Avatar billede zc Nybegynder
07. januar 2004 - 23:26 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Exchange 5.5 priv.edb er Inconsistent

Hej

Jeg har en priv.edb fil fra en Exchange 5.5 server som ved følgende:

ESEUTIL /MH c:\exchsrvr\mdbdata\priv.edb

Giver følgende retur:
-------------------------------
Microsoft(R) Exchange Server Database Utilities

Version 5.5

Copyright (C) Microsoft Corporation 1991-1997.  All Rights Reserved.

Initiating FILE DUMP mode...
      Database: e:\recover\exchsrvr\mdbdata\priv.edb

  Format ulMagic: 0x89abcdef
  Engine ulMagic: 0x89abcdef
Format ulVersion: 0x620,2
Engine ulVersion: 0x620,2
    DB Signature: Create time:4/16/2003 18:2:40 Rand:67798 Computer:
          dbtime: 8332851
            State: Inconsistent
        Shadowed: Yes
      Last Objid: 2902
    Repair Count: 0
  Last Consistent: (448,9986,375)  12/16/2003 20:4:12
      Last Attach: (448,9988,10)  12/16/2003 20:9:20
      Last Detach: (0,0,0)  0/0/1900 0:0:0
            Dbid: 1
    Log Signature: Create time:4/16/2003 18:2:38 Rand:24842 Computer:
      OS Version: (5.0.2195 SP 3)

Previous Full Backup:
        Log Gen: - 0-0
          Mark: (0,0,0)
          Mark: 0/0/1900 0:0:0

Current Incremental Backup:
        Log Gen: - 0-0
          Mark: (0,0,0)
          Mark: 0/0/1900 0:0:0

Current Full Backup:
        Log Gen: - 0-0
          Mark: (0,0,0)
          Mark: 0/0/1900 0:0:0

Current Full Backup:
        Log Gen: - 0-0
          Mark: (0,0,0)
          Mark: 0/0/1900 0:0:0

Operation completed successfully in 0.16 seconds.
-------------------------------

Hvis jeg så forsøger at kører følgende recovery:

ESEUTIL /R /ISPRIV

Giver den følgene retur:
-------------------------------
Error encountered accessing registry keys/values for specified Exchange Store.

Exchange registery key access was denied, use default setting...

Initiating RECOVERY mode...
      Log files: <current directory>
    System files: <current directory>

Performing soft recovery...

Operation completed successfully in 1.203 seconds.
-------------------------------

Tjekker jeg priv filen igen bagefter er den stadig inconsistent. Fejlen hænger nok sammen med at jeg ikke har nogen af log filerne (eller i hvertfald ikke dem alle). Men er det ikke muligt at tvinge en recovery igennem uden disse?

Det gør ikke noget at hele databasen ikke er intakt bagefter, da jeg kun er ude efter et par enkelte besteme mails.

Jeg har også forsøgt at køre en repair:

ESEUTIL /P /ISPRIV

Denne giver følgende:
-------------------------------
Error encountered accessing registry keys/values for specified Exchange Store.

Exchange registery key access was denied, use default setting...

Usage Error: Missing source database specification.

Operation terminated with error -1003 (JET_errInvalidParameter, Invalid API parameter) after 1.78 seconds.
-------------------------------

Men det er vel nogenlunde pga. det samme som for recovery fejlen?

Håber nogen har et par gode fif eller ideer, så jeg kan få min fil til at være "consistent" og komme videre med at få trukket et par pst filer ud fra den.

På forhånd tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. januar 2004 - 18:38 #1
Du starter med en fuld backup, herefter lave du  3 batchfiler og placere disse i exchange biblioteket (du kan se min placering i filens tekst)

Rydmta.bat

@echo off
net stop msexchangemta
d:
cd \user\exchdata\mtadata
d:\user\exchdata\deltree /Y d:\user\exchdata\mtadata\mtacheck.out\*.*
d:\user\exchdata\mtacheck /rd /rp /v /f d:\user\exchdata\mta.log
d:\user\exchdata\deltree /Y d:\user\exchdata\mtadata\mtacheck.out\*.*
c:
cd\
net start msexchangemta
exit

