Avatar billede therealcamelo Nybegynder
05. januar 2004 - 17:52 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm og efterfølgende genstart

Hej gutter og gutinder!

Jeg har langt om længe fået installeret Windows Xp Proff på mit system igen, efter formatering og hele moletjavsen. Grunden til denne formatering + ny installation var, at min gamle installation lige pludselig kom med en blå skærm (I ved nok... Den dér som man er vant til at se i ældre OS') Jeg kunne intet gøre og den genstartede af sig selv før jeg kunne nå at se hvad der stod!

Nå... Nu har jeg så prøvet at re-installe... Men... Til min store skræk, så kommer fejlmeddelelsen stadig. Ikke lige efter installationen, men efter et par timer hvor den har været oppe at køre på nettet og lidt hist og pist. (Har ordnet problemet med blaster virussen) Og efter utallige formateringer og nye og rene installationer af Windows XP med efterfølgende samme fejlmeddelelse gang på gang, så ved jeg simpelthen ikke hvad jeg skal stille op. Har endda prøvet programmet "killdisk" som formaterer og nulstiller hele HD'en. Men måske det ikke er HD'en...? Ved det ikke, men det ville være rart hvis nogle af jer kloge hoveder kunne hjælpe ud af denne knibe. Jeg vil nødig sende den til reperatør eller noget for at give penge for at finde hvad der er galt. ;) Men det er svært at undgå, da man efterhånden har forsøgt ALT. (Ombytning af kabler+installation uden unødvendig hardware osv.)

Det er vist de oplysninger jeg kan give jer. Håber det er nok! :S

Det skal siges, at jeg nu kører på en 15 minutter gammel Windows Millenium installation, og her plejer der også at komme en form for fejl hvor puteren simpelthen går hen og nærmest bliver lammet.

Help!? Anyone? :(
Avatar billede resten Nybegynder
05. januar 2004 - 17:54 #1
Hvad skriver den i BSOD meddelserne ?
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
05. januar 2004 - 17:55 #2
Det er hvad jeg ikke kan nå at se :( Når lige at se glimtet af en blå skærm med efterfølgende genstart.
Avatar billede resten Nybegynder
05. januar 2004 - 17:59 #3
Prøv at gå ind i denne computer-egenskaber-avanceret-indstillinger for system og genoprettelse og her fjerner du hakket i at den skal genstarte automatisk ved systemfejl så får du mulighed for at læse din BSOD.

Men noget andet kan også være at det evt kan være dine ram så prøv at teste dem med nedenstående program.

http://www.serverguider.dk/VisArtikel.aspx?id=130
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
05. januar 2004 - 18:00 #4
Ok... Prøver jeg lige... Men... Jeg kan ikke udføre det med automatisk genstart lgie nu, da jeg kører i WinME :(
Avatar billede snakes Nybegynder
05. januar 2004 - 18:01 #5
Jeg prøvede det samme på min fætters computer. 1 . windows kører 2. windows genstarter 3. blå skærm popupper (kunne ikke nå at se hvad der stod) 4. genstart pc 5. genstart pc 6. ..........  7. formatering af hd 8. virker DOG stadig uden problemer efter reinstallering af XP ...
Avatar billede resten Nybegynder
05. januar 2004 - 18:01 #6
Okey men så prøv ram diagnose programet.
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
05. januar 2004 - 18:02 #7
Så har du været mere heldig end mig SNAKES :(

@ resten - Har lige hentet det program dér! Undersøger...
Avatar billede qp Nybegynder
05. januar 2004 - 18:24 #8
Prøv at fyr nogle andre ram i maskinen ...
Avatar billede qp Nybegynder
05. januar 2004 - 18:25 #9
Min comp gik også engang amok fordi der var røget en transistor i mine ram
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
05. januar 2004 - 19:15 #10
Hmmm

@ Resten - Jeg har nu prøvet at køre den test du snakkede om, men jeg har ikke tid PT til at lade den køre i de uendeligheder det ser ud til at tage... Nåede til "Pass 16". Der besluttede ejg at stoppe den og derefter så jeg at den sagde "errors: 1.3xx.xxx". Altså  over en million fejl!?! WTF? Er det en fejl eller skald et se sådan ud? Er ikke lige den helt store ram-eskpert ;)

Men... Hvor lang tid tager testen i sin fulde længde?

Og hvad kan du få ud af disse "resultater"? Hvis man kan kalde dem det? ;)
Avatar billede resten Nybegynder
05. januar 2004 - 19:18 #11
Du skal prøve at lade den køre testen ud til fulde.

Men det at den melder fejl betyder der er noget galt med din ram klods så hvis du har flere i skal du prøve at tage dem alle ud og derefter prøve en af gangen for at finde den der er kaput så du bliver fri for fejlmeddelser.
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
05. januar 2004 - 19:21 #12
@ Resten - Ok... Lyder rimelig fornuftigt. Vil jeg prøve snart. Men... Har kun én ramklods i(256), og jeg har en anden her ved siden af mig på 128 (næsten ikke brugt). Så det er vel et forsøg værd! :)

Kunne det være andet end rammene? Og er der en måde jeg emd sikkerhed kan finde ud af, at rammene er kaputski!?
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
05. januar 2004 - 19:24 #13
Ta dine ram ud, og sæt dem i maskinen en af gangen. Altså først sætter du en blok i og starter. Hvis det virker, så sæt endnu en blok i og så fremdeles...

Hvis du kun har en enkelt blok, så må du låne en blok du kan teste med...

Jeg havde selv samme problem, og det hjalp med den metode - det var den ene blok der fik det til at drille!

- Rasmus!
Avatar billede resten Nybegynder
05. januar 2004 - 19:39 #14
Rasmus klump--> Læs det vi andre skriver istedet for at skrive det samme igen.

therealcamelo--> Jeg er næsten 100% sikker på det er ramne der er problemmet.
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
05. januar 2004 - 20:32 #15
@ Resten - Jeg tror sgu også at det er rammene :D Jeg har lige kørt testen igen og jeg undlod at køre den færdig, da jeg kunne se efter pass 24, at der ingen fejl var som der var et par millioner af før. ;) Jeg prøver at installere XP nu og så vender jeg lige tilbage hertil for at se om det virker ;)
Avatar billede therealcamelo Nybegynder
05. januar 2004 - 21:27 #16
@ Resten - Tak for hjælpen! Kanont! :) Det virker da vidst nu! Takker for hjælpen! Hundrede point til dig :)