Avatar billede steffansp Nybegynder
01. januar 2004 - 18:59 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Optage streaming musik

Er der nogen der ved hvordan man kan optage streaming musik, fx Boogie, P1, P2, P3 osv....?
Avatar billede boyd Nybegynder
01. januar 2004 - 19:18 #1
Du kan jo tage et kabel fra højtalerstikket og sætte den anden ind i mikrofonstikket. Og så bare bruge standard media optager i windows
Avatar billede dxs Nybegynder
01. januar 2004 - 19:33 #2
jeg har før optaget streaming musik fra nettet.. kan bare ikke huske hvad programmet hed.

Men på www.download.com.com/3120-20-0.html?qt=stream+recorder&tg=dl-2001 fandt jeg en hel liste af streaming programmer.. prøv nogle af dem, der skal sikkert være en der virker ;)

/dxs
Avatar billede norbert Nybegynder
01. januar 2004 - 19:39 #3
boyd>> Du mener line-out-udgangen på radioen. Hvis du bruger højttalerudgangen, kan du risikere at brænde hele lortet sammen :-)
Line Out-udgangen til line in på pc-en og så et streaming program, nok noget af det, dxs linker til.
Norbert.
Avatar billede steffansp Nybegynder
01. januar 2004 - 19:45 #4
Kan man ikke tage fra line out til line in og saa bare optage det som normal musik??
Avatar billede norbert Nybegynder
01. januar 2004 - 19:48 #5
Det er netop det, jeg skriver, så svaret er ja. Du skal bare have et streaming-program, evt. noget af det, dxs linker til, hvis ikke du har et.
Norbert.
Avatar billede steffansp Nybegynder
01. januar 2004 - 19:49 #6
Okay.... Jeg bruger bare et almindeligt program til at optage det....
Avatar billede norbert Nybegynder
01. januar 2004 - 19:51 #7
Du kan da ihvertfald prøve. Det skulle kunne lade sig gøre
Godt nytår.
Norbert :-)
Avatar billede steffansp Nybegynder
01. januar 2004 - 19:52 #8
Hvor god bliver kvaliteten saa hvis jeg optager fra 102 kbps...
Avatar billede norbert Nybegynder
01. januar 2004 - 19:55 #9
Hvad program vil du optage med? Optager du i wav eller mp3?
Avatar billede steffansp Nybegynder
01. januar 2004 - 19:57 #10
Jeg bruger Audacity.... Jeg vil foerst gemme det i wav... Og saa senere lave det om til mp3.... Ved du hvor godt musikken lyder paa et anlaeg?
Avatar billede norbert Nybegynder
01. januar 2004 - 20:05 #11
Hvis du gemmer det i wav, så brug 224 kbps og 44 khz, så får du CD-kvalitet. Det er denne opløsning, CD'er er indspillet i, så du kan stort set optage direkte CD'er herfra. Derfra konverterer du så til mp3, men ikke længere ned end 128 kbps. Så er der ikke den helt store lydforskel. Men hvis dine mp3-filer er 178 (tror jeg det er) kan du stort set slet ikke høre nogen forskel.  Men jo bedre din wav er, desto bedre bliver din mp3-filer. Men prøv dig frem.
Avatar billede steffansp Nybegynder
01. januar 2004 - 20:09 #12
Jeg tror i waven er bitraten 1411.... Men jeg ved ikke hvor meget jeg kan faa naar jeg optager fra nettet... Det er jo ikke saa hoejt.... Naar jeg konveterer dem til mp3 er det 320 kbps... For eller lyder det ikke saa godt paa anlaeget...
Avatar billede norbert Nybegynder
01. januar 2004 - 20:12 #13
Ok- så taler vi to forskellige ting. Men jeg kender heller ikke dit program. Men hold dig til de tal, du selv har fundet frem til. Hvis de passer til dig, så er alt jo OK.
Avatar billede steffansp Nybegynder
01. januar 2004 - 20:13 #14
Okay... Men jeg tror ikke vi taler om to forskellige ting.... Tak for hjaelpen...
Avatar billede norbert Nybegynder
01. januar 2004 - 20:15 #15
Jeg sidder i øjeblikket og leder efter programmet på nettet, så jeg kan finde ud af, hvordan indstillingerne skal være.
