Avatar billede hobbez Nybegynder
02. januar 2004 - 11:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

steam.exe æder ressourcer - når den ikke laver noget?

Min maskine bliver i perioder meeeeeeeeeeeeeget langsom.

Det er steam.exe der æder 99% af mine ressourcer. Hvis jeg stopper steam.exe, så er alt godt igen.

Men hvorfor gør den det?

Først troede jeg der var tale om at steam stod og opdaterede, men jeg kan se på netværket, at der ikke er noget trafik, så den står bare og laver......hvad?

Jeg syntes ikke problemet har været der 'hele tiden', emn først på det seneste - måske efter den seneste opdatering af Steam.

Oplever I det samme?

Hvad laver den?

/ROb
Avatar billede magictouch Nybegynder
02. januar 2004 - 11:55 #1
Avatar billede cykellapper Nybegynder
02. januar 2004 - 14:12 #2
Jeg synes Steam er det mest irriterende program, jeg nogensinde har installeret! Faktisk er jeg holdt op med at spille CS, alene på grund af det møgprogram.
Nogle gange opdaterer den bare i baggrunden, uden at give besked om det, og hvor fedt er det, når man skal bruge sin forbindelse.
Ofte crasher det bare uden varsel.

Hvis ikke de snart finder ud af at få rettet de fejl og annoyances, så er jeg bange for, at CS lige så stille dør!
Avatar billede hobbez Nybegynder
02. januar 2004 - 18:41 #3
magictouch >> Tak for linket, men min problem ligger når jeg IKKE spiller spillet. Altså når Steam bare er startet og før jeg starter spillet.

cykellapper >> Jeg var selv irriteret over Steam i starten og har også haft problemer med det, men nu går det fint og jeg syntes faktisk IDÈEN er god.

/Rob
Avatar billede cykellapper Nybegynder
02. januar 2004 - 19:37 #4
-> hobbez
Tja, Idéen er god nok, men det er idéen om kommunisme også :-D

Ka godt være, det er mig der er sart, men jeg har ikke tålmodighed til crappy software.

Ka osse godt være, de efterhånden har lukket nogle af fejlene. Det er længe siden, jeg har brugt det.

Godt nytår!
Avatar billede hobbez Nybegynder
03. januar 2004 - 11:07 #5
cykellapper >> Med "idéen" mener jeg det smarte, at man har ét program der søger for opdateringer, så det ikke er nødvendigt at klare opdateringerne selv, eller indbygge en opdateringerutine i hvert enkelt program: Der skal bare været et 'interface' til Steam.

Det er lidt som 'i gamle dage' (før windows/GUI) hvor hvert enkelt program havde indbygget kode der kunne 'tale med' dit skærkort, og tilsvarende kode der kunne 'tale med' din printer, lydkort osv.

I dag er der kun en programstump (driver) der skal kunne tale med hver enkelt af dine eksterne enheder - dine programmer 'taler med' de eksterne enheder gennem denne allerede fungerende driver/setup.

Og nu et program der kan sørge for at holde dine spil up to date m.v.

Men der gælder selvfølgelig det samme for Steam som for drivere: Hvis det fungerer, så tænker man ikke over dem. Hvis det ikke fungerer, så tænker man over det hele tiden - og det er ikke rare tanker :o/

Og der er stadig lidt bugs i Steam.

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
12. januar 2004 - 14:25 #6
Lukker her !

/Rob