Avatar billede torx Nybegynder
06. januar 2004 - 11:17 Der er 6 kommentarer

Tabt diskplads i win xp

Ja jeg har haft problemet før, men der løste jeg det ved at slå hardware monitioring fra.
Men nu er det stadigvæk fra og den taber stadigvæk diskplads.
EKS. Når jeg sletter en film bliver der ikke mere ledig plads på disken... og noget andet er at den siger der er 97 gb brugt ud af 100 men når jeg tæller det op er der måske kun brugt 80 i alt... dvs at der ligger 17gb og roder rundt et eller andet sted...

håber på at der er nogle der kan komme med en lille fix til dette latterlige problem.
Avatar billede snowball Novice
06. januar 2004 - 11:20 #1
Har du prøvet at tømme din skraldespand ? Har du nogen Norton/Symantec produkter installeret? I så fald, så prøv lige og højreklikke på din skraldespand og så vælge Empty protected files (noget i den stil).

Snowball
Avatar billede torx Nybegynder
06. januar 2004 - 11:25 #2
ja det har jeg ... men der ligger alle mulige system filer og film i den som jeg ikke har nogle anelse om hvorfor ligger der....
Avatar billede kappel Nybegynder
06. januar 2004 - 11:46 #3
Har haft samme problem, det er bare irreterende!!
løsningen for mig blev at geninstallere windows.

/kappel
Avatar billede kappel Nybegynder
06. januar 2004 - 11:46 #4
det skulle være et svar...
Avatar billede snowball Novice
06. januar 2004 - 11:51 #5
De ligger der fordi du har slettet dem. Nortons Protected Files er sådan en extra skraldespand som bare er lidt mere effektiv end den normale skraldespan. Der kan nemt ligge flere GB plads som bare ligger og ikke skal bruges til noget. Prøv det med Empty protected files. Efterfølgende kan du så slå funktionen fra hvis du alligevel ikke vil bruge den.

Snowball
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. januar 2004 - 12:09 #6
Jeg vandt en masse disk plads ved at gennemføre komprimering af mine mailfiler. jeg bruger outlook til mail og outlook express til newsgroups og deres mail filer har det med at vokse uforholdsmæssigt hvis du ikke vedligeholder jævnligt. dette gøres således (hvis jeg husker ret)

Outlook express: I filer - mapper - vælg komprimmer alle mapper
Outlook: I finktioner - indstillinger - konfiguration af e-mail - datafiler
marker den enkelte datafil, vælg indstillinger og tryk "komprimmer nu"

Husk at dette skal gennemføres 7 dage i træk for at få maximal effekt, da der standard er 7 dages retention tid på slettet mail.

Ovenstående gav mig 3,5 Gb fri plads første gang jeg kørte runden