Avatar billede faetter_br Nybegynder
06. januar 2004 - 15:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Vis kun scroll-knapper hvis det er nødvendigt

Hej,

Jeg har en dynamisk tekstbox hvortil jeg har 2 scrollknapper..

kan jeg på nogen måde spørge Flash om scroll er nødvendigt??

Jeg har forsøgt at lave noget med length, men jeg synes ikke rigtig den tæller rigtigt...

-Faetter br
Avatar billede barklund Nybegynder
06. januar 2004 - 17:15 #1
Hvilken flash-version bruger du? Hvordan har du lavet din scrollbar - simple knapper eller komponent?
Avatar billede faetter_br Nybegynder
06. januar 2004 - 17:56 #2
jeg sidder med MX, og jeg bruger bare nogle simple scrollknapper...
Avatar billede barklund Nybegynder
06. januar 2004 - 18:52 #3
Okay, du bruger vel instance name for tekstfeltet?

Så kan du scroll opad, hvis "mit_tekstfelt.scroll > 1" og nedad hvis "mit_tekstfelt.scroll < mit_tekstfelt.maxscroll" - så kan du teste på disse om din op eller ned er synlig...
Avatar billede barklund Nybegynder
06. januar 2004 - 18:52 #4
Og hvis "mit_tekstfelt.maxscroll" er 1, så kan du slet ikke scrolle nogensteder... :)
Avatar billede faetter_br Nybegynder
06. januar 2004 - 19:06 #5
nåååår ja for f.... det prøver jeg lige i morgen tidlig...

Takker

Ps. Smid et svar, så får du points
Avatar billede barklund Nybegynder
06. januar 2004 - 19:13 #6
Giv bare point når du har testet det :)
Avatar billede faetter_br Nybegynder
06. januar 2004 - 19:21 #7
ok
Avatar billede faetter_br Nybegynder
06. januar 2004 - 19:22 #8
ups
Avatar billede barklund Nybegynder
06. januar 2004 - 19:28 #9
Hehe, hvis du har flere spørgsmål som bare kom med dem her :)
Avatar billede faetter_br Nybegynder
06. januar 2004 - 19:31 #10
will do :)
Avatar billede faetter_br Nybegynder
07. januar 2004 - 09:04 #11
Ok, men scroll = 1, ligemeget om det er nødvendigt at scrolle...