Avatar billede zeebion Nybegynder
05. januar 2004 - 22:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brug af resources i dev-cpp

Godaften.

  Jeg sidder og læser lidt i en tutorial vedrørende win32 og er nået til følgende kapitel: http://winprog.org/tutorial/resources.html
  De skriver at disse såkaldte resources er afhængig af hvilket ide man bruger.
  Nu er jeg ikke ligefrem nogen rutineret bruger af dev-cpp så jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal bruge dem der. :(

  Er der en der gider guide mig lidt på vej. Eventuelt med et lille eksempel?
Avatar billede bertelbrander Novice
05. januar 2004 - 23:37 #1
I Dev-C++ laver du et Windows-app project (File->New->Project...).

Derefter vælger du File->New->Resource File, den spørger om du vil tilføje til projektet og du svarer ja.

Dette opretter en tom fil kaldet Untitled1, du putter et eller andet i filen og vælger gem (Ctrl+S), den spøger hvad filen skal hedde og du skriver f.ex. myres.rc (fornavnet vælger du selv, den skal hedde .rc til efternavn).

Kompile og kør...
Avatar billede bertelbrander Novice
05. januar 2004 - 23:50 #2
Avatar billede zeebion Nybegynder
07. januar 2004 - 22:36 #3
Har før set du ikke samler på point så