Avatar billede zapster Nybegynder
04. januar 2004 - 14:21 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan man får optimalt tv-out?

Hejsa

Jeg leder efter en guide eller lignende til hvordan man opnår "optimalt" tv-out signal. Sagen er at jeg skal vide desktoppen fra min pc på mit tv. Men når jeg gør dette bliver billedet meget knudret at se på. Dog ikke hvis jeg viser film.

Skal man bruge et specielt grafikkort til dette eller er det noget man kan tweake sig ud af rent software mæssigt?
Avatar billede c-holst Novice
04. januar 2004 - 14:36 #1
Jeg må sige til dig, at du nok aldrig kommer til at opnå det du søger. Desvære er tv-skærmen ikke egnet til andet end at vise film, og styre forskellige simplere funktioner.
signalet vil altid være knudret/uskarpt, om end vi godt kan forsøge at optimere dette.
hvis vi skal det, skal du dog fortælle hvilket grafikkort du bruger, og hvilke kabler du bruger.

men som sagt. tv er ikke synderligt egnet som sekundær skærm til daglig brug. jeg tror dog også den klare fremvisning af billeder, men det har jeg ikke personlige erfaringer med
Avatar billede levithan Nybegynder
04. januar 2004 - 20:14 #2
c-holst.... kommer det ikke anpå om man har et alm tv eller 100 hertz fjernsyn
Avatar billede cyberspace Nybegynder
05. januar 2004 - 13:28 #3
Ud over tv'et så har kvaliteten og typen af kablet også en betydning

tvout-scart eller supervhs
Avatar billede cyberspace Nybegynder
06. januar 2004 - 14:33 #4
Har 100 Hertz fjernsyn. Tvout på tv  er stadig ret uskapt, det man ser er dog stortset læsbart, men ike noget at råbe hurra af!
Avatar billede c-holst Novice
06. januar 2004 - 15:08 #5
det er det jeg mener, så jeg tror vi rimeligt enige om den sag
Avatar billede cyberspace Nybegynder
16. januar 2004 - 12:46 #6
zapster>> er du zappet helt væk fra eksperten? *GG*
Avatar billede jarjar Nybegynder
17. januar 2004 - 11:50 #7
Du siger at du har et 100 Hz Tv, hvis du er heldig kan du lave opløsningen på din sekundære skærm om til 800x600 eller som jeg 1024x768. Det hjælper lidt.
Hvis du har et nvidia kort: Du finder der hvor du sætter klon skærm til osv. Der skal du H-klikke på din sekundære skærm og så er det en af de indstilinger der kommer frem der.
Du vil aldrig kunne bruge dit tv som skærm nr. 2 det vil altid være meget firkandet grafik.
Avatar billede ld Nybegynder
19. januar 2004 - 14:00 #8
Du kan generelt ikke bruge dit tv som primær skærm, da tv oftest kører 640x480 opløsning og tvet ikke kan vise et skærm billede lige så skarpt som en pc skærm kan. (jeg kan ikke give en teknisk forklaring. håber det er i orden).
Du kan enten købe et tv med VGA-indgang (den samme type som din skærm bruger (et tv med VGA indgang kan sagtens findes brugt til en god penge)) eller gøre som jeg, og "nøjes" med kun at bruge tvet til at se film på..

Det er desværre hvad man kan gøre. Kvaliteten af kablet har betydning hvis det er kablet mellem din DVD og TV eller fra din forstærker til højttalerne..
Mellem PC og TV har det ikke så meget at sige. Mit kabel er et Paradigm kabel belagt med 18k guld... og jeg har ligeledes et lydkabel belagt med 18k guld. Lyden er helt fin, men billedet er ikke specielt bedre end med et ganske almindeligt svhs kabel. Jeg er i besiddelse af et 32" 100Hz TV, men det er fuldstændigt ligegyldigt. Enten nyt tv med VGA eller...