Avatar billede webdb Nybegynder
20. januar 2001 - 21:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Registrering af lokal maskine som SQL server i Enterprise Manager

Jeg forsøger at registrere min maskine til en SQL server group i enterprise manageren.
Jeg har installeret den fulde version af sql server 7.0 samt windows 2000 professional
I client network utility har jeg lavet registreringen med min maskines navn, TCP/ IP, port 1433, præcis som jeg gør når jeg tilknytter servere fra internettet (mit webhotel). Og her er ingen problemer.
Herefter forsøger jeg at registrere den lokale maskine som SQL server i en SQL server group i Enterprise manageren, med NT authentication (administrator login) og min maskines navn under: server
Dette fejler med følgende dialogboks:

---------------------------
SQL Server Enterprise Manager
---------------------------
SQL Server registration failed because of the connection failure displayed below. Do you wish to Register anyway?

General network error. Check your network documentation.
ConnectionOpen (connect())
---------------------------
Yes  No
---------------------------

Hvad skyldes denne fejl ? og hvad gør jeg for at registrere min maskine som sql server i enterprise manager ?
Avatar billede dreamcode Nybegynder
20. januar 2001 - 21:31 #1
Det kan godt skyldes at \"Default Library\" i client network utility ikke er sat til TCP/IP

Avatar billede webdb Nybegynder
20. januar 2001 - 21:44 #2
Default library er nu sat til TCP/ IP og maskinen er efterfølgende bootet - uden held. Registreringen fejler stadig - er der andre bud ? Jeg har under NT 4.0 ingen problemer haft med en lignende registrering.
21. januar 2001 - 12:40 #3
Hvad med at prøve at skrive \'local\' i rubrikken \'server\' ?
Vi bruger ikke NT authentication, og logger så ind som \'sa\' og password.
Og det virker fint.
Avatar billede webdb Nybegynder
21. januar 2001 - 12:54 #4
Virker stadig ikke. Men nu er det en anden fejlmeddelelse:
ConnectionOpen(gethostbyname()())

- betyder dette, at den nu har fat i en connection, men at den ikke kan finde navnet ?
Min maskine har et navn, men det virker heller ikke at skrive navnet i rubrikken server.
Avatar billede ortrak Nybegynder
21. januar 2001 - 18:57 #5
prøv at skrive 127.0.0.1 i stedet for din maskines navn.

/ortrak
Avatar billede webdb Nybegynder
21. januar 2001 - 19:04 #6
- at skrive ip-adressen hjælper heller ikke.
Er der nogle settings i installationen af sql serveren der er overset ?
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
23. januar 2001 - 12:59 #7
Jeg er 99% sikker på at du ikke kan installere en fuld SQL Server 7 på en W2K prof. maskine. Er du sikker på at du ikke blot har installeret klient værktøjerne (Se i MSSQL7 biblioteket om der er mange filer eller få samt fx. om MSSQLServer servicen er registreret som en service)
Avatar billede webdb Nybegynder
23. januar 2001 - 13:12 #8
ok, en re-installation af sql server 7.0 desktop versionen hjalp. Og rigtigt, det er ikke muligt at installere den fulde database server version 7.0 under win 2k proff. Thanx !