19. januar 2001 - 14:15 Der er 34 kommentarer og
9 løsninger

Feedback på site

Har I lidt gode ideer til at lave mere i øjenfaldende \"look\".
Hvordan fungerer siden?
Hvordan er det at finde rundt?
Er den pæn Æstetikken på siden Farver billeder etc?
Avatar billede pstric Nybegynder
19. januar 2001 - 14:16 #1
Flot site! Men hvad med at lave et link til det?
Avatar billede dr_scoop Nybegynder
19. januar 2001 - 14:16 #2
Hmmm, er url ville hjælpe :)

/Dr_Scoop
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. januar 2001 - 14:16 #3
FLOT FLOT
Avatar billede blood Nybegynder
19. januar 2001 - 14:19 #4
Jeg syntes det er en overdrevet fed side!!
Og jeg syntes det er fedt at du lader dine bruger opfinde siden helt selv
13@13
Avatar billede wisen Nybegynder
19. januar 2001 - 14:20 #5
KANON side =;-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. januar 2001 - 14:23 #6
Der er en hvid streg rundt om rammen med billeder, og det ødelægger resten af designet.

Farverne passer godt til emnet, men logo teksten er hakket og kantet.

/per www.kazoma.dk
19. januar 2001 - 14:24 #7
Kære venner!
Vi glemte at skrive linket, bedre sent end aldrig:
www.uddannelsesafdelingen.dk
Avatar billede cecilie Nybegynder
19. januar 2001 - 14:30 #8
Jeg syntes at siden er meget rodet og svær at overskue. Teksten er utydelig og ser meget amatøragtig ud. 6@13
Avatar billede roslev Nybegynder
19. januar 2001 - 14:33 #9
Ved bestemte vinduesstørrelser bliver nogle af linksene i toppen af siden delt på 2 linier.

Logo\'erne er af meget dårlig kvalitet - må kunne laves bedre.

Ellers er det jo nemt at navigere - meget funktionelt.
Avatar billede roslev Nybegynder
19. januar 2001 - 14:34 #10
-og måske skulle i droppe frameborders..
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. januar 2001 - 14:39 #11
Drop fremes

Fjern webmaster fra den øverste del og sæt den evt. HELT nederst på forsiden, så man ikke skal se på det hele tiden.

Det er ligesom den ventre fremes er trykket ind, det burde du andre, det ser ikke særlig prof. ud.

Hvorfor kommer nogen ting i ventre fremes og andre i højre? det er da vist ikke helt normalt, faktisk syntes jeg personligt det er skidt.

Er det samme bg farve i ventre/højre fremes? det ser ikke sådan ud, og hvis ikke, så ret det ;o)
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. januar 2001 - 14:40 #12
7@13
Avatar billede vandhunden Nybegynder
19. januar 2001 - 14:43 #13
Ctrl+C Ctrl+V

7@13
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. januar 2001 - 14:46 #14
Hvordan har du lavet den øverste del? har prøvet at minimere vinduet, også stå Århus Amt oven i selve menu´en.. Ser mindre skummelt ud.

Måske skulle du skrive Århus Amt og Udannelses afdelingen med samme skrift, da det jo er i samme vindue.

Under kontakt, var en form næsten bedre, så kan man oxo få dem til at vælge hvad det drejer sig om ;o)
Avatar billede blood Nybegynder
19. januar 2001 - 15:04 #15
Drop Frontpage
Avatar billede zhatten Nybegynder
19. januar 2001 - 15:37 #16
Der er godt nok mange fejl hvorfor dnytter du ikke al pladsen i menuen til venstre ? linket til start siden virker ikke :o( Nogen af siderne åbner i menuen hvor andre åbner i indholds siden.

design 5@13
Generalt 5@13

- Zhatten

Avatar billede powell Nybegynder
19. januar 2001 - 15:52 #17
Minus: Logo\'et er grimt, og linket til webmasteren er meget svær at få øje på (klikke på). En kedelig fornemmelse man for af siden, virker ikke prof.

Plus: Jeg har ingen problemmer med Browseren, den er meget kompertibel og kører helt suverænt, den er meget hurtig om at loade.
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. januar 2001 - 02:57 #18
Menu linierne foroven linie-deles uheldigt ved andre skrift- og vindues-størrelser, At indsætte <br> kommandoer gør det blot værre.
Istedet kan i komme <nobr> og </nobr> rundt om linkteksterne for i det mindste at undgå at de enkelte links bliver spredt over to linier.
eg:  <nobr><a href=\"indhold/saadan_finder_du_os.htm\" target=\"hovedramme\">Sådan finder du os</a></nobr>

Teksten i billedet nyt_aaa_logo2.gif er ualmindelig sølle. Hvis i ikke har adgang til et bedre billedbehandlingsprogram så skriv teksten med HTML der positioneres i forhold til skjoldet.

