Avatar billede klevert Nybegynder
05. januar 2004 - 13:41 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Bog søges

Jeg er ved at sætte mig ind i Javascript, men de tutorials jeg har fundet på nettet har deres begrænsninger.

Hvilken bog kan det betale sig at anskaffe?

Den skal være opdateret, være på engelsk og skal kunne købes hos amazon.co.uk.
Avatar billede klevert Nybegynder
05. januar 2004 - 13:44 #1
Jeg mangler også et Javascript library med en oversigt over alle funktionerne, DOM osv. Det må der også gerne være i bogen, eller alternativt kunne jeg godt bruge et link til et sådant library :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2004 - 14:02 #2
Se http://www.webmasterworld.com/forum91/1051.htm
Jeg har ikke checket om bøgerne findes hos Amazon.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
05. januar 2004 - 14:50 #3
Avatar billede roenving Novice
05. januar 2004 - 16:57 #4
I hvert fald opdateret, udkommer nemlig først om 3 uger !-)

The JavaScript Bible af Danny Goodman, har haft enorm glæde af den tidligere udgave, som er 2½ år gammel ...

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0764557432/qid=1073318178/sr=1-4/ref=sr_1_2_4/026-0218079-0025234
Avatar billede roenving Novice
05. januar 2004 - 16:59 #5
Forøvrigt opretholder Netscape stadig det mest komplette js-bibliotek:

http://devedge.netscape.com/library/manuals/2000/javascript/1.5/reference/
Avatar billede skovenborg Nybegynder
05. januar 2004 - 17:09 #6
jeg læste Teach Yourself Javascript in 24 hours af Michael Moncur. Det er meget for begyndere, men du lærer på en god måde. Men javascript Bible har jeg også hørt meget godt om, selvom jeg ikke er sikker den er helt for begyndere.

http://www.sams.com/catalog/product.asp?session_id={7B713C04-4537-44C5-9509-A1E518188628}&product_id={496DA3C4-C0F4-43A8-80BF-50202CF52596}
Avatar billede skovenborg Nybegynder
05. januar 2004 - 17:12 #7
der findes også en pocket reference fra O'Reilly du kan kigge på:
http://www.oreilly.com/catalog/jscriptpr2/
Avatar billede klevert Nybegynder
06. januar 2004 - 12:26 #8
Tak for de gode tips/links. Jeg tror jeg køber den nye version af 'The JavaScript Bible af Danny Goodman' - den har jeg haft kig på før, men synes den var for gammel...

Men hvis ALLE vil ligge et svar, så deler jeg point ud efter fortjeneste i morgen. I får alle point, da det hele har været brugbart.

Takker!!
Avatar billede skovenborg Nybegynder
06. januar 2004 - 18:03 #9
well, okay da :-)

og held og lykke. Forresten gør det ikke noget den er et par år gammel - så meget ændrer javascript sig heller ikke. Sidste gang javascript 1.5 documentationen blev opdateret var i 2000 - sååå.
Avatar billede roenving Novice
06. januar 2004 - 18:51 #10
-- men Javascript Bible er opdateret på browser-referencerne, og det betyder noget !o]

(JS Bible indeholder komplette oplysninger om hver eneste elements og metodes kompatibilitet !-)

-- og velbekomme '-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
06. januar 2004 - 20:33 #11
Nu når du har valgt javascript bible kunne du måske kigge ind i http://www.dannyg.com/ som er forfatterens hjemmeside. Der står blandt andet nogle rettelser til bogen. God fornøjelse.
Avatar billede roenving Novice
06. januar 2004 - 20:40 #12
-- men den bliver jo først interessant, når den næste udgave også kommer ind på siden !-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
06. januar 2004 - 20:59 #13
det forresten ret vigtigt (hvis man bestiller fra amazon) at man bestiller fra england (altså deres co.uk domæne). Jeg ved godt at roenvings link også var til den side, men jeg ville bare være sikker på du ikke spildte en masse penge på fragt og afgifter.

Hva' er det i grunden for en ny udgave du taler om, roenving. Gold edition eller hva'???
Avatar billede roenving Novice
06. januar 2004 - 21:11 #14
5th edition (såvidt jeg husker er 4th edition april og Gold august 2001 !-)

-- kig i øvrigt på amazon-linket, lidt nede er der en anmeldelse, hvor dette understreges !o]
Avatar billede klevert Nybegynder
07. januar 2004 - 12:02 #15
Jeg er én gang blevet bonnet med en 100% afgift, så nu bestiller jeg altid inden for EU hvis det lader sig gøre...
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2004 - 02:22 #16
*g*

-- og tak for points ;~}