram, raid SCSI diske... Skulle igivet fald bare bruges til div. test mv.