Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2004 - 21:14 Der er 16 kommentarer og
4 løsninger

Site vurdering af www.Greycell.dk

200 point til fordeling ved konstruktiv kritik af www.greycell.dk

-Da rammerne for portalen kun lige er blevet færdige, mangler der meget indhold endnu dvs. artikler/indlæg. -Det vil komme hen af vejen !!
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
03. januar 2004 - 21:28 #1
En lille detalje:
De øverste nyhed til ventre: der kan du trykke båda på navnet og på udsnittet af teksten! skal det ikke laves sådan med de andre artikler?
Siden ser ellers fin ud, men der man plads mellem menuen, og indholdet
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. januar 2004 - 21:33 #2
Pas på de små stavefejl, det generer.
Avatar billede Jman Praktikant
03. januar 2004 - 22:44 #3
Det tog mig noget tid (og læsning) for at finde ud af præcis hvad det gi ud på... Det er ikke et godt tegn.
Noget af tiden skyldes nok at jeg lige skulle over det chock du gav mig med den tåbelige indgangsmelodi.
Derudover tror jeg du nok har overtrådt samtlige uskrevne regler om god opbygning for en "læservenlig" side.
Du har valgt meget blandet hvid/grå/sort nuancering, hvilket forvirrer øjet. Jeg tror du vil komme meget bedre ud af det, hvis du nuancerede bedre. Eksempelvis havde en meget lys baggrund med sort tekst i den aktive tabel.

Derudover har du valgt *ikke* at fortælle dine besøgende hvad der er link og hvad der er almindelig tekst. Selvfølgelig kan man godt finde ud af at når der er en grafisk knap i baggrunden er det nok noget man kan trykke på (eller .... dv.s. de fleste), men hvad med noget MouseOver - Det gælder også for f.eks. linket "forumet" og de øvrige link i venstre side (og hvorfor dukker der egentlig blå tekst op her.. ?)

Opbygningsmæssigt er det jo ikke meget fra alle andre "portalsider". Måske er det lidt trist at dine tabeller kommender meget spradisk i siderne, afhængig af hinandens indhold - det kunne man få tabellerne flyttet i top, så man ikke lige pludselig finder ud af at der egentlig også er noget længere nede på siden.

Slutterligt: Du har fat i nogle sjove emner, og det kan sikert også blive til noget, hvis den bare bliver vedligehold. Tag dette som konstruktiv kritik fra en besøgende med (til tider) ekstrem kritiske øjne :0)

Slutteligt
Avatar billede Jman Praktikant
03. januar 2004 - 22:49 #4
Så tror jeg ø ivrigt ikke det er helt lovligt at gengive andre skribenters værk uden deres tilladelse ;)
http://www.superkaos.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&id=412389&side=&webside=3012463
er vist meget lig med
http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=231626
Avatar billede nfk Nybegynder
03. januar 2004 - 22:50 #5
her er lidt kritik:
-er ikke så vild med knapper du bruger til navigation, de ser lidt nybegynder agtige ud. I den forbindelse forstår jeg heller ikke hvorfor du bruger samme slags knap til at navngivere for hvad de to yderste koloner indeholder (indhold, diverse, drift etc.)

-synes de farver du anvender er lidt dystere, jeg ved godt din side hedder graycell men kunne det ikke være nogle lysere grå nuancer det ville gøre siden mere rarer at se på (mener jeg om ikke andet)

-Så synes jeg også du burde vælge et andet forum evt. med login. Det du har nu er allerede blevet spam'et

/nfk
Avatar billede nak-m Nybegynder
03. januar 2004 - 23:06 #6
Fjern den startmelodi; jeg var lige ved at få svinepest, da jeg hørte den.
Avatar billede mock Nybegynder
03. januar 2004 - 23:10 #7
Den lyd der kommer, når man kommer ind på siden: Nej tak.

Knapperne virker lidt for brugte - man har set dem for meget, på mindre seriøse sider. De trækker lidt ned.

Der er fejl her, på reklamen mellem Vmax og Børsen (http://impdk.tradedoubler.com/imp/iframe/17024/956389)

Og hvorfor er der de samme knapper i "begge" menuer?

Og nu fandt jeg så ud af, at lyden kommer mere end en gang..

Det trækker ned :(..

Det kunne blive en fed side, men de grå knapper øderlægger siden efter min mening.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2004 - 00:06 #8
-----> TIL ALLE indtil vidre....

