Avatar billede torbenbr Nybegynder
07. januar 2004 - 11:27 Der er 7 kommentarer

Fordeling i outlook

Hvordan laver man fordeling i outlook.
Jeg har 2 computere forbundet med en router.
PC 1 har en e-mail adresse og PC 2 en anden adresse. Hvordan fordeler men sine mails så de rigtige bliver hentet og kun dem.I outlook expres er der noget der hedder fordeling men det kan jeg ikke finde i outlook.
Avatar billede titwenty Nybegynder
09. januar 2004 - 13:29 #1
Ligger mailene på samme konto hos udbyderen ? Eller har jeg misforstået noget her ?
Avatar billede doublejoble Praktikant
09. januar 2004 - 23:24 #2
skal outlook ikke bare sættes op på de to maskiner med pop3 smpt osv...
Avatar billede torbenbr Nybegynder
09. januar 2004 - 23:58 #3
mailene ligger i samme konto hos udbyder (TDC)
Avatar billede torbenbr Nybegynder
10. januar 2004 - 00:08 #4
Jeg har 2 forskellige mail-adresser (min og min kones)hos samme udbyder.Vi har 2 PCer forbundet med en router og vil gerne bruge outlook 2002 til at hente hver vores mails.Det kan lade sig gøre i outlook expres, med noget de kalder fordelings-regler, men det kan jeg ikke finde i outlook.Tak for jeres respons.
Avatar billede mlhave Nybegynder
11. januar 2004 - 13:48 #5
Du skal nok oplyse lidt mere.

1. Hvilken udbyder? (det kan måske hjælpe, hvis der er andre der bruger den samme)

2. Hvordan er de 2 adresser skabt - er der fx. i virkeligheden kun én konto hos udbyderen, hvor I så har 2 mailadresser der peger på dem?

Hvis 2 er korrekt vil jeg anbefale dig at få et abonnement der giver ret til flere mailkontoer, for så kan du bare gå ind under Funktioner, Konti og sætte din egen mailadresse op på din maskine og så sætte din kones op på hendes maskine.

Hvis det er et spørgsmål om, at du fra den ene maskine henter alt posten ned og så vil sende den del der er til konen videre til hende så skriv det - så må vi se om vi kan komme på en løsning - jeg vil dog anbefale dig at få abonnementet med flere mailadresser....
Avatar billede torbenbr Nybegynder
11. januar 2004 - 15:21 #6
Tak for svaret mlhave.
Udbyderen er TDC og der er kun en konto hvor vi har hver vores mail-adresse.
Da vi brugte outlook expres kunne man fordele vores mails, således at vi kun hentede "vores egne" mails.Denne funktion kan jeg ikke finde i outlook,såvidt jeg husker hed det fordeling af mails.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2004 - 00:54 #7
Har du konto hos TDC, og bruger Outlook, hentes alle mails fra kontoen, uanset hvilken mailadresse de er modtaget på. Har selv 5 adresser på samme konto, og alle hentes ind i min indbakke, selv om den kun er sat til at hente fra en mailadresse. Den er sat til at hente fra kun een adresse fordi man ellers bliver bedt om at indtaste password når der hentes.  :-(