DBFIX.bat

Echo off
net stop msexchangeis
isinteg -pri -fix -test allfoldertests,allacltests,delfld,attach,mailbox,message,morefld,msgref,fldrcv,oofhist,rcvfld,fldsub,msgsoftref -l priv.log
isinteg -pub -fix -test allfoldertests,allacltests,delfld,attach,message,morefld,msgref,artidx,newsfeed,newsfeedref,fldsub,msgsoftref -l pub.log
net start msexchangeis

DBCHECK.bat

@echo off
net stop msexchangemta
net stop msexchangeis
net stop msexchangeds
net stop msexchangesa
eseutil /g /ISPRIV 0
eseutil /d /ISPRIV 0
eseutil /g /ISPUB 0
eseutil /d /ISPUB 0
eseutil /g /DS 0
eseutil /d /DS 0
net start msexchangesa
net start msexchangeds
net start msexchangeis
net start msexchangemta
exit

Disse køres i rækkefølge, og vil tage exchange serveren offline, gennemføre vedligeholdelse, og sætte den online igen. Dette bør du gøre jævnligt. Jeg gør det selv en gang om ugen. Denne vedligeholdelse vil gøre exchanges databaser mindre i løbet af nogen tid alt afhængig af din retention periode, som standart er den 7 dage
Avatar billede zc Nybegynder
11. januar 2004 - 23:51 #2
Det hjælper desværre ikke, min priv.edb er stadig inconsistent
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. januar 2004 - 23:56 #3
Kan du ikke poste den præcise fejlmeddelelse samt de relevante event id'ere fra din event viewer
Avatar billede zc Nybegynder
12. januar 2004 - 00:05 #4
Det ligger sådan at jeg bare har priv.edb filen, jeg har ikke serveren hvor den kom fra (har dog backup af hele exchsrvr mappen). Jeg kan ikke mounte filen på en kopi af den originale server, før min fil er "consistent" så vidt jeg kan forstå.

Men fejlmeddelsen i på den origianle server lød som følgende:
Event Type:    Error
Event Source:    Service Control Manager
Event Category:    None
Event ID:    7031
Date:        28-12-2003
Time:        15:58:07
User:        N/A
Computer:    LINK
Description:
The Microsoft Exchange Information Store service terminated unexpectedly.  It has done this 1 time(s).  The following corrective action will be taken in 0 milliseconds: No action.

Men er det muligt med en 'ikke' mountet priv.edb at få kørt de rigtige eseutil kommandoer, når jeg heller ikke har alle log filerne (ved dog ikke helt hvilke den har brug for)..
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. januar 2004 - 00:10 #5
Har du navngivet den nye server præcist som den gamle, det skal den nemlig, ellers kan du ikke det
Avatar billede zc Nybegynder
12. januar 2004 - 00:14 #6
yep hele vejen.

Jeg har endda endnu en kopi af serveren, men som kører exchange 2003 trail udgave.
Avatar billede zc Nybegynder
12. januar 2004 - 00:16 #7
men som sagt problemet er nok at jeg ikke har alle log filerne som exchange bruger i sammenhæng med priv.edb filen, hvis jeg havde dem på plads, tror jeg det ville være muligt at køre en ordentlig repair gennem eseutil og få fikset databasen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. januar 2004 - 00:18 #8
Jeg har fundet lidt.

Det kan være code red der giver balade
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;316612
Avatar billede zc Nybegynder
12. januar 2004 - 00:20 #9
Er ikke tilfældet, har testet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. januar 2004 - 00:22 #10
Det skulle være muligt at genskabe en exchange 5.5. hvis du har priv.edb, pub.edb og dir.edb oden logfilerne
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. januar 2004 - 00:24 #11
Jeg prøver at spørge mig for i morgen på arbejde, jeg har adgang til et par meget gode folk
Avatar billede zc Nybegynder
12. januar 2004 - 00:25 #12
også når eseutil melder at min priv.edb fil er 'inconsistent' ?

det lader altså til at filen er beskadiget på en eller anden måde.
Avatar billede zc Nybegynder
12. januar 2004 - 00:27 #13
Det lyder kanon.

Jeg vil vente spændt :-)
Avatar billede zc Nybegynder
12. februar 2004 - 23:26 #14
Lukker her, der sker vist alligevel ikke mere.

lidt point for interessen :)