Takker takker takker !!! Jeg er meget positiv overfor jeres opservationer. Men jeg må lige komme med nogle informationer:

1. Lyden er fjernet ! Havde glemt det (-Arbejder med lyden off).
2. De mørke farver er et bevidst valg. Portalen SKAL være alternativ og anderledes. Jeg bryder mig ikke om at det hele skal være så lyst og venligt. Jeg har altså aldrig haft problemer med at læse hvidt på sort. Sådan er Text-TV fx også !! Billeder bliver også meget bedre fremhævet.
3. De grå knapper. Ja, det var meningen at der skulle være Mouse-Over. Se her:  http://www.eksperten.dk/spm/436602  -Jeg kan ikke få det til at virke! Hvis eller når det kommer til at virke, vil de grå knapper komme til at lyse helt hvidt, og det vil give et helt andt indtryk.
4. Artiklen om spøgelset er tyv stjålet fra Ekstra Bladet. -Jeg har ikke rigtig nogen undskyldning. Der skulle bare noget ind på siden.
5. Side tabellerne bliver helt udfyldt senere. Så der bliver ikke nogle huller.
6. Den blå tekst synes jeg er rigtig fed. Sådan at det hele ikke bare flyder sammen. Det bryder lige "billedet". Flere steder reprænsentere det noget dynamisk/bevægeligt eller skiftende om man vil.
7. Stavefejlene har jeg kæmpede med i ca. 25 år. Intet er perfekt. Jeg bruger godt nok stave og grammatik kontrol, men det smutter en gang imellem.
8.-->Knolde2000: Jo, det skal det!
9. Portal opbygningen (tabel opbygningen) ligner mange andre portaler. Men jeg synes det er den bedste måde at få flest muligheder kombineret med flot udseenede og brugervenlighed.

Tak indtil vidre! Jeg lader "spørgsmålet" stå åbent noget tid endnu. Så kom endlig med flere kommentare. Jeg tager det hele til eftertraktning.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2004 - 00:07 #9
Ja, både kommentare og svar selvfølgelig. I skal nok få point!
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2004 - 00:19 #10
nfk-> Forumet er ikke spam'et mere end jeg tillader ! Det er helt bevidst at spam'en ikke er slettet. Der SKAL være meget plads. Reglerne står med småt for oven. Der skal ikke være Login. Folk skal kunne ytre sig her og nu uden registrering.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2004 - 03:19 #11
--> Mere kritik og flere meninger efterlyses..... Kom nu...
Avatar billede nak-m Nybegynder
04. januar 2004 - 05:34 #12
1) De grå "knapper" og deres lysegrå baggrund passer efter min mening meget dårligt ind på siden, og giver mig associationer til frontpage.
2) De forskellige overskrifter på siderne er efter min mening heller ikke særligt vellykkede. Font'en er ikke pæn.
3) De stave- og kongruensfejl, der er, holder også siden fra at virke professionel.
4) Der er fejl ved mange af reklamerne, som jeg endvidere synes, der er for mange af.
5) Emnet er meget spændende, men der er brug for meget mere indhold - og husk at holde siden tæt opdateret.
6) Jeg synes, det ville være mere optimalt at have forummet som en integreret del af sitet.

Det er dog dejligt, at du slap af med lyden ;)
Avatar billede atf_nova Nybegynder
04. januar 2004 - 08:48 #13
tidlig søndag morgen - puha..nåh glem det ... ;)

min feedback til dig er :

Jeg har læst alle ( ja alle ) artikler igennem på Greycell og finder dem meget spændende. Håber dog du vil få meget, meget mere indhold på - da man jo som kritisk internetsurfer og informationssøgende person gerne vil have mange flere artikler at vælge imellem ;) ( apropo zappersamfundet )..

Jeg er enig med andre kommentarydere at stavefejl kan virke irreterende og sænke kvaliteten af websitet og dets indhold. Vi kan alle skrive forkert - ingen er fuldkommen og vi har da også mange ordblinde/orddøve iblandt os, hvilket man ikke skal skamme sig over.

Det er fint med bogreklamer - især da de er emnerelaterede. Dog skal de alle være opdaterede og links skal virke.

Udseendemæssigt har jeg intet imod lys tekst på mørk baggrund - måske fordi jeg færdes i et andet forum der er sort med hvid tekst og dermed er vant til det. Jeg har dog hørt det før; at folk ikke bryder sig vildt meget om lys på mørk - mange sige at de skal knibe øjnene sammen og ender med at anstrenge sine øjne så meget at de gir op.
Det er nok værd at tage med, hvis du tænker på at ændre det.

Knapperne - ja, som andre har sagt det, så er de kedelige og man har set dem før - mange gange - i flere år ( bare for at trampe i det ;) ).

Siden skal være anderledes siger du, så skulle du jo netop bryde lidt op med det firkantede og den lidt "klodsede" menu.

Selve navnet Greycell ( "de små grå" -> filosofi o.s.v. )er genialt fundet på - bravo!

