Avatar billede zorg_86 Nybegynder
02. januar 2004 - 19:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Byttet rundt på C & D

Hej

Jeg har lige formateret en computer for min ven, jeg installeret så winxp på C drevet men inden i windows har den byttet rundt på C & D navnene.

Nogle der kan hjælpe mig?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2004 - 19:48 #1
Vil det sige at XP nu ligger på drev d: ???

Hvis ja, så ER eneste løsning at formattere - igen. Desværre.
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
02. januar 2004 - 19:49 #2
Nej XP ligger på C men Xp har byttet rundt på drev navnene
Avatar billede impulze Nybegynder
02. januar 2004 - 19:53 #3
så er det vel bare at formattere den drev som Xp ligger på ? Hvad har du pillet ved siden den har gjort det ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. januar 2004 - 19:53 #4
Giv drevene nye bogstaver:
Kontrolpanel - Administration - Computeradministration - Diskhåndtering.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. januar 2004 - 19:54 #5
*LOL* - Glem det *GG*
Sorry :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. januar 2004 - 19:57 #6
I denne computer - højreklik et tomt sted - vælg i menuen "Aranger ikoner efter" - "Navn"
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
02. januar 2004 - 20:11 #7
Min ven har 2 dreve:

C: 20GB
D: 40GB

Jeg har så installeret WinXP på C altså den harddisk der er på 20GB, men i denne computer har den byttet rundt på drev navnene så hvis jeg klikker en gang på D så står der over til venstre at den er 20GB stor, hvis jeg klikker en gang på C så står der at den fylder 40GB altså jeg har installeret WinXP på C drevet men XP har byttet rundet på navnene så den hedder D...

Forstår i mig nu!?
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
02. januar 2004 - 20:13 #8
kan se at denne virker: Kontrolpanel - Administration - Computeradministration - Diskhåndtering. takker victor-1...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. januar 2004 - 20:16 #9
Du mener altså, at Windows nu er installeret på de 40 GB ???
Hvis mit svar alligevel var rigtigt, vil jeg da gerne ha' pointene :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. januar 2004 - 20:16 #10
OK - Takker :)
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
02. januar 2004 - 20:30 #11
Nej WinXp har jeg installeret på den med 20GB :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. januar 2004 - 20:34 #12
Ja så har jeg stadig ikke fattet en jante, men hvis du er glad nu, så er jeg det også (o;
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2004 - 21:21 #13
zorg_86> hvordan ændrede du drevbogstav? Det kan man nemlig ikke.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. januar 2004 - 21:28 #14
Tror faktisk også han har ment noget andet - jeg fatter IKKE en meter af det her :)
Men pointene er jo gode nok.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2004 - 21:31 #15
jeg fatter heller ikke en brik - man kan ikke ændre drevbogstav (eller som zorg_86 skriver: drevnavn) på det drev hvor xp er installeret...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. januar 2004 - 21:47 #16
Læg venligst mærke til, at det gav jeg også udtryk for umiddelbart efter at ha' foreslået det.