Avatar billede martinrunge Nybegynder
07. januar 2004 - 23:24 Der er 4 kommentarer

PC vil ikke starte op!

Hej,

Jeg har lige fået et større problem med computeren. Computeren havde været slukket i et par timer og jeg sad og så fjernsyn, da computeren pludselig startede op helt af sig selv!!! Den bootede op indtil ”Velkommen” siden i XP, hvor man vælger bruger og password – hvorefter den slukkede.

Herefter kan jeg faktisk ikke tænde computeren mere. Jeg har dog 5-6 gange kortvarigt fået liv i den (den har også startet selv 2 gange). Disse livstegn varer imidlertidigt  kun i ca. 3 sek. hvorefter den slukker af sig selv. Så vidt jeg kan se, så kan jeg ikke nå at komme ind i Bios eller noget som helst.

Jeg har en 300W strømforsyning med ATX, AMD Athlon XP 1800, Soltek SL-75KAV motherboard. Desuden har jeg for nylig installeret et nyt grafikkort (Radeon 9600 pro). Grafikkortet har dog kørt uden problemer i 3 uger, så det er nok ikke det. Alt er opdateret med de nyeste drivere og computeren har kørt fejlfrit i 1½ år.

Al hjælp til identificering og afhjælpning af problemet modtages med GLÆDE!!!

Mvh

Martin
Avatar billede marklab Nybegynder
07. januar 2004 - 23:27 #1
Er boot-on-lan funktionen enabled ?
Og er du bag en sikker firewall og med god antivirus sikring ?
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
08. januar 2004 - 02:13 #2
Det var præcis det samme jeg oplevede da min strømfosyning bestemte sig for at stå af. Har du en anden strømforsyning du kan prøve?? Kan være dit nye Radeon grafikkort har taget livet af den, hvem ved.
Avatar billede martinrunge Nybegynder
08. januar 2004 - 07:28 #3
Det har helt sikkert ikke noget med boot-on-lan at gøre, virus eller firewall at gøre. Ellers ville den jo ikke have problemer med at boote op - og TÆND knappen ville virke når jeg trykker på den...det gør den ikke :o(

Jeg har desværre ikke en anden strømforsyning jeg kan prøve, men jeg har heldigvis garanti på computeren. Jeg går ud fra at problemet at kan koges ned til enten strømforsyning eller motherboard???
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. januar 2004 - 11:12 #4
mit bud er også psu. eller måske ram..prøv at tage rammene ud og hør om den brokker sig.
Er der nogle beep lyde..?
evt. reset din bios, eller prøv at tage hdén fra, og stik din os-cd i..?