Startsidens tekst har et \"kontakt webmaster\" link. Det er nok. Smid det distraherende webmaster link i toprammen væk.

Brug  VALIGN=\"MIDDLE\"  i toprammens celler. Så kommer indholdet til at stå kønnere.

De der billeder tilvenstre ville være bedre hvis man kunne se en sammenhæng mellem billederne og sidens øvrige indhold.

Det er forvirrende at nogen links i toprammen ændrer venstre menyramme mens andre links ændrer hovedrammen. Prøv om ikke i kan organisere det med en lidt mere intuitiv struktur.

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2001 - 12:19 #19
Typisk frontpage desigen, kedlige farver image vireker kopieringsagtigt. Selve teksten Århus Amt hentyder jeg til. Endvider virker det lidt omvent at bruge navigations frames til beskrivelse, det er ikke let læslig, med disse korte linjer, og det lavet af en uddannelsesafdeling hmmm.

Karakter 8 @ 13
Avatar billede cyfer Nybegynder
20. januar 2001 - 14:47 #20
HMMMMMMMM

Oprettelsesdato 2001-01-19 14:09:32
Point ved oprettelse 300
Point opsparet (1 dage * 5 point) 5
Point tjent 0
Point brugt 0
Point ude 300
Banner Point 0
I alt 5

Smart gjordt!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede cyfer Nybegynder
20. januar 2001 - 14:48 #21
spørgsmål oprettet:

Mistænkeligt!
Avatar billede cyfer Nybegynder
20. januar 2001 - 14:49 #22
Bruger oprettet:

Avatar billede cyfer Nybegynder
20. januar 2001 - 14:50 #23
5:69 minnuter efter opretter personen spørgsmålet
Avatar billede pstric Nybegynder
20. januar 2001 - 14:53 #24
Jamen, christoffer/freestyleren, hvad er der galt i det?
Avatar billede cyfer Nybegynder
20. januar 2001 - 15:25 #25
du skal da ikke kalde mig det når jeg ikke hedder det!
Avatar billede cyfer Nybegynder
20. januar 2001 - 15:27 #26
:-(*)
Avatar billede pstric Nybegynder
20. januar 2001 - 15:28 #27
Åh, det er jo rigtigt. Det hedder du ikke længere. Undskyld!
Avatar billede cyfer Nybegynder
20. januar 2001 - 15:29 #28
Du er tilgivet *GGG*
Avatar billede pstric Nybegynder
20. januar 2001 - 15:34 #29
Nå, men spøg til side. Der er vist ikke noget galt i, at uddannelsesafdelingen starter sit bekendtskab med Eksperten ved at stille et spørgsmål. Han/hun/den har jo fået masser af feedback, og jeg tror generelt, at det har været en positiv oplevelse for vedkommende. Der er i hvert fald meget at gå i gang med, med de forslag der er kommet her.
Avatar billede cyfer Nybegynder
20. januar 2001 - 15:38 #30
Ja, men jeg mener bare, at lægge ud med at bruge alle 300 point er skod, har vedkommene så tænkt sig at tjæne nogle point sammen ved at hjælpe andre på eksperten.dk eller opretter vedkommende bare en ny bruger og bruger så DE 300 point???????
Avatar billede pstric Nybegynder
20. januar 2001 - 15:40 #31
Det vil tiden vise.
Avatar billede cyfer Nybegynder
20. januar 2001 - 15:41 #32
yep
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. januar 2001 - 15:54 #33
Det er vel meget naturligt at en \"nybegynder\" ikke aner hvordan spørgsmål skal pointsættes. Lad os se lidt antydning af snyd før vi henter tjæren og fjerene frem.
Avatar billede pstric Nybegynder
20. januar 2001 - 15:56 #34
Det var også min pointe.
Avatar billede cyfer Nybegynder
20. januar 2001 - 16:17 #35
OKI DOKI!
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2001 - 14:55 #36
Lidt kedelig i farverne, men fint opbygget dog er det ærveligt at man kan se kanterne på framesne
Avatar billede emileej Nybegynder
21. januar 2001 - 16:55 #37
Nej nej nej!
Endnu en af de der kedelige komunale sites, man surfer forbi :(

Godt nok har jeg nemt ved selv at bruge grå på mine sites, men denne er bare for meget!

