Avatar billede zorg_86 Nybegynder
03. januar 2004 - 15:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

OC af min PC?

Hej

Jeg syntes min pc er begyndt at være langsom, eller også er det bare mig der er forvent :D

Jeg vil høre hvor meget jeg kan overclocke denne opsætning, hvor den stadig køre stabilt:

AMD Athlon XP, 2000 MHz 2400+ Thoroughbred
Soltek SL-75FRV
Samsung 256MB PC2700
Palit Microsystems Daytona GeForce4 Ti4200 4X AGP
Jeg har en 80mm blæser der sidder i min kabinet som blæser kold luft over på min Noise Control Silverado som køre på 12v.
Min computer bliver mellem 40-50* varm....

Jeg har aldrig rigtigt overclockket før, jeg kun prøvet i RedStrom overcloking som er i biosen...

Jeg vil ikke have et hurtigere GFX kort men bare en hurtigere PC som starter hurtigere op og skal være hurtigere når jeg f.eks bruge Adobe Photoshop....
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2004 - 15:58 #1
Hvis du bruger Photoshop meget vil du have mere gavn af mere RAM end at overclocke, 256MB er i underkantet for sådan en hukommelsestyv.

En hurtigere harddisk vil også hjælpe på opstartstiden, en ting som mange overser.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2004 - 15:59 #2
Jeg tror heller ikke Overclocking er løsningen her.
Grunden til din PC sikkert er blevet langsomere, er sikkert fordi der har været installeret en masse på den, gennem tiden.
Ind i mellem, kan det godt svare sig at lave bakcup af alle sine ting, og herefter lave en helt ny inst. af Windows...
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
03. januar 2004 - 16:02 #3
w00t: Jeg har installeret WinXP på min: Maxtor 20GB Fluid, Ultra DMA/133, 7200RPM Harddisk
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
03. januar 2004 - 16:03 #4
phatlasse: Jeg syntes også den er langsom selvom den er ny formateret...
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2004 - 16:14 #5
WinXP alene sluger godt og vel 100MB RAM, så er der ikke meget tilovers for Photoshop. Mere RAM vil hjælpe.
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
03. januar 2004 - 16:21 #6
Hvis jeg køber en stang ram mere, skal det så helst være samme mærke & model som den jeg har i?
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
03. januar 2004 - 16:22 #7
ifølge AIDA32 så har jeg også kun 100MB ledigt..
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
03. januar 2004 - 16:28 #8
Men i mellem tide hvor jeg spare 400 kr. samme til en stang ram mere, kan man så ikke overclocke den jeg har i?

Eller vil det ikke give noget?
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2004 - 17:00 #9
Det behøver ikke være samme type RAM, du smider i. Man kan få rimelig billige 512 MB stænger lige nu.

I mellem tiden kan du jo hæve FSB en smule og se om det hjælper.
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
03. januar 2004 - 17:03 #10
Hvor henne gør jeg det i min bios?
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
03. januar 2004 - 17:04 #11
Men den næste stang ram jeg køber skal bare være PC2700?
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2004 - 17:28 #12
Kig i manualen, det er sikkert noget med frequency and voltage control.

Det behøver ikke være PC2700, det skal bare være minimum PC2700. PC3200 er billig nu.