Avatar billede miss-g Seniormester
04. januar 2004 - 21:52 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man et nyhedsbrev?

Jeg tænker på sådanne breve man f.eks. får fra dating sider. Der er billeder og det hele, og nogle gange reklamer/animationer.

Hvordan laver man det? (Tænker ikke på hvordan man får dem sendt).
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. januar 2004 - 21:56 #1
Det er "bare" en mail sendt som HTML. Billederne bliver der så linket eksternt til.
Avatar billede zuiq Nybegynder
04. januar 2004 - 22:03 #2
I det nye Outlook, bliver alle eksterne billeder email's, ved standard, blorkeret.
Avatar billede miss-g Seniormester
04. januar 2004 - 22:04 #3
Nu har jeg godt nok en gammel version af Outlook Express.... men der prøvede jeg at lave min signatur som html, som indeholdt et billede, men da jeg sendte det blev billedet en vedhæftet fil....

Så tænkte at det nok ikke var måden.
Avatar billede miss-g Seniormester
04. januar 2004 - 22:07 #4
Ok, så html metoden er ikke løsningen?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. januar 2004 - 22:08 #5
Jo... det er i hvert fald den der bliver brugt.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
04. januar 2004 - 22:15 #6
Se f.eks. jubii som beskriver at de sender dem som HTML
http://www.jubii.dk/nyhedsbreve/nyhedsbrev.asp?brev=HTML
Avatar billede zuiq Nybegynder
04. januar 2004 - 22:22 #7
taskmgr> Det nye Outlook er heller ikke så udbredt endnu, det kommer nok. Men man kan jo også slå den funktion fra. Sagde det bare :). Præncipielt skal man bruge så lidt grafik i sine HTML-email's som muligt. Man kan jo også sende sin grafik med som vedhæftede filer ;)
Avatar billede miss-g Seniormester
04. januar 2004 - 23:00 #8
Jeg har fundet nogle skabeloner i Word, og der kan man lave nyhedbreve. Jeg prøvede at sende et til mig selv, men får billederne som vedhæftede filer!

Altså - hvordan undgår man det? Der må være nogen derude der har prøvet at lave nyhedsbreve! *S*
Avatar billede misterx Nybegynder
04. januar 2004 - 23:22 #9
Du må ikke embedde billedet i din html det skal være et LINK, du burde ikke kunne se billedet i dit html previev - men først hvis du mailer det til dig selv... Lig f.eks alld dine billeder op på en extern server og link så til dem...
Avatar billede miss-g Seniormester
05. januar 2004 - 00:01 #10
Hvilket program bruger man? Er det word eller et webside program?....html
Avatar billede misterx Nybegynder
05. januar 2004 - 00:11 #11
Ethvert HTML program skulle kunne bruges...
Avatar billede miss-g Seniormester
05. januar 2004 - 00:12 #12
Så egentlig laver man bare en alm. html side - billederne ligger i en mappe ved html dokumentet?

Men hvordan sender man sådan én som brev?
Avatar billede misterx Nybegynder
05. januar 2004 - 00:17 #13
Jo, når du har lavet dit brev gemmer du den i mappen -
c:/programmer/fælles filer/microsoft shared/brevpapir.
Når du så åbner outlook expres skal du vælge brevpapir (Opret med) også vælger du det dokument du har gemt - vupti, et stk. reklamemail...
Avatar billede miss-g Seniormester
05. januar 2004 - 00:18 #14
Det må jeg lige teste i morgen - så jeg er sikker på at det ikke er vedhæftede filer igen.
Avatar billede miss-g Seniormester
05. januar 2004 - 00:49 #15
Pointene går til misterx - han kom med en mest uddybende forklaring, som bliver bekræftet på dette link som jeg selv fandt:
http://www.kursusmaterialer.dk/HTML%20Nyhedsbreve%20pr.%20mail/Velkommen/Intro.aspx
Avatar billede misterx Nybegynder
05. januar 2004 - 00:52 #16
Takker, bukker & slukker for i dag... ;)