Avatar billede meegaard Nybegynder
03. januar 2004 - 18:39 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Video convert

Jeg har rippet noget hjemmevideo fra en DVD og fået det ind på computeren i mpg-format. Desværre fylder klippet 222 MB, hvilket jo er lige rigeligt hvis man skal have det liggende på en hjemmeside så andre kan downloade og se det.

Jeg har forsøget at konvertere filen til wmv formatet, dog uden det store held. Resultatet blev en videofil med lyd og uden billede! Formatet passer mig ellers ganske fint, specielt når det skal bruges til at ligge ind på en hjemmeside.

Er der nogen der kan give et godt bud på, hvordan jeg får filen ned i størrelse? - formatet er stort set ligegyldigt.
Hvilket program skal jeg evt. bruge?

På forhånd tak!

Mvh.

Peter
Avatar billede bentn Nybegynder
03. januar 2004 - 18:53 #1
Virtualdub version 1.5.1  er en mulighed.- Video/Crompression
Avatar billede ird Praktikant
03. januar 2004 - 20:48 #2
Avatar billede henninga Novice
03. januar 2004 - 23:58 #3
Med Cleaner får du et hurtigt og effektiv resultat:
http://www.discreet.com/products/
Hent en prøveversion. (Lyder næsten som reklame :o)

Med Adobe Premiere følger et Cleaner Plug-In, som også virker fint, men den klarer vist ikke fra mpg-filer
www.adobe.dk/premiere

HenningA
Avatar billede meegaard Nybegynder
04. januar 2004 - 17:22 #4
Virtualdub gav mig løsningen, dog måtte jeg konvertere vha. Blaze Media Convert bagefter, så bentn for halvdelen af pointene.

Tak for svaret.