Avatar billede emmy Nybegynder
02. januar 2004 - 11:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

virus trojan horse

Jeg har været inficeret - og er det vist stadigvæk med virus trojan horse.
Har hentet virusprogrammerne:Hijackthis og spybot. De erklærer nu maskinen for virusfri, men jeg tror ikke det er helt rigtigt, fordi: når maskinen startes op og jeg går på internettet åbner den som standardside en anden end den jeg har sat det op til (det er dog ikke pornosider mere som tidligere). På internettet under foretrukne er der et program jeg ikke kan fjerne som hedder Myrealpics. Jeg sender min log til jer fra scanningen. Er der noget i den der er inficeret?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. januar 2004 - 11:48 #1
Ja nu ville det jo være lidt nemmere, hvis du lagde loggen her. *S*
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. januar 2004 - 11:50 #2
Du får lige noget info, måske er du i tvil om hvordan man gør.

Du skal installere to små programmer på din computer. Det ene hedder Spybot og det andet HijackThis. Begge programmer finder du under værktøjer på Spywarefri.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Når du har installeret Spybot, skal du som det første hente de sidste nye opdateringer til programmet. Derefter skal du køre en scanning med Spybot og fjerne alt det snavs, som programmet eventuelt finder. Det er alt det med rødt, som skal fjernes. Marker med flueben alle de steder, der er med rødt og klik derefter på afhjælp problemer.
Derefter skal du installere og køre HijackThis. Klik på .exe filen, så kører programmet, klik på scan, klik på save log, kopier loggen og læg en kopi herind.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner. HijackThis-loggen viser dig både de gode og de dårlige ting, så jeg skal nok hjælpe dig med finde de dårlige.
Avatar billede emmy Nybegynder
02. januar 2004 - 11:56 #3
Jeg har gjort ovenstående og har sendt dig loggen nu.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. januar 2004 - 12:18 #4
http://www.eksperten.dk/spm/446036
Her ligge det andet spørgsmål hvor loggen også ligger.

Du skal ikke selv lægge svar i det nye spørgsmål, det kan jeg se du har gjort *S* Der er det ikke dig selv som skal lægge svar, der skal du acceptere et vores andres svar. *S* Det er også en rigtig grim log, og du har virkelig brug for den hjælp vi kan give dig.