Avatar billede zorak Nybegynder
05. januar 2004 - 18:08 Der er 14 kommentarer og
5 løsninger

Ny computer

Hej eksperter..

Nu er jeg så småt begyndt at kigge efter ny computer... Det skal ikke være det vildeste, og jeg har nogle dele som jeg godt vil have brugt...

Computeren som jeg fundet dele til:
Processor: Intel Celeron 2.5 ghz (618 kr)
Motherboard: ASUS P4P800S (638 kr)
RAM: Kingston 512 mb PC3200 (692 kr)
Kabinet: Thermaltake ThermalCase Miditower, TH SOHO Black, LowNoise 400 W (899 kr)

Dele fra gammel PC:
Grafikkort Inno3D Geforce 4 MX440
Harddisk: Seagate Baracuta 80 gb
CD-ROM: Aopen
Brænder: Phillips

Jeg ønsker så at vide, hvad at I synes om opsætningen og evt. en lignende til omkring samme pris.

Hilsen
Jesper Andersen
Avatar billede arlet Juniormester
05. januar 2004 - 18:14 #1
Det ser jo meget godt ud. En rimelig processer til et rimelig godt grafikkort, og ramne er også i orden.

Mere behøver man ikke...
Avatar billede ird Praktikant
05. januar 2004 - 18:16 #2
celeron er en skrabet model og ville ikke vælge den!

Grafikkort ikke et bedste til dagens spil og programmer

ellers ok
Avatar billede ird Praktikant
05. januar 2004 - 18:17 #3
Avatar billede ird Praktikant
05. januar 2004 - 18:20 #4
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244598120

ny processor!

En dyrere pc men klart bedre! Men kommer selvfølgelig an på pengepungen!

Grafikkortet er sådan set okay, men forvent ikke det store
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
05. januar 2004 - 18:26 #5
grafikkortet er da et okay kort. måske ikke det hurtigeste men det kan køre alle spil. måske ikke lige fed grafik altid med det er okay.

Processoren der ville jeg også holde mig fra Celeron og vælge den samme processor
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
05. januar 2004 - 18:27 #6
altså den ird linker til
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2004 - 18:27 #7
Køb en AMD XP2500 Barton og et andet bundkort i stedet, Intel Celeron er klassens dårligste køb :/
Avatar billede zorak Nybegynder
05. januar 2004 - 20:13 #8
Er der nogen der kender et nyere motherboard til pentium 4, som der yder godt... Skal helst have: AGP 5, LAN, Audio og DDR 3220 RAM......

Evt. som kender det motherboard, som jeg fundet, og ydelsen af det og evt. anmeldelser af det...
Avatar billede egidiussen Nybegynder
05. januar 2004 - 20:26 #9
Hejsa
Jeg ville købe et Antec sonate silent istedet for det kanibet du har valgt.
Desuden har ird 200 % ret i at celeron er noget LORT som ikke yder særligt godt. En Celeron 2,5 ghz yder ca. det samme som en AMD 1700+:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/12/06/0141028

Du skal enten tage hele skridtet og købe en P4 2,6 med fbs 800 eller du skal købe en AMD xp2500+ Barton.

Skipper
Avatar billede zorak Nybegynder
05. januar 2004 - 21:30 #10
Nu har jeg siddet og kigget lidt på en Intel Pentium 2.6 ghz 800 fbs og en AMD Barton 3000+..

Er en AMD noget værd, når at den kun kører med 333 fbs og Intel med 800? Kan en Intel ikke overclockes mere end AMD? De koster nemlig omkring det samme...
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2004 - 21:46 #11
" Det skal ikke være det vildeste, og jeg har nogle dele som jeg godt vil have brugt..."

Hmm...jeg synes at AMD's Barton er den bedste til prisen. Hvorfor købe en 3000+ når du har et oldtidslevn af et grafikkort?
Avatar billede zorak Nybegynder
05. januar 2004 - 22:06 #12
el_barto > Det er da et fint grafikkort, som at jeg har... Det var billigt til prisen og desuden spiller jeg ikke pt så mange spil...
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2004 - 22:41 #13
Hvad skal du så med en 2.6 GHz processor?

Brug hellere pengene mere fornuftigt.
Avatar billede stagg Nybegynder
05. januar 2004 - 23:50 #14
Det grafikkort er noget skrammel, hvis du skal spille noget som helst i nogenlunde kvalitet.
Du må jo fortælle lidt om hvad den skal bruges til, før at det er til at vurdere, hvad der ville være godt til dig.
Avatar billede zorak Nybegynder
06. januar 2004 - 15:52 #15
Ok... Computeren skal bruges til at spille et par spil og ellers lave opgaver.. Jeg spiller ikke så meget, men det må ikke blive et problem når jeg vil.. Køber snart et andet grafikkort, men har ikke råd til at købe det nu...
Avatar billede stagg Nybegynder
06. januar 2004 - 16:00 #16
Okay... jamen så ville jeg nok købe et GeForce 4 Ti4200.
Der er selv celeron processoren mere end rigeligt.
MIn Amd 1700+ snupper stadig næsten alle spil ganske glimrende :)
Avatar billede ird Praktikant
08. januar 2004 - 14:39 #17
havde du brug for mere hjælp fra os?
Avatar billede zorak Nybegynder
08. januar 2004 - 19:20 #18
det tror jeg ikke...

Her er hvad at jeg køber:
1 * Pentium4 Northwood-C 2.6GHz (800 FSB)  = 1357 kr.
1 * Abit IC7-G ATX ATX Retail          = 1392 kr.
2 * DDR-SDRAM PC3200 Kingston 256MB (CAS3) =  642 kr.
1 * ThermalTake ThermalCase, Miditower    =  899 kr.

I alt                      = 4293 kr.

skal jeg bare dele de 100 point lige over, og dele det ud til alle 5 som der har svaret?
Avatar billede ird Praktikant
11. januar 2004 - 09:52 #19
Det bestemmer du helt og alene!

Men det bundkort ville jeg bruge 300 mere på og få et Max3  fra Abit. nok et af de bedste kort Verden har set :)