Avatar billede steffansp Nybegynder
01. januar 2004 - 20:18 #16
Avatar billede steffansp Nybegynder
01. januar 2004 - 20:20 #17
Det er et meget simpelt program, der er ikke saa mange forskellige indstillinger...
Avatar billede norbert Nybegynder
01. januar 2004 - 20:26 #18
Jeg tror, dine indstillinger er gode nok, på dette billede http://www.daniel.uklinux.net/tutorial/part_seven.html står der 44.100 hz, det svarer til de 44 khz, sóm jeg nævnte.
Det virker egentligt som et fedt program. Det vil jeg da kigge lidt mere på. Jeg bruger cool-edit pro, som jeg er meget glad for.
Avatar billede steffansp Nybegynder
01. januar 2004 - 20:30 #19
Okay.... Hva saa med bitraten? Foerst naar jeg eksporterer den til wavfil kan jeg se hvad bitraten er. Det staar naar jeg afspiller den i WMP.... Og der staar der 1411... Det er da ret meget... Men det jeg optager fra er ikke saa hoejt....
Avatar billede norbert Nybegynder
01. januar 2004 - 20:42 #20
Din bitrate er rigtig. CD-kvaliteten er 1411 kbps (har jeg lige fundet ud af :-)). Så den er god nok. Når jeg så har lavet mine wav-filer, bruger jeg musicmatch og konverterer til mp3. Der bruger jeg 128 kbps som absolut det laveste. 160 kbps er ideel for mig. Så fylder de ikke så meget, og de lyder rimeligt godt. men jo højere, desto bedre lydkvalitet. Men så fylder de også mere.
Avatar billede norbert Nybegynder
01. januar 2004 - 20:45 #21
Det er mig, der tidligere fik blandet begreberne sammen. Beklager :-(
Avatar billede steffansp Nybegynder
01. januar 2004 - 20:47 #22
okay... men den kvalitet jeg optager i hvor god er den?? Det er jo ikke ret meget....
Avatar billede norbert Nybegynder
01. januar 2004 - 20:52 #23
Når du optager fra nettet, er bitraten ikke så høj, forstår jeg på dig. Det er fordi, det ER komprimeret. Det ville tage for lang tid at trække lyd ned i CD-kvalitet, da det jo fylder meget. Så det er som regel den laveste kvalitet med en mp3-bitrate på højst 96. Du skal nok have et specielt streaming-optagerprogram, der optager det i den kvalitet, der er på nettet, hvis man kan få det. Hvis du lægger det ned i wav, får du den samme kvalitet som på nettet, og komprimeret du det, bliver det meget dårligere end det fra nettet, fordi det bliver komprimeret yderligere.
Avatar billede steffansp Nybegynder
01. januar 2004 - 20:54 #24
Okay.... Saa maa jeg se hvor godt det bliver tak for hjealpen...
Avatar billede norbert Nybegynder
01. januar 2004 - 20:55 #25
Den løsning, jeg ligesom er ude i, er, hvis du optager fra line in og ikke fra nettet.
Så prøv igen at kigge på dxs' link, måske finder du svaret der.
Avatar billede norbert Nybegynder
01. januar 2004 - 20:57 #26
http://download.com.com/3000-2168-914016.html?tag=lst-0-2
Prøv at kigge på denne, den er gratis.
Avatar billede steffansp Nybegynder
01. januar 2004 - 20:57 #27
jeps
Avatar billede steffansp Nybegynder
01. januar 2004 - 21:01 #28
proever den lige...
Avatar billede levithan Nybegynder
01. januar 2004 - 23:36 #29
du kan også prøve dette produkt. Supermp3recorder bygget til formålet.

http://www.supermp3recorder.com/

Manual/guide til programmet er her http://www.supermp3recorder.com/tutorial.htm
Avatar billede steffansp Nybegynder
06. januar 2004 - 19:59 #30
Nobert gider det ikke lige at ligge et svar...
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2004 - 20:02 #31
Jo da :-)
Fik du fat i en løsning?
Norbert
Avatar billede steffansp Nybegynder
07. januar 2004 - 11:46 #32
Ja.... Der er en med i komputer for alle.... Tak for hjælpen...
Avatar billede norbert Nybegynder
07. januar 2004 - 11:47 #33
:-)