Avatar billede ylwen Nybegynder
07. januar 2004 - 14:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

fra IE 6 til 5.0

Er det muligt på en win2k at fjerne ie 6 og så installere 5.0 istedet? Hvordan??
Avatar billede exellenze Nybegynder
07. januar 2004 - 14:39 #1
Mener ikke det er muligt - hvorfor skulle man også gøre det?
Avatar billede powerade Nybegynder
07. januar 2004 - 14:40 #2
Du kan evt. forsøge dig at hente explorer 5.0 fra microsofts hjemmeside
http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=en
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener at den bare overskriver din nuværende version..
Avatar billede bjornicle Nybegynder
07. januar 2004 - 14:50 #3
Jeg tror ikke du kan installere ie 5 istedet for 6, men du kan installere den sammen med 6, bl.a. korer jeg selv med ie 5.01 sp2, 5.01, 5.5 sp1, 5.5 sp2 og 5.5 sammen med den seneste IE, og det funker fint
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. januar 2004 - 14:54 #4
bjornicle> Du er syg :) Så mange sikkerhedshuller :) (og IE bliver vist ikke viderudviklet..)

ylwen> Prøv at se om du kan fjerne IE 6 via Tilføj/Fjern programmer.. ellers prøv at køre installationen til IE6, og fjern alle de ting du har installeret..
Avatar billede bjornicle Nybegynder
07. januar 2004 - 15:00 #5
heh, jeg bruger selv firebird, men det er dejligt at kunne teste sites i mere end 1 browser, selv tabere skal jo kunne se dem orgentligt... :P
Avatar billede ylwen Nybegynder
07. januar 2004 - 15:19 #6
Jeg kan ikke fjerne fra tilføj/fjern programmer. Jeg har prøvet at hente ie 5.0, men kan ikke få lov at installere den... det skal være 5.0 !!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. januar 2004 - 15:24 #7
ylwen> har du prøvet " ellers prøv at køre installationen til IE6, og fjern alle de ting du har installeret.." ?
Avatar billede hitmaxx Nybegynder
07. januar 2004 - 15:27 #8
thesurfer-> Bliver IE ikke videreudviklet? Hvor har du læst det?

Jeg har læst at Netscape er død. Tvivler på at IE får samme skæbne...
Avatar billede ylwen Nybegynder
07. januar 2004 - 15:31 #9
thesurfer> Jeg har prøvet, men det virker desværre heller ikke... det ser ud som om jeg er nød til at reinstallere :( Tak for jeres forslag.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. januar 2004 - 15:35 #10
"Microsoft has said they have not discontinued support for the standalone versions of Internet Explorer. They have merely discontinued new development, but will continue to provide bug fixes."
Kilde: http://www.webstandards.org/opinion/archive/2003/06/27/

Der var vist også et andet link.. ser lige om jeg kan finde det..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. januar 2004 - 15:37 #11
<Citat af 'lauge' (27/12-2003 11:01:54) spm: http://www.eksperten.dk/spm/436084 >
"jeg har netop læst i det nye "Alt om data(Januar) / Artikel : Hurtigst på aftrækkeren" - at Microsoft slet ikke kommer med en version 7 af Internet Explorer. Er her nogen som har mere information herom?

Der står følgende i artiklen :
"...ud fra Microsofts seneste meldinger, kommer der slet ikke en version 7. Microsoft har meddelt at de stopper udviklingen af Internet Explorer som en selvstændig applikation....
</citat>
Avatar billede hitmaxx Nybegynder
07. januar 2004 - 16:06 #12
Betyder det ikke bare at den explorer del, som i forvejen er integreret i windows styresystemerne, bare blive en fast bestanddel og kan virke som filbrowser og internetbrowser samtidigt? Jeg tror bare at vi i Longhorn kommer til at se applikationer, der kan klare det hele, både musik, film, filer, messenger, mail og browse i ét??
Avatar billede ylwen Nybegynder
09. januar 2004 - 14:53 #13
Nå det virker ikke som om jeg får et brugbart svar. Ellers tak for jeres hjælp