Avatar billede power_ed Nybegynder
07. januar 2004 - 00:25 Der er 18 kommentarer

Netværk med internet uden router?

Jeg har lige nu en TDC Adsl PPPoE med en fast IP adresse (DHCP fra den 22/1) og en router med indbygget switch. begge mine pc'er kommer fint på nettet, og lokalnetværket spiller bare.

Men jeg kunne godt tænke mig at komme af med den router på en eller anden måde, da jeg har visse programmer og spil der bare ikke gider anderkende min lokale ip adresse. Bl.a C&C generals der overhovedet ingen support har for directplay hvis du bruger NAT. ligegyldigt om jeg forwarder de rigtige porte (det ER de rigtige, har tjekket 3 gange) eller sætter min pc op som værende DMZ host (som basicly åbner alle porte og fjerner alt hvad der bare minder om en firewall.

mit spørgsmål lyder:

kan det lade sig gøre at få 2 computere på nettet samtidig, samt have et velfungerende lokalneværk uden brug af router? jeg har en 8 ports switch liggende til formålet. men når jeg prøver at sætte den på istedet for routeren er det kun den pc der logger på internettet først der kan komme på. den anden kan ikke connecte til serveren?? omvendt hvis nr 2 pc logger på internettet først, kan nr 1 ikke komme på. jeg har rådført mig med tdc der siger at det ikke vil hjælpe selvom jeg fik 2 ip adresser istedet for en.

(et svar der kan få mit C&C til at fungere vil også blive belønnet)
Avatar billede crackman Nybegynder
07. januar 2004 - 00:31 #1
Jeg har præcis det samme problem.. I dette tilfælde er spillene dog: warcraft3 og battlefield 1942..
Avatar billede power_ed Nybegynder
07. januar 2004 - 00:36 #2
warcraft 3 kan jeg godt få til at virke, jeg fulgte bare instrutionen her: http://www.blizzard.com/support/?id=msi0445p
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 00:42 #3
Hvilken Router bruger du ?
Avatar billede power_ed Nybegynder
07. januar 2004 - 00:47 #5
har en linksys besfr41
Avatar billede redhat9user Nybegynder
07. januar 2004 - 00:48 #6
Jeg tror at TDC har sniffet lightergas.

Det bør virke hvis du har 2 IP adresser og installerer en anden protokol til fildeling, jeg mener det er IPX, man bruger til windåse.

Af sikkerhedsgrunde bør du installere firewall på maskinerne, og du bliver nødt til at stole på at Bill ved hvad ordet "sikkerhed" betyder.
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 00:49 #7
og du kører med en opdateret firmware ?
Avatar billede power_ed Nybegynder
07. januar 2004 - 00:54 #8
jep nyeste firmware. jeg prøvede at ændre firewall port overide til noget andet (slev om alle porte er åbne da jeg bruger dmz host) men den viser stadig kun min lokale ip adresse i feltet "online ip" og jeg kan ikke ændre den på nogen måde.
Avatar billede crackman Nybegynder
07. januar 2004 - 00:57 #9
Hmm. tror faktisk det er problemet.
Burde det så ikke være problemet med alle andre spil?

Hvis nu der fandtes en side hvor der stod alle "game-ports", ville det jo løse hele problemet...?
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 01:00 #10
hhmm... Inde i deres support kan jeg se at vedr. Netgear routere så henleder de til DMZ-løsningen.

Dlink: se ovenstående link  - Dlink 604-Routeren kan købes til ca. 350,-
og så har du fortsat Firewall, og burde kunne spille alligevel

Men check lige NAT-linket
Avatar billede power_ed Nybegynder
07. januar 2004 - 01:08 #11
crackman,  problemet er at jeg HAR åbnet de rigtige porte (har tjekket 4 gange nu) men spillet kan stadig ikke finde min online ip (hvis de så bare havde givet en muligheden for selv at taste den ind grr) men hvis jeg piller routeren fra, er der ingen problemer what-so-ever og det kører bare. det samme med switchen, der viser den også den korrekte online ip og lokale ip, men så kan nr2 pc som sagt ikke komme på internettet.
Avatar billede crackman Nybegynder
07. januar 2004 - 01:17 #12
Hmm, prøvede lige den wizzard blizzard kom med. (http://www.blizzard.com/support/?id=msi0445p) men uden held... ville det hjælpe hvis jeg åbnede de porte på min router istedet?
Avatar billede power_ed Nybegynder
07. januar 2004 - 01:28 #13
crackman, jep det ER der du skal åbne dem
Avatar billede crackman Nybegynder
07. januar 2004 - 01:33 #14
Ja, men der stod bare på siden at man kunne gøre det inde i Win XP. under netværk/advanced... Altså, at det var i Windows´ egen firewll, og ikke den i routeren. Det var sådan jeg forstod det.
Avatar billede power_ed Nybegynder
07. januar 2004 - 01:37 #15
hvis du har en router på er der ingen grund til at køre med winXP's egen firewall. det kan faktisk godt være den der forhindrer dig i at spille warcraft eller "hoste spil" det er det du har problemer med ikke?
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 01:38 #16
måske en idé at disable XP's firewall ?
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 01:44 #17
en software firewall er meget in at have, men Xps er noget sværere at styre hvad der går på nettet samt hvad der bliver nægtet.

Hardwarefirewall er klart bedst (hvis den er sat ordentlig op) - og kombineret med en god software, så er man godt kørende og har 180% styr på hvad der går ud/ind.
Avatar billede power_ed Nybegynder
07. januar 2004 - 01:49 #18
hvis du slår XP's indbyggede firewall fra, samt forwarder de porte blizzard skriver på deres side til din ip adresse på lokalnettet burde du ikke have nogen problemer med warcraft.