Avatar billede cmelchior Nybegynder
07. januar 2004 - 12:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fadeeffekt får Internet Explorer til at "halte"

Hej,

Jeg er har udviklet en dynamisk topbar i flash mx 2004 (ActionScript 2). Den loader et jpg-billde af gangen, og når det næste billede i rækken er loadet så laver den en langsom alpha-tween på billedet ( så det ser ud som om det langsomt fader frem).

Det hele virker sådan set også fint på nær ét mærkeligt problem:

Når man skifter væk fra Internet Explorer, og efter et par minutter kommer tilbage til billedet, så fungere alting meget langsomt - Fejlen kan især ses i adresse-feltet indtastede bogstaver kun meget langsomt dukker frem ?!?!?

Det er kun et problem som opstår når man skifter væk fra vinduet og ikke mens man er i det.....jeg er på bar bund - er der nogle som ved hvad det skyldes.

Topbaren kan findes her: http://www.ilios.dk/flashfejl/index.html
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. januar 2004 - 12:25 #1
Der er overhovedet ikke noget der skifter hos mig.

Anyway så er det ikke helt ukendt at Alpha er det tungeste at lave i en flashfilm. Det kræver simpelthen maskinkraft der vil noget.
Avatar billede cmelchior Nybegynder
07. januar 2004 - 12:29 #2
Det går meget langsomt....tager ca. 30 sekunder for et skift...så det kan godt være derfor...

Med hensyn til maskinkraft, så burde det forhåbentligt ikke være et problem på en dual 1.4ghz, 1gb ram maskine...

men det er godt nok et ca 30kb. jpg-billede den fader på....
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. januar 2004 - 13:04 #3
prøv at rydde op i pcén, diskoprydning, defragmenter, slet det du ikke bruger.
slet temporary internet files, cookies..m.m..
kør evt. en spybot search and destroy

blot et af mange bud.
Avatar billede cmelchior Nybegynder
07. januar 2004 - 14:21 #4
Jeg tror ikke det er det, idet jeg sidder på en næsten nyinstalleret maskine, og jeg oplever det samme problem på andre maskiner....
Avatar billede kragekjaer Praktikant
07. januar 2004 - 15:07 #5
jeg har ingen af de nævnte problemer....hvis du bruger onEnterFrame, så sørg for at slette den igen......
Avatar billede cmelchior Nybegynder
07. januar 2004 - 16:01 #6
-> kragekjaer
Dummme mig.... jeg havde glemt jeg havde dekommateret den unloadMovie() som fjernede de movieclips som var blevet vist...ikke så underligt det hele blev langsomt :)

(men vidste faktisk ikke at der var en deletekommando i Flash, så der lærte jeg også noget nyt idag).