Avatar billede chaoz Nybegynder
01. januar 2004 - 18:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CAS settings?!

Jeg har købt en ny maskine. mit problem er at jeg har 2 daneelec ramblokke på hver 512 mb sat i. min maskine genstarter somme tider. det er lidt belastende og vil derfor gerne opsætte CAS og RAS og hvad de nu ellers hedder.. men jeg er på bar bund hvad det angår.
hvor kan jeg finde ud af hvad instillinger der passer til mine ram?
Kan det være rammene der ikke er sq gode med boardet?
Avatar billede boyd Nybegynder
01. januar 2004 - 19:16 #1
Det skulle da virke på default settings. Ellers mener jeg hat Tomshardware har en  guide et eller andet sted (tomshardware.com)
Avatar billede zhark Nybegynder
01. januar 2004 - 20:00 #2
Hvis din PC er ustabil synes jeg snarere du skulle resætte din bios til default for at få den stabil.
Avatar billede chaoz Nybegynder
02. januar 2004 - 12:28 #3
ja men ....mit mother board er jo nyt og jeg har lige opdateret bios'en så den skulle gerne være som den skal
Avatar billede zhark Nybegynder
02. januar 2004 - 13:31 #4
Det "normale" er at sættes til (By SPD), jeg vil i hvert fald ikke anbefale du selv pøler med at sætte den slags! SPD = Serial Presence Detect hvor der læses de kritiske data fra ram, som volt, type, size, speed, banks m.v. som er gemt i en EEPROM