Avatar billede manse999 Nybegynder
19. januar 2001 - 12:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Automatisk ændring af \"reply to\" ???

Davs i NG.
Vi har et problem i Notes. Når vi besvarer en mail i en funktionspostkasse (fællespostkasse) er det automatisk den aktuelle bruger der sættes som afsender. Vi ønsker i stedet at ved \"reply to\" skal mailen sendes til den fælles postkasse. Hvor laver man denne opsætning i Notes så det kører automatisk (vi ved godt at man kan gøre det manuelt, men det er ikke meningen).
Avatar billede tcl Nybegynder
20. januar 2001 - 01:29 #1
Hvis I gerne vil bibeholde afsenderens navn, men vil have at replies går til fælles postkassen, vil jeg foreslå at i opretter et felt med navnet ReplyTo i fællesdatabasens Memo form. Det skal være skjult (put det ind i området med skjulte felter i toppen af formen). Feltet skal være af typen text og være computed. Værdien den skal beregne skal så blot være den e-mail adresse i ønsker replies sendt til. F.eks kan formlen være \"info@firma.dk\". Gem så formen, men husk på at serveren opdaterer designet hver nat, med mindre i har fjernet denne server task. I forms listen højreklik på Memo form, vælg properties og klik i checkboxen for \"Prohibit design refresh to update\" eller noget i den dur...

Hvis brugeren skal være skjult, kan i også prøve at ændre i From feltets computed value. Sæt den til email adressen som før. Det burde også virke.

Held og lykke med det, skriv hvis det giver problemer.

Avatar billede romanina Nybegynder
22. januar 2001 - 10:18 #2
Men kræver det ikke, at man har specielle rettigheder - og færdigheder - inden for Notes?
Avatar billede tcl Nybegynder
22. januar 2001 - 13:55 #3
Jo, det er korrekt at man i hvert fald skal kunne finde rundt i Notes designer, og skal have rettigheder til at ændre i designet. Men er man administrator, hvilket enhver Notes installation har mindst een af, er der mulighed for at foretage ændringerne. Man kan evt. forsøge sig med at ændre Calendar Profile, men jeg er ikke sikker på at det giver den ønskede funktionalitet. Ændr Calendar Profile ved at vælge Actions - Calendar Options - Calendar Profile ...

TCL
Avatar billede spine Nybegynder
25. januar 2001 - 09:42 #4
Hej
ovennævnte virker fint.
by the way. kan det varmt anbefales at opsææte en testserver, med en domino og en adm/design client kørende på til at lege med disse ting inden man implemnterer dem i produktionsmiljøet i virksomheden.