Avatar billede muffer Nybegynder
04. januar 2004 - 23:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

shoping hvordan ?

Hej Eksperter.

Jeg har tænkt mig at lave en simpel hjemmeside hvor Jeg vil sælge nogle produkter. der vil blive lavet nogle links til nogle produkter.

Så kommer opgaven.....

Nu er det så at Jeg vil have flg.

Kunden kan tilføje til indkøbsvogn/kurv whatever, derefter skal kunden have mulighed for at tjekke kurven, samt gå til Kassen.

Jeg er ok til at flg konkrete instruktioner, men har efter 14 dages søgen og læsen på div. sider måtte bukke under, på grund at alt for ukonkrete løsninger. Derfor er der 200 til den som hjælper siden færdig. (Siden er endnu ikke aktiv, da Jeg venter på at få min mail godkendt til formail)som iøvrigt er tiltænkt som selve afsendelsen af ordren. (har også brug for hjælp til dette.
Avatar billede muffer Nybegynder
04. januar 2004 - 23:31 #1
Mht. til links... (lidt dårligt formuleret)
Siden vil naturligvis blive komplet med alt hvad der skal bruges af informationer.

Det eneste som mangler er muligheden for at putte i kurv, osv.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2004 - 23:37 #2
Du kan enten købe et færdigt shopsystem eller leje/lease et.
herefter kan du tage kontakt med BPS og lign., som kan hjælpe dig med dankort-betalingsmodulet.

Eller ihvertfald 1 webhotel tilbyder en færdig shopløsning incl. dankort-betalingsmodulet. Men det koster!

Alternativt kan du komme gratis ind et sted, som ikke er dit/jeres eget og som er fyldt med reklamer.

Løsningen afhænger helt af din/jeres pengepung.

Det er sådan det hænger sammen, i store træk.
Avatar billede muffer Nybegynder
04. januar 2004 - 23:42 #3
Der findes nogle opensource scripts, en del faktisk. Men Jeg er ikke særlig skarp til programmeringen. Så decideret shopsystem har jeg ikke brug for. Ikke til de priser ihvertfald. Desuden er der ikke brug for kontokort, det fik jeg ikke lige nævnt tidliger
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2004 - 23:45 #4
Ok, jeg ville også bare fortælle dig om det hele, sådan i store træk.  :-)
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2004 - 23:47 #5
Har du dele af systemet så kræver det nok en del for at komme videre. Først og fremmest kræver det at vi ved hvad du har færdigt, programmeringssporg og hvad der skal laves -  dernæst, så finder du ingen der vil programmere hverken hele eller halve hjemmesider gratis og slet ikke når det skal bruges til et kommercielt formål... og 200 point er slet ikke nok.

Har du ingenting eller vil du starte forfra med et godt og meget brugt system så tag et kig på www.oscommerce.dk som er et open source system
Avatar billede muffer Nybegynder
04. januar 2004 - 23:53 #6
Jeg kigger lige på oscommerce, Er ihvertfald frisk på at få det op og kører.
Avatar billede muffer Nybegynder
05. januar 2004 - 00:08 #7
-> Keysersoze,

Ok, hvor mange point skal der til en vejl. fra start til slut.

Da der er tale om en næsten non-profit forretning for en fritidsforening. så er budgettet lig nul. Håber du vil/kan Hjælpe

- muffer
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2004 - 05:54 #8
-->muffer:
Hvis jeg var dig, ville jeg finde en samarbejdspartner, der har programmerings-erfaringer.
Jeg kan se, at oscommerce kører på PHP, og er derfor sikkert også samkørende med en MySQL eller Oracle database. Og hvis ingen af jer har erfaringer med dette, er der yderlige grund til at finde en programmør at samarbejde med.

Men lad ikke dette afholde jer fra at gå i gang, bare klø på.  :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. januar 2004 - 06:29 #9
bare lige en indskydelse så er det slet ikke tilladt at give mere end 200 point ud for et spørgsmål på eksperten.

Som extend skriver fin en samarbejdspartner eller måske endnu bedre.... Start selv :))
Avatar billede keysersoze Guru
05. januar 2004 - 07:55 #10
mffer >> når jeg siger det ikke kan laves gratis taler jeg desværre ikke om point - som nikolajdu siger må der slet ikke gives mere end de 200, og det jeg tænkte på var nu også kroner og øre.

oscommerce er fuldt funktionelt, men det kræver selvfølgelig trods alt lidt at sætte op men det er umiddelbart den bedste mulighed i mine øjne hvis du har lidt gå-på-mod.
Avatar billede muffer Nybegynder
05. januar 2004 - 08:01 #11
Jamen jeg må prøve selv,

Tak for hjælpen.