Og nu til forumet....uuuhadada...det er under al kritik - opdel det i kategorier ( jeg har selv tilføjet en kommentar i forumet om dette )..ingen har lyst til at begynde fra bunden og læse alle kommentarer igennem...forestil dig hvordan det vil se ud efter et år!
Og hold det i overensstemmelse med de emner du har kørende på selve Greycell - f.eks. kunne kategorierne i forumet være de samme som i menuen på sitet.
Selvfølgelig skal der være plads til mere løseligt snak, men giv det sin egen plads - så folk der ikke vil se på sniksnak bare kan gå uden om. Brug evt. XMB forums - de er freescripts ( så vidt jeg ved ) og kan inddeles i flere subforumer og du kan modelere farverne, ved at hente færdige themes eller selv lave dem. De er ihvertfald ret brugervenlige.

Den grafik du bruger - altså billeder du lægger ind i artiklerne må også gerne være bedre bearbejdet. Pas på de ikke fylder for meget og lad dem ikke variere for meget i proportioner - f.eks. med et lille bitte billede og dernæst et kæmpe billede. Sorte felter og "indhak" - fjern dem så vidt muligt eller udlign dem så billedet ser mere helt ud. Ellers får det hurtigt et "collage" lignende indtryk.

Kritik kritik kritik - der er mange ting at tage højde for - men så længe du udformer hjemmesiden så godt efter de visuelle og konceptudviklingsmæssige teorier at besøgende IKKE lægger mærke til det - så er det fordi det virker!! ;)

Held og lykke med projektet

/pernille aka Nova
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2004 - 13:30 #14
Nova--> Så blev jeg da lige synderbombet af afmagt -da jeg så dine site's. Det ser for vildt godt ud - total fedt lavet. Ligesom 2advanced Studio og  Xeo freestyle har du/i taget skridtet ind i fremtiden. Desværre kan jeg kun lidt HTML til husbehov og lidt Anfy applets. Men tak for din interesse i mit projekt.

Der kommer emneopdelt forum senere. "Rottefar" er slettet.
-Er der virklig så mange stavefejl ? Ja, det er jo et problem at jeg ikke selv kan se dem. Så må jeg jo have noget korrektur på.

- Jeg må vist heller lave knapperne om. Er der nogen som har nogle forslag ? - Ikke "Mouse Over" da jeg ikke kan få det til at virke på webbyens program!

Vurderingen forbliver åben lidt endnu...
Avatar billede nfk Nybegynder
04. januar 2004 - 16:29 #15
Baseig--> hvis det er en portal du vil opbygge mener jeg du enten selv bør gå i krig med php, asp eller lign. eller hvis du er villig til at punge lidt ud så tag kontakt med et af de efterhånden mange webdesign firmaer der findes i DK.
Det ville også medføre at du kunne anvende et CMS (Content Mangement System)så du kunne redigere i indholdet direkte fra nettet af og du ville også få mulighed for at andre end lige dig selv kunne skrive artikler og lign.
Og sidst men ikke mindst er det også væsentligt nemmere at anvende CMS end at du hver gang der skal opdateres skal ind og pille i html koden

/nfk
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2004 - 22:07 #16
Så er designet ændret. -Stadig med mørke farver men alle knapper er skiftet. Jeg fik endelig - langt om længde - mit Mouse Over projekt til at virke. Hva' synes i om det?? I må meget gerne kommentere dem/det!!!

Ellers siger jeg mange tak til alle for interessen og kritiken. Det har virklig hjulpet mig meget at få andre øjne på projektet. Nu kan jeg bla. selv se hvor grimme og "brugte" knapperne var.

-På "gensyn" på www.Greycell.dk
/Brian
Avatar billede cjhansen Nybegynder
11. januar 2004 - 14:26 #17
Du skriver på forsiden : "2004 bliver året hvor Greycell.dk vil sole sig i lyset af sin egen potentialitet. "

Argh. Hvad kan jeg bruge det til?

En fed side i øvrigt( spændende emner). Jeg har ikke været igennem det hele, men hvad med noget om Apollo misionernes nu tvivlsomme eksistens ( http://www.apollohoax.com/) ?
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2004 - 14:53 #18
cjhansen--> Det kommer, det kommer.... -Jeg har kun mig selv og min fritid til at opbygge det hele. Ang. forsiden: Det var jo i forbindelse med en -godt nytår- hilsen!

P.S. Jeg mener snart at ha' samlet nok "beviser" for, at de rent faktisk var på månen. Men det spørgsmål kommer selvfølgelig til at stå åbent på Greycell.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2004 - 18:28 #19
Sådan lidt for sjov tager jeg lige denne tråd op igen !
Mit site har nemlig været igennem en større forandring, siden dette spørgsmål/vudering blev oprettet. Ved self. ikke om i kan huske hvordan det så ud ?  Men hvis der alligevel er nogen, som vi se min udvikling og evt. kommentere det, ja, så er muligheden her.... - Så'n bare for interessens skyld! ;-)    www.Greycell.dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. marts 2004 - 18:46 #20
Og menuen skal se sådan her ud: http://www.dmu-stud.dk/~ej/graycell.gif ??
Det er da i hvert fald alternativt... ;)