Avatar billede ichr Nybegynder
07. januar 2004 - 12:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejlmelding på DVD og brænder drev

Mit DVD drev Compaq GDR8160B og brænderdrev Phillips CDD4851 CD-R/RW er pludselig holdt op med at virke. Når jeg går ind i enhedshåndtering får jeg nogle fejlkoder der hedder Kode 19 på begge drev. Hvordan løser jeg problemet? Jeg ved der er mulighed for at gendanne computeren til at tidligere tidspunkt, men vil høre om der ikke er andre muligheder, da jeg efter de holdt op med at virke har installeret temmelig meget nyt.
Avatar billede skalpellen Nybegynder
07. januar 2004 - 12:42 #1
Du kan i enhedshåndteringen prøve at fjerne begge drev, og så genstarte. Derefter skulle de installere sig igen. Det kan være det kan løse der.
Avatar billede ichr Nybegynder
07. januar 2004 - 12:58 #2
Tak for tippet, det hjalp desværre bare ikke.
Avatar billede skalpellen Nybegynder
07. januar 2004 - 13:05 #3
bruger real player? En lidt langt ude ide!
Avatar billede skalpellen Nybegynder
07. januar 2004 - 13:11 #4
Du kunne også prøve at køre en systemgendannelse. start -> kør -> msconfig -> og så køre den derfra. (jeg går ud fra at du  har WIndows XP)
Avatar billede ichr Nybegynder
07. januar 2004 - 13:17 #5
Ja jeg har Windows XP, det var hvis der var en anden måde en systemgendannelse, dels fordi jeg senere har installeret en del andet og dels ikke helt ved hvor langt jeg skal tilbage da drevet sidst virkede.
Avatar billede skalpellen Nybegynder
07. januar 2004 - 13:21 #6
bvadr min fejl, jeg sidder lige og leder efter fejl kode 19. Windows forslår det jeg var inde på tidligere (fjern og geninstaller), men ellers snakker de om en troubleshoot. (se http://www.visioneer.com/support/general/FAQ/error19.asp). Ellers er der nok ikke meget andet at gøre, end måske at opdatere drivere.
Avatar billede ichr Nybegynder
07. januar 2004 - 13:25 #7
jeg har forsøgt at opdatere drivere, men det kunne ikke lykkes. Hvorfor ved jeg ikke, da jeg ikke har så meget forstand på det her... men jeg vil prøve at se på det link du har skrevet
Avatar billede ichr Nybegynder
07. januar 2004 - 13:29 #8
så vidt jeg kan se er der kun to muligheder på den side. Af- og geninstallation eller systemgendannelse. Øv sikke et besvær det bliver :-) men mange tak for alt din hjælp.
Avatar billede skalpellen Nybegynder
07. januar 2004 - 13:32 #9
nja du har nok ret, det er altid noget rod med de fejlkoder. Hvis du er smart til en anden gang så køber du dig en lille hardisk og sætter i maskinen, eller en ekstern. Så skaffer du dig et image/ghost program og tager sådan et istedet. Det er hurtigere og nemmere.
Avatar billede ichr Nybegynder
18. oktober 2008 - 19:48 #10
.