De der links i toppen er ret kedelige, logoet er sjusket lavet, og i din frame yderst til venstre skal jeg, i mit normale surfvindue, scrolle - for at se hvad? En counter der ikke engang passer sammen med resten af siten! Ikke særligt smart

Jeg vil godt lave et mere spendende design til dig (pris = mit navn på siten).

E-)mil
http://www.whitehat.dk/emilshjemmeside/nyt/
Avatar billede sporado Nybegynder
21. januar 2001 - 22:00 #38
1) Har I lidt gode ideer til at lave mere i øjenfaldende \"look\".
Hvordan fungerer siden?

Der ER andre farver end en dristig grå. Der er andre måder at skrive på end et (amts)kommnalt memo. Man kan - lidt uvenligt sige - at form og indhold hænger sammen. \'Nogen\' har fortalt Udannelsesafdelingen at man skal på nettet. Og det gør man så. For det er de andre jo.

Jeg tror Udannelsesafdelinegn skal tage en alvorlig snak om HVAD man vil. Og så redesigne derefter.

2) Hvordan er det at finde rundt?
Et sted mellem svært og umuligt. Et syndigt rod af links foroven. Jeg ville egentlig forvente af en udannelsesafdelig, at man havde akademisk skoling nok til at kunne systematisere - men nej. Få styr på de link i et par tabeller (eller style sheets).

Nåh, går jeg så ind under \'aktuelle emner\' finder jeg - i det tunge amtskommunale sprog - Tema 2000. Halloooo - vi skriver 22. januar 2001. Tema 2001-texten er til gengengæld uhyre summarisk. 2002-texten- er der slet ikke. LA\' VÆR å lave noget der ligner link, men ikke er det. Tak.
Husk at de færreste gider læse lange tunge texter på en skærm. Omskriv Jeres sædvanlige udgydelser til netbrug: korte texter med lix-tal omkring ExtraBlads-niveau.

Under \'Forskning finder jeg i venstre-fræme lidt om forskning. I højre\'-fræme en art kontakt-os ting. Systematik, tak. Forskning for sig og small talk for sig.

Under \'Konference\' kan jeg se, at det er et spændende tiltag i retning af netmøder. Jeg kan bare ikke logge mig på eller melde mig til. Ikke særlig on-line-agtigt.

Det ville iøvrigt næppe skade overblikket at droppe FRontPage\'s præfabrikerede temaer (eller FrontPage i det hele taget).

Så er der \'Find os\' - man skal da være ret kendt i Århus og omegn for at finde noget som helst efter det kort.

3)Er den pæn Æstetikken på siden Farver billeder etc?

Som andre har anført før mig: et ordenligt billedbehandlingesprogram på logoet ville pynte.Se osse under 1)

Megen ris. Ingen ros. Men det bliver altså noget skidt, når man ikke nøje overvejer - og systematiserer - hvad man vil formidle.

Avatar billede thomasledet Nybegynder
22. januar 2001 - 00:11 #39
emileej> Tag lige et kig på din egen side, inden du koncentrerer dig for meget om andres:

\"Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /usr/local/www/whitehatdk/www/emilshjemmeside/nyt/res/browserdetector.php:172) in /usr/local/www/whitehatdk/www/emilshjemmeside/nyt/start/index.php on line 31
\"

hmmm.... :)
Avatar billede emileej Nybegynder
22. januar 2001 - 07:16 #40
Ja ja - jeg er lige i gang med et script, der tilpasser sig opløsningen. Desuden er siten jo stadigt i udviklingstadiet og er ikke på nogen måde publiceret. :D

E-)mil
http://www.whitehat.dk/emilshjemmeside/nyt/start.html
Avatar billede sporado Nybegynder
22. januar 2001 - 10:27 #41
Hov!
Jeg havde egl. tænk mig, ay mit indlæg skulle være et svar og ikke kun en kommentar.
Hvad man ikke har i hovedet må man ha\' i tasterne
Avatar billede zhatten Nybegynder
26. januar 2001 - 13:05 #42
en afgørelse ?

- zhatten
26. januar 2001 - 14:32 #43
Kære alle!
Det er første gang vi prøver at dele point ud. Det var lidt svært fordi der var mange gode svar. Vi er kolleger til webmateren og er blevet bedt om tilbagemeldinger. Vi hørte om dette fantastiske sted, og vi er meget overvældede over jeres gode svar.
Have a nice day :-)))