Avatar billede cecilie Nybegynder
19. januar 2001 - 14:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Formular i Flash 5

Er der nogen som ved hvordan man laver en formular i Flash 5?

Sådan en med navn - efeternavn - firma - osv. og en send knap, som sender oplysningerne til ens e-mail.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2001 - 14:19 #1
Hvilken type send program har du adgang til.... ASP/CGI/PHP eller skal det bare være en gratis formmail...

anyway kan jeg sende dig en formmail der virker... :-)
Avatar billede cecilie Nybegynder
19. januar 2001 - 14:22 #2
Til nikolajdu.

Hvad mener du med hvilke type send program jeg har adgang til?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2001 - 14:30 #3
For at kunne sende mails over nettet skal du have adgang til et program der kan sende dem. Det webhotel du har har med garanti et gratis script der kan bruges. Eller hvis du har adgang til at bruge enten CGI/ASP/PHP kan vi finde et du kan bruge.

Hurtigste og nemmeste metode er dog at bruge et gratis. Og her er det jeg tilbyder dig at sende en fil der virker på med sådan en gratis service...

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2001 - 14:37 #4
Du kan se den her og sende mig mails på den...

http://www.whitehat.dk/nikolajdu/formflash.swf

Du kan hente den her.

http://www.whitehat.dk/nikolajdu/formflash.fla

/Nikolaj
Avatar billede diktator Nybegynder
19. januar 2001 - 14:41 #5
Hø hø, jeg syntes, at jeg kender den form ;-)
/D!ktator
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2001 - 14:41 #6
Du kan så selv ændre forskellige ting.

recipient = \"dinMAIL@sendHertil.dk\";

redirect= \"http://www.Hvilken_side_skal_jeg_gå_til_når_der_trykkes_send.html\";

subject = \"Emne på mailen\";

getURL (\"http://cgi.web.dk/cgi-bin/FormMail.cgi\", \"\", \"POST\");

getURL = kalder det script der sender dig mailen. I dette tilfælde er det et gratis script hos Mobilix - det behøver du ikke at bekymre dig mere om.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2001 - 14:43 #7
Diktator.... Genbrug er godt...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2001 - 15:03 #8
Cecilie -

Hvis det er dig der sender kan jeg fortælle at jeg nu allerede har fået mindst to mails...

Anyway Du skal åbne fla-filen og ændre \"recipient\" til din egen mailadresse.

Højreklik på \"send\" knappen og vælg actions her finder du \"recipient\".

Du kan selvfølgelig lave grafikken om fuldstængdigt som det passer dig. Du skal bare huske at have de actions med. :-)

/Nikolaj
Avatar billede cecilie Nybegynder
19. januar 2001 - 15:13 #9
< Nikolaj.

Det er ikke mig som har sendt dig 2 mails :-),men mange tak for hjælpen med formularen. Nu vil jeg prøve og lave lidt om på designet, så det passe til resten af mit design på siden.

Hav det godt og god weekend.

Cecilie.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2001 - 15:22 #10
I lige måde... håber du får det tilat virke ok... ellers må du are spørge løs... :-)

/Nikolaj
Avatar billede oersted Novice
20. januar 2001 - 19:52 #11
Hej drenge, så er jeg her igen

> diktator: jeg kan simpelthen ikke få det .asp til at køre

> nikolajdu: jeg gi´r mig - det virker

> cecilie: jeg stillede samme spm på http://www.eksperten.dk/spm/42893

og så videre til nye udfordringer....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. januar 2001 - 00:49 #12
Oersted - Jeg kan fortælle at siden jeg smed linket her har jeg fået vel omkring 15-20 mails fra den form. Så virker gør den.
Eneste minus er at folk har en tendens til bare at fylde felterne ud med noget pladder - så hvem der skriver... aner jeg ikke.

Oersted - Hvis du overhovedet er kommet videre så spørgs endelig løs. Jeg er meget nysgerrig m.h.t. dit problem...

/